Citat:
Ursprungligen postat av
billigost
Bidraget har även över 4000 kommentarer på tuben och skriver att den borde vunnit och är Sveriges bästa bidrag någonsin osv.
Problemet med den "balladen" är nog tyvärr scenframträdandet, låten är riktigt bra och hennes sångprestation är högklassig, men det faller på att hon är ganska menlös och tam på scenen samt väldigt märkligt klädval. Hade hon varit iförd någon ståtlig klänning och starka gester hade den gått hem mycket bättre.
Timoteij hade med facit på hand varit ett bättre val att skicka, Anna röstades fram som den kända "idol-Anna" som ingen i Europa såklart känner till och med en låt som måste sjunka in. Ett gäng söta blondiner i klämkäck folkmusik-anda hade såklart gått hem snabbare och vunnit.
Såhär i efterhand inser jag att 2010 var ett relativt starkt mello-år. Både Anna Bergendahl, Salem Al Fakir och Timoteij var riktigt bra. Fan, till och med bottennappet Eric Saade det året var det ändå ganska drag i jämfört med mellolåtarna åren både innan och efter (fram till idag). Det är låtar som satt sig och som alla kommer ihåg. Trots att jag såg finalen förra året minns jag inte något i bidragen, inte ens Loreens. Såpass intetsägande var skiten.
Men tillbaka till ämnet; absolut skulle det kunna vara så att SVT helt enkelt inte vill arrangera tävlingen ett år till. Samtidigt så upplever jag det som att musiken idag i allmänhet som bara... mindre bra. Det är entonigt, det är tråkigt, det är ingenting man kommer ihåg. Det mesta känns massproducerat och utan tanke bakom. Slölyssnade på tävlingen igår, och det var nog bara Dotter som stack ut lite. Men så har det ju varit i många år.
Och de andra länderna är således ännu sämre. I Sverige har vi ändå en stark musikindustri och vet vad för meningslöst skit som tilltalar den breda massan. Att Sverige lyckas ta hem Eurovision så ofta som vi gör beror på att vi svenskar helt enkelt är minst dåliga, i en värld där musik, liksom allt annat, ska fördummas in absurdum.