Flashback bygger pepparkakshus!
2025-10-20, 16:09
Medlem
Om du läser detta Jelena, du behöver inte spöka ut dig på internet med rumpbilder och bröstvårtor. Du kommer att locka till dig fel killar. Du är för gammal för att vika ut dig såhär. Inse att du duger som du är utan att tigga bekräftelse med lättklädda bilder. Jag brukade vara likadan, men vi som ser det vi känner igen våra egna.
Citera
2025-10-20, 16:15
Medlem
Vad jag inte förstår är hur exet A kan ha bilder kvar på han och J? Jag hade varit svinsur om jag var den nya och så har min kille graviditetsbilder på ett ex? Asså varför tar han inte bort dom? j har ju raderat
Citera
2025-10-21, 15:53
Medlem
Qwelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDoeDuh
Ni får gärna lägga upp skärmdumpar.
Varför skulle hon vara osams med sitt ex när dom umgås med den nya tjejen på dop, högtider (julafton) osv. Den nya tjejen har gjort sitt konto privat nu. Den nya tjejen och J är ju vänner som hjälpt varandra att promota soul food, hennes företag och fotografering (Iz*belle) har lagt upp om hennes fotande som stöd. Hon hänger ju ofta med henne så jag förstår inte hur hon då kan hänga ut A???

Det är ju inte A hon pratar om, utan det andra exet M.
Citera
2025-10-21, 21:19
Medlem
Citat:
Vart hörde du det?

Hon skrev det i en story.
Citera
2025-10-21, 21:21
Medlem
Citat:
Vad jag inte förstår är hur exet A kan ha bilder kvar på han och J? Jag hade varit svinsur om jag var den nya och så har min kille graviditetsbilder på ett ex? Asså varför tar han inte bort dom? j har ju raderat

För att varken han eller hans nya är toxic personer. Varför måste man radera bilder på sitt förflutna? Han har ju uppenbarligen gått vidare. De har gjort slut. Hon är mamma till hans två barn. Jag hade aldrig gått in i en relation med en man som har barn sedan tidigare om jag var som du. Handlar om att vara självsäker i sig själv samt sin relation, så blir man inte ”svinsur” över en sån sak.
Citera
2025-10-22, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helahavetstormar1
För att varken han eller hans nya är toxic personer. Varför måste man radera bilder på sitt förflutna? Han har ju uppenbarligen gått vidare. De har gjort slut. Hon är mamma till hans två barn. Jag hade aldrig gått in i en relation med en man som har barn sedan tidigare om jag var som du. Handlar om att vara självsäker i sig själv samt sin relation, så blir man inte ”svinsur” över en sån sak.

Lol k girl
Citera
2025-10-22, 18:02
Medlem
Citat:
Lol k girl

Citera
2025-10-23, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonja1963
Tänker på allt hon lägger ut. Börjar nästan kännas som förtal då hon tydligt skrivit att det handlar om hennes senaste förhållande.

Alla förhållanden kan vara destruktiva men då är det oftast att parterna inte är bra för varandra. Väldigt vågat av henne att måla upp en person såhär om hon inte har rent mjöl i sin påse alltså felfri vilket ingen person är i ett förhållande som inte funkar.
Att endast hänga ut någon som narcisst pga bråk i ett destruktivt förhållande är ju helt galet.

Behovet av att kontrollera berättelsen
Efter att en relation tar slut vill vissa personer ha kontroll över hur andra uppfattar situationen.
De kan börja berätta sin version offentligt, ofta på ett sätt som:
framställer dem själva som helt oskyldiga,
gör den andra till "den dåliga",
och väcker sympatier hos omgivningen (“se vad jag fick gå igenom”).
2. Offerkortet
En person med starka narcissistiska drag har ofta svårt att ta ansvar för sitt eget beteende.
I stället används offerkortet – man beskriver sig som manipulerad, utsatt, psykiskt nedbruten – även om verkligheten var mer komplex.
Det här kan ge uppmärksamhet, bekräftelse och stöd från andra.
3. Projektionsbeteende
Ett vanligt mönster är projektion – att man anklagar den andra för saker man själv gjort eller känner skuld över.
Till exempel:
“Han/hon manipulerade mig”
kan i själva verket spegla att personen själv manipulerade, men inte klarar av att se det hos sig själv.
4. Behovet av att “vinna” separationen
För många med stark narcissistisk sårbarhet känns en separation som en narcissistisk kränkning – ett hot mot självbilden.
Att hänga ut den andra blir ett sätt att “vinna” eller återta kontrollen, ofta genom att:
skada den andres rykte,
visa omgivningen att man har “rätt”,
och på så sätt återfå makt.

Oj Sonja, du verkar verkligen ta det här personligt. Det låter nästan som om du vore hans syster som är inne och trollar igen. Uttrycket “rent mjöl i påsen” känns förresten väldigt bekant – precis som i ett sms hans syster skickade till Jelena.
Senast redigerad av Tjottahejtiiiii 2025-10-23 kl. 02:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in