Hej,
Budgeten har ökat lite och borde kunna hamna på mellan 200-250k. Står lite inför valet och kvalet här. Ska jag följa hjärnan eller hjärtat. Just nu står det mellan två val.
1: En Kia Ceed (Proceed, Sportswagon eller vanlig spelar egentligen ingen roll). För mina pengar får jag en hyffsat ny som inte behöver ha mer än 3-4 år på nacken, gått som mest 6000 mil samt fullutrustad och har nybilsgaranti kvar i flera år till. Den drar även mindre bränsle, billigare service och reservdelar samt att det kommer ta lång tid innan saker behöver bytas ut. Provkörde en Ceed idag och jag blev ganska positivt överraskad. Härlig ratt, man satt skönt, ändå ok fart i den (140 hp hybrid). En vanlig trevlig bil. Ganska tråkig interiör dock och högtalarna var väl inte de bästa.
2: En C-klass som har gått runt 10-15k mil, inga garantier kvar, mer osäkert om det finns några dolda fel, dyra reservdelar, dyr service men man åker ju som en gud, enligt mig är w205 bland de snyggaste bilarna som har gjorts interiörmässigt tillsammans med E-klassen som kom året efter (inom min budgetram dvs).