2024-02-25, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Bidraget har även över 4000 kommentarer på tuben och skriver att den borde vunnit och är Sveriges bästa bidrag någonsin osv.

Problemet med den "balladen" är nog tyvärr scenframträdandet, låten är riktigt bra och hennes sångprestation är högklassig, men det faller på att hon är ganska menlös och tam på scenen samt väldigt märkligt klädval. Hade hon varit iförd någon ståtlig klänning och starka gester hade den gått hem mycket bättre.

Timoteij hade med facit på hand varit ett bättre val att skicka, Anna röstades fram som den kända "idol-Anna" som ingen i Europa såklart känner till och med en låt som måste sjunka in. Ett gäng söta blondiner i klämkäck folkmusik-anda hade såklart gått hem snabbare och vunnit.

Såhär i efterhand inser jag att 2010 var ett relativt starkt mello-år. Både Anna Bergendahl, Salem Al Fakir och Timoteij var riktigt bra. Fan, till och med bottennappet Eric Saade det året var det ändå ganska drag i jämfört med mellolåtarna åren både innan och efter (fram till idag). Det är låtar som satt sig och som alla kommer ihåg. Trots att jag såg finalen förra året minns jag inte något i bidragen, inte ens Loreens. Såpass intetsägande var skiten.

Men tillbaka till ämnet; absolut skulle det kunna vara så att SVT helt enkelt inte vill arrangera tävlingen ett år till. Samtidigt så upplever jag det som att musiken idag i allmänhet som bara... mindre bra. Det är entonigt, det är tråkigt, det är ingenting man kommer ihåg. Det mesta känns massproducerat och utan tanke bakom. Slölyssnade på tävlingen igår, och det var nog bara Dotter som stack ut lite. Men så har det ju varit i många år.

Och de andra länderna är således ännu sämre. I Sverige har vi ändå en stark musikindustri och vet vad för meningslöst skit som tilltalar den breda massan. Att Sverige lyckas ta hem Eurovision så ofta som vi gör beror på att vi svenskar helt enkelt är minst dåliga, i en värld där musik, liksom allt annat, ska fördummas in absurdum.
Senast redigerad av FallinThrowAway 2024-02-25 kl. 11:22.
Citera
2024-02-25, 11:55
Citat:
Ursprungligen postat av FallinThrowAway
Såhär i efterhand inser jag att 2010 var ett relativt starkt mello-år. Både Anna Bergendahl, Salem Al Fakir och Timoteij var riktigt bra. Fan, till och med bottennappet Eric Saade det året var det ändå ganska drag i jämfört med mellolåtarna åren både innan och efter (fram till idag). Det är låtar som satt sig och som alla kommer ihåg. Trots att jag såg finalen förra året minns jag inte något i bidragen, inte ens Loreens. Såpass intetsägande var skiten.

Men tillbaka till ämnet; absolut skulle det kunna vara så att SVT helt enkelt inte vill arrangera tävlingen ett år till. Samtidigt så upplever jag det som att musiken idag i allmänhet som bara... mindre bra. Det är entonigt, det är tråkigt, det är ingenting man kommer ihåg. Det mesta känns massproducerat och utan tanke bakom. Slölyssnade på tävlingen igår, och det var nog bara Dotter som stack ut lite. Men så har det ju varit i många år.

Och de andra länderna är således ännu sämre. I Sverige har vi ändå en stark musikindustri och vet vad för meningslöst skit som tilltalar den breda massan. Att Sverige lyckas ta hem Eurovision så ofta som vi gör beror på att vi svenskar helt enkelt är minst dåliga, i en värld där musik, liksom allt annat, ska fördummas in absurdum.

Varför skulle man inte vilja arrangera ett år till är då frågan, det är väl knappast en förlustaffär?

Men hade Sverige inte velat skickat ett vinnarbidrag så hade väl inte tävlingen godkänt att samtliga artister för använda sig av autotune? Varje bidrags sångare låter som Musse Pig, finns det ingen som kan sjunga längre eller?
Citera
2024-02-25, 13:07
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Det är en förlustaffär för SVT och de måste spara minst 200 miljoner till, så bättre att välja skitlåtar än att sparka mera folk. De som inte bryr sig om Eurovisionen vill inte ha högre tv-skatt.

Förutom för de som eventuellt skulle få sparken för vilka andra skulle det vara bättre att välja skitlåtar? Personerna på SVT som bestämmer vad man ska lägga pengar på blir inte påverkad av att SVT måste sparka folk eller behöver ta några jobbiga samtal omkring detta. Samtidigt kan man få en betald vecka i staden som aggregerar Eurovision nästa år om det hamnar i Sverige och det lär inte vara något budgethotell man bor på.
Citera
2024-02-25, 16:41
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Du får nog förklara vad du menar med Sverige i detta sammanhang.
Folk i allmänhet?
Regeringen?
Någon/några andra?
Putin?

Det är normalt att kvaliteten varierar enormt mellan åren, och kanske är just i år ett mellanår. Finns andra usla mellanår t.ex när Frans, Ingrosso, Bergendahl vann.

Europa hatar att Sverige har så många bra låtar och det är utmärkt att chilla ibland.

Igår såg jag det svenska bidraget till Cypern 2017. Fantastisk låt och framförande, ger mig tårar.
https://www.youtube.com/watch?v=vyDT...ionSongContest
Citera
2024-02-25, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Jag förstår inte vad du menar.
Danny förlorade mot Loreen som sen vann eurovision.
Alltså var Loreen bättre och vann rättvist.
Skillnad vore om Loreen hade kommit sist i euroviosion. Då hade du kanske kommit med massa konspirationer.

För helvete! Läs mellan raderna!

Ingen har kommenterat ett knyst om Loreen! Tråden är startad mot bakgrund av ett enda faktum. Att Danny hade kunnat skicka ett vinnande ESC bidrag om han hade velat, då Amazing var just ett sådant!

Men han skickade skit i år istället, och det mot den enkla bakgrunden: Sverige ska inte vinna i år. Det är högst genomskinligt och se!
Citera
2024-02-25, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strelow
För helvete! Läs mellan raderna!

Ingen har kommenterat ett knyst om Loreen! Tråden är startad mot bakgrund av ett enda faktum. Att Danny hade kunnat skicka ett vinnande ESC bidrag om han hade velat, då Amazing var just ett sådant!

Men han skickade skit i år istället, och det mot den enkla bakgrunden: Sverige ska inte vinna i år. Det är högst genomskinligt och se!
Han skickade en skitlåt i år för han är inte bättre än så.
Kul för dig att du gillade Amazing men sök på ordet one hit wonder. Har han gjort någon hit sen den låten?

Klart Sverige vill vinna (tyvärr)
Sverige( SVT) är de enda demokratiska landet som tar tävlingen seriöst och fortfarande tror på att det betyder något att vinna. Tro att en vinst genererar massa pengar och turister när alla andra vet att det bara är en kostnad.
Senast redigerad av dazzy 2024-02-25 kl. 19:20.
Citera
2024-02-25, 19:18
Bannlyst
Citat:
Han skickade en skitlåt i år för han är inte bättre än så.
Kul för dig att du gillade Amazing men sök på ordet one hit wonder. Har han gjort någon hit sen den låten?

Läser man mellan raderna så förstår man att budskapet handlar om att man medvetet skickar en skräplåt när man uppenbarligen gjort höjdare tidigare.

I min värld skulle Amazing kunnat vinna hela skiten i år. Trist är det att allt som producerades förr var bra, kolla bara listan år 2012! Helt galna låtar!

Nu? Skräp alltihop.
Citera
2024-02-25, 19:19
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagejaget
Eftersom det skrivs om deltävling 4 här undrar jag om någon vet vem personerna i Scarlet metal är. Går inte att finna på nätet och tänkte kanske nån vet här
De var ju väldigt tydliga med att de var metal. Men jag hörde inte metal och inte ens hårdrock när de stod på scenen.
Undrar om de vet vad metal är?

Dannys bidrag var pissdåligt. Han såg ut som grå gammal gubbe som fes ut skitlåten
Citera
2024-02-25, 19:21
Medlem
Citat:
Läser man mellan raderna så förstår man att budskapet handlar om att man medvetet skickar en skräplåt när man uppenbarligen gjort höjdare tidigare.

I min värld skulle Amazing kunnat vinna hela skiten i år. Trist är det att allt som producerades förr var bra, kolla bara listan år 2012! Helt galna låtar!

Nu? Skräp alltihop.
Rätta mig om jag har fel men finalen har väl inte varit än?
Så vi vet inte om Dannys skitlåt kommer bli Sveriges bidrag eller inte.
Citera
2024-02-25, 19:23
Bannlyst
Citat:
Rätta mig om jag har fel men finalen har väl inte varit än?
Så vi vet inte om Dannys skitlåt kommer bli Sveriges bidrag eller inte.

Lyssna på Amazing. Lyssna sedan på Dannys nuvarande bidrag. Även om nuvarande vinner så har den inget och komma med i Europa. Den är för blek. Amazing hade dock absolut kunnat vinna hela Eurovision i år.
Citera
2024-02-25, 20:06
Medlem
Citat:
Lyssna på Amazing. Lyssna sedan på Dannys nuvarande bidrag. Även om nuvarande vinner så har den inget och komma med i Europa. Den är för blek. Amazing hade dock absolut kunnat vinna hela Eurovision i år.
Ja men nu får man inte delta med samma låt två gånger.
Du menar att Björkman och hans lilla stjärtleksak Af Silen har skickat ut till alla låtskrivare att de måste skicka in dåliga låtar i år så att vi inte vinner?
Citera
2024-02-25, 23:12
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Tror du inte uppfattade andemeningen.

Amazing som hade vunnit om Loreen inte hade tagit förstaplatsen (Euphoria samma år) hade tagit hem hela skiten i år. Det finns inget snack om saken. När man kollar vad samma artist skickar i år så säger det bara en sak. Man ville inte ro hem segern till Sverige i år. Det är bara och kolla på skitbidragen nästa helg, såsom clowngänget Medina. Ett av alla andra mediokra bidrag.

Det jag menar är att om Danny hade velat vinna hela jippot, då hade han skickat samma vinnarbidrag som Amazing. Men antingen fick han order om att inte skicka ett vinnarbidrag eller så ligger annat bakom.
Varför ville han förlora förra gången när han var med och kom på sjunde plats? Vad var anledningen då om han nu kan krysta fram en vinnare nemas problemas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in