• 2
  • 3
2025-05-05, 07:41
Medlem
Ajogens avatar
Vad jag är glad att jag stötte på dig. Jag har gått och grubblat ifall det är bara jag som upplever det här. Folk klarar inte av att säga "ursäkta, kan du släppa förbi mig?" längre. Ställer mitt i vägen i framdelen av bussen så folk inte fylla ut den.
De ställer sig framför dörren innan den öppnas, så jag har tom föst undan dem någon gång och sagt att man släpper av först, sen kliver man på. Går inte in i korridoren och måste absolut nödvändigtvis stå vid dörrarna. Kan heller inte sitta bredvid någon.
Detta lärde man sig på dagis/lågstadiet. Vad är det som har hänt!? Är det en epidemi av ängslan?
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Än värre är tunnelbanan. Folk som springer för att hinna med men så fort de sätter en fot i vagnen så stannar de, skiter fullständigt i de som är bakom och också vill in.
Mycket folk? TA AV ER RYGGSÄCKARNA era hjon.
Nytt stop? TITTA ER OMRKING IFALL NÅGON SKALL AV RUNT OM ER.
Står det en pensionär/brutet ben/gravid? RES DIG OCH ERBJUD DIN PLATS.
Står du där dörrarna öppnas? FLYTTA PÅ DIG SÅ FOLK KOMMER UT OCH IN

Helt sjukt, jag blir nästan alltid på dåligt humör när jag är på tunnelbanan.
Senast redigerad av Ajogen 2025-05-05 kl. 07:44.
Citera
2025-05-05, 07:49
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Vad jag är glad att jag stötte på dig. Jag har gått och grubblat ifall det är bara jag som upplever det här. Folk klarar inte av att säga "ursäkta, kan du släppa förbi mig?" längre. Ställer mitt i vägen i framdelen av bussen så folk inte fylla ut den.
De ställer sig framför dörren innan den öppnas, så jag har tom föst undan dem någon gång och sagt att man släpper av först, sen kliver man på. Går inte in i korridoren och måste absolut nödvändigtvis stå vid dörrarna. Kan heller inte sitta bredvid någon.
Detta lärde man sig på dagis/lågstadiet. Vad är det som har hänt!? Är det en epidemi av ängslan?

Ja det är skönt att nån mer har folkvett!😅
Jag tror det har mycket med telefonkulturen att göra. Folk liksom försvinner in i deras lilla trygghetsvärld och omgivningen försvinner. De behöver inte bry sig. Speciellt då unga i åldern 14-18 verkar mycket mer kalla, mycket mer rädda för att se någon i ögonen och hålla koll. Det kan också vara att folk är så ovana med det pga luren att de är mer ängsliga. Sen måste det också var jävligt jobbigt som söt liten stockholsmtjej att råka ta blick på nån invandrare, för då har man helt plötsligt den på halsen. Invandrarungdomar och svenska tonårskillar är också så förbannat irriterande. Högljudda och tar extremt med plats. Vi ska inte ens börja ta upp folk som pratar med högtalare påslagen i tunnelbanan eller affären
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in