Bor i Arlöv och kan med stor erfarenhet av denna lilla förorts by varmt rekommendera att aldrig flytta hit, aldrig någonsin oavsett vad ärendet gäller.
Man kan stanna förbi en timme och bevittna den äckliga befolkningen och få sig några kalla kårar på ryggen och ett gott skratt, men sen återvänd aldrig.
Fundera inte ens på att äta en bit mat här när ni är på besök, åtminstone inte där dom har sprit rättigheter, ockuperat av trasiga alkoholiserade människor som gör inget annat än svinar och för oväsen, oavsett tidpunkt på dygnet, har stället öppet är dom där, har dom stängt så sitter hemma i en lägenhet och svinar tills restaurangerna ska öppna igen.
Kvällstid förvandlas huvudlederna till dragracing banor, BMW bilar med tonade rutor som bränner runt och spelar gangzta music, eller trimmade mopeder i 80 km/h utan hjälm, eller så spelar man fotboll på gatan, eller kastar sten på bilar och bussar.
En stor jävla salig blandning av äckligt folk som får en att bli illa till mods, vi pratar om folk som har beroende eller bara helt enkelt har gett upp sina trasiga liv, drömmar och ambitioner. Endast ungdomarna har drömmar och de är att bli gangzta crack smoking Rapstars. I övrigt är det kört.
En bra massa invandrare överallt som håller uppe brottsstatistiken, även en del sönderkrökade white trash slödder som inte är ett dugg bättre.
Polisbilar, ambulanser, utryckningar tillhör vardagen.
Rån, gäng, skottlossning, langning, droger, sprit, anabola, kamphundar, biljakter, missahandel, trafficking, bankrån, bilstälder, våldtäkter är något man får krydda sin vardag med om man vill vara en i kommunen. Det går liksom i intervaller, beror på vem som sitter inne och vem som är ute, ibland ser man inget på en vecka, sen ser man allt nästa vecka, det är lite lotto.
Mestadels utav all action sker i samband med helger och nere vid Sockerbitstorget, betlehems gatan eller Rapsvägen. Men för er turister som inte bor här så är chansen största att ni får lite action om ni dyker upp på torget en fre/lörd kväll mellan 22:00-01:00.
Dom som säger tvärtemot är förmodligen en fru.svensson som sitter i sin 2,8 miljoners kåk i utkanten av arlöv som har hemtjänst, eller någon naiv 25 årig nörd som levt sitt skyddade lilla inrutade liv hos föräldrarna i källaren och som lagt sig klockan 7 varje kväll efter american idol.
Men det skall även nämnas att där finns gott och hederligt folk också, även bättre "kvarter" och "sämre" det gäller att man väljer sitt umgänge försiktigt, även vilket hus man tänkt bo i.
Arlöv är nog inte fullt så äckligt som malmö, men snart.
I luften hänger en tung dimma av ångest och deprission, man vill snitta sina vackra handleder i blotta tanken av att man kanske kommer att spendera pensionen här, som en utslagen försvarslös fattig gubbe.
Vi summerar det hela som att kan man leva med att se sånt här ofta och bo granne med sånt här slödder, så kan man bosätta sig i denna kommun och leva lycklig i alla sina dagar.
Personligen så har jag snart arbetat mig härifrån, tar jag snart mitt sparkaptial och köper ett hus långt från arlöv, och ska aldrig mer återvända hit, förmodligen så bosätter jag mig runt österlen.
Men jag återkommer säkerligen hit för att visa mina barn hur samhällets bottenskrap lever och bor, blir ett varningen finger hur det kan sluta om man inte sköter sig i skolan.
Mvh en Arlövsbo