2024-02-25, 16:46
Bannlyst
Städa och fixa till grejer precis som du säger.

Basta
Träna
En joint på kvällen.
En bra film (Tänkte rulla upp en jävel ikväll och titta på Close encounters of the third kind jävla mystisk och atmosfär i den filmen.
Lyssna på The Ricky Gervais Show.

Få mycket gjort på jobbet, frilansar och jobbar för mig själv så känns väldigt bra. Har vissa kompetenser som låter mig arbeta hemifrån med mina egna projekt och administrera över min egen tid, så jobb för mig är faktiskt inte en källa till stress och ångest. Slipper feministkontoren som arbetslivet idag övergripande kantas av, det är en stor källa till sinnesro, att kunna distansera mig ifrån det bindgalna moderna feministprojektet dagens samhälle faktiskt är.

Att få sinnesro handlar idag mycket om att kunna undvika vissa fenomen, tendenser och människor hellre än att aktivt agera för att uppnå det.
Citera
2024-02-25, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PorslinsAnka
Jag mår sådär extra bra när jag får städa och fixa i hemmet, se hur något stökigt/smutsigt blir rent - då finner jag harmoni.
Doften av nystädat är fanimej en oslagbar eufori!
Det kan även vara att ta mig an något kreativare projekt och göra om något i hemmet. Exempelvis möblera om, byta möbelklädsel eller gardiner, organisera utrymmen, måla om etc.
Att fixa och dona med mina plantor gör susen för måendet också!
Och sen finns det såklart en speciell favoritfilm som man redan sett 17 gånger men som man kan fortsatt se tusen gånger om - min är ’En oväntad vänskap’. Den får mig alltid att bli sådär varm i själen och ler alltid när jag ser den (i de glädjande scenerna såklart).
Eller när jag hör en av mina många favoritlåtar/artister som gör att det spritter i hela kroppen.
Dessa är bara ett urplock av några saker som ger ro i mitt sinne och som får mig må bra.

Undrar lite nyfiket vad ni blir glada och mår bra utav?

När jag har ett totalt rent och sorterat hem. Varenda sak är i ordning. När jag pressar 1-2 fler reps än veckan innan.
Citera
2024-02-25, 16:58
Medlem
Skita
Citera
2024-02-25, 16:59
Medlem
eliizars avatar
Komma ut ur duschen efter en längre löptur och sträcka ut sig i soffan, känslan av att man är värd att sätta sig ner är svårslagen.
Citera
2024-02-25, 17:08
Medlem
Blaskas avatar
Jag gillar att träna.
Citera
2024-02-25, 17:13
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eliizar
Komma ut ur duschen efter en längre löptur och sträcka ut sig i soffan, känslan av att man är värd att sätta sig ner är svårslagen.
Lät ju rätt gay.
Citera
2024-02-25, 18:06
Medlem
TrueCs avatar
Knäppa ett par öl, och laga finmiddag! När jag står där och sippar med skumkronan som lägger sig på överläppen, lyssnar på en podd och behandlar köttet som en kvinnas sköte, då mår man 😎

Sen så är ju måltiden med ett rött glas vin till som pricken över iet, då sover man ovaggad sen
Citera
2024-02-25, 18:24
Avstängd
Pyssla meka
Citera
2024-02-25, 18:34
Medlem
porr.

Runkar mycket till porr eftersom jag inte kan få ens enfet och ful brud att knulla med mig.
När jag runkar till porr känner jag mig normal för en stund.
Citera
2024-02-25, 18:48
Medlem
Rattatatatas avatar
Riktig orörd urskog långt från civilisationen, fantastiskt avslappnande att promenera i eller bara sätta sig ner och filosofera...
Citera
2024-02-25, 18:57
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuslimSlayer
Tänkte rulla upp en jävel ikväll och titta på Close encounters of the third kind.
Bra film! Unna dig!

OnT. Springa när det är vår-vinter när solen gör en solbränd.
Citera
2024-02-25, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PorslinsAnka
Jag mår sådär extra bra när jag får städa och fixa i hemmet, se hur något stökigt/smutsigt blir rent - då finner jag harmoni.
Doften av nystädat är fanimej en oslagbar eufori!
Det kan även vara att ta mig an något kreativare projekt och göra om något i hemmet. Exempelvis möblera om, byta möbelklädsel eller gardiner, organisera utrymmen, måla om etc.
Att fixa och dona med mina plantor gör susen för måendet också!
Och sen finns det såklart en speciell favoritfilm som man redan sett 17 gånger men som man kan fortsatt se tusen gånger om - min är ’En oväntad vänskap’. Den får mig alltid att bli sådär varm i själen och ler alltid när jag ser den (i de glädjande scenerna såklart).
Eller när jag hör en av mina många favoritlåtar/artister som gör att det spritter i hela kroppen.
Dessa är bara ett urplock av några saker som ger ro i mitt sinne och som får mig må bra.

Undrar lite nyfiket vad ni blir glada och mår bra utav?

En frisk promenad i skogen, eventuellt bada i isvak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in