2010-10-26, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Svårt att tjäna pengar på en gruppvåldtäkt.

Ja jag tycker det är idioter som tror att hon anmälde detta för att hon skulle få pengar, hon ville inte ens ha skadestånd ...
Citera
2010-10-26, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Curatz
Bor i Arlöv rapsvägen. Har bott här sen jag var 4. Lungt ställe normalt, fast det har hänt saker den senaste tiden. kriminalitet ? Ja, själv tycker jag den är hög, fast det finns saker jag inte kan nämna .

Ni får själv avgöra från er bild av vad låg/hög kriminalitet är, från vad ni har fått höra. Det begås brott precis som överallt.

Själv, var jag med när det var skottlossning mot en pizzeria som kallas för Kajjan (Ät aldrig där hans mat är från andra världskriget, ni kommer bli matförgiftade). Min bror blev också skjuten 2 gånger här i rapsvägen. Och, inte för så länge sen, kanske en vecka sen, Så bråkade 2 familjer och det ena ledde till det andra och en blev skottskadad, här i rapsvägen.

Gruppvåldtäkten är bara bullshit. Jag känner alla som var inblandade.

Om ni har några frågor om Arlöv, fråga på

Hur vet du att gruppvåldtäckten bara va bullshit ??
va du där?
pratade du med polisen?
En flydde och resten ljög , vem ska folk tro på en chockad liten tjej eller 5 lögnare ??
det är ju 5 mot en klart att dom vinner i rätten men det är inget som säger att dom var oskydiga, tror inte en tjej hade velat vara med på de !!
Citera
2010-11-17, 02:10
Medlem
bigpetes avatar
Jag har bott i Arlöv i 26 år nu. Kan berätta ett och annat

Svenshög - Ett bostadsområde bestående av 13 st 8-våningshus, alla hyresrätter, fördelade på gatorna Kornvägen och Rapsvägen. Gatorna hette tidigare Klövervägen men fick de nya namnen i ett försök att bättra på områdets rykte. Det finns tre trappuppgångar i varje hus med tre lägenheter på varje våning vilket blir totalt 936 lägenheter på området. Några av lägenheterna är dock ombyggda till ett äldreboende. Jag skulle tippa på att minst 700 av lägenheterna bebos av invandrare. När jag först bodde på Klövervägen i mitten av 80-talet var det ett ganska lugnt område. Det värsta som fanns var några a-lagare som satt på en bänk och drack pilsner. Det fanns en och annan arbetsinvandrare också; mestadels finnar och ungrare som skötte sig och ansträngde sig för att smälta in och lära sig språket. Bodde på Svenshög i två år och flyttade sedan till Rinnebäck på andra sidan Arlöv där det finns fyra 8-våningshus och en drös med radhus och villor.

Gick i skolan från 1-9 klass i Arlöv. Först låg- och mellanstadiet på Lillevångsskolan och sedan högstadiet på Vårboskolan. De första sex åren var det inte mycket invandrare i skolan eller ute i byn heller för den delen. Det var ett lugnt och ganska trevligt ställe, som vilken småort som helst. När jag började på Vårboskolan 1994 så kom det plötsligt en uppsjö med invandrare och av någon oförklarlig anledning () så började alla grova brott öka markant i kommunen och har ökat sedan dess i takt med att andelen invandrare har ökat. Mycket märkligt, eller hur?

Först var det mest narkotikabrott och bilinbrott man hörde om och sedan blev det misshandel, våldtäkter, gäng, osv.

Iaf, år 2000 flyttade jag hemifrån och tillbaka till Svenshög eftersom det var låga hyror där och Burlövs Bostäder höll på med en totalrenovering av området. Redan då fanns det mycket invandrare och det gick inte en dag utan att man såg småungar på 5-10 år springa ute på nätterna, man hörde bilrutor krossas, folk som skrek, hög musik, rubbet. Polis och ambulans såg man på området titt som tätt, Burlövs Bostäder satte upp nattbelysning på parkeringsplatserna, installerade porttelefoner så portarna alltid var låsta, med mera. Flyttade till en tvåa på samma område två år senare och bodde kvar tills förra sommaren för då stod jag inte ut med skiten längre. Bara invandrare så långt ögat når, gäng ute om nätterna, stölder, skadogörelse, klotter, och patrullering flera gånger varje dag av Farbror Blå. Hade inbrott i min bil fyra gånger på sex månader, den blev slangad ungefär en gång i månaden, min granne som var över 90 år gammal blev utsatt för stenkastning när hon gick ut, ungdomarna kastade lera på hennes fönster, min cykel har blivit söndersparkad ett par gånger, min frus cykel blev stulen, de repade lacken på vår bil flera gånger, hade inbrott i källaren, min kompis bil blev stulen och uppeldad, bilen han skaffade efter det blev sönderslagen, min fru blev kallad för "svenska horfitta" när hon cyklade till/från jobb, med mera.

Så nu bor vi på Rinnebäck igen och trivs hur bra som helst. Det är lugnt, skönt, och de få invandrare som bor här sköter sig. Ganska intressant vilka kontraster det kan vara i ett och samma samhälle.

Ett annat "fint" område i Arlöv är Elisetorp. Det ligger bara ett stenkast från Svenshög och är även det ett miljon-projekt. Det är 9-våningshus med fyra trappuppgångar i varje hus. De första och sista husen i raden är dock bostadsrätter numera och av ännu en oförklarlig anledning () så är områdets problem i hyreshusen i mitten. Samma sak där. Mycket invandrare, mycket brott.

Visst är det märkligt?

Betlehemsgatan är fin också. Polisen jämför den 50 meter långa gatan med de värsta gatorna på Rosengård. Bilbränder, gängverksamhet och dylikt är vardagsmat där.

Trots allt detta så är Arlöv inte ett direkt dåligt ställe att bo på. 95% av all skit som händer sker på de tre ställena jag har beskrivit. Jag tänker dock inte låta några framtida barn växa upp här men det duger fint så länge det bara är jag och min fru. Vi hade förmodligen redan flyttat någon annanstans för flera år sedan om det inte hade varit för att jag har en sjuk släkting som bor här.

Frågor?
Citera
2010-11-22, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigpete
Jag har bott i Arlöv i 26 år nu. Kan berätta ett och annat

Svenshög - Ett bostadsområde bestående av 13 st 8-våningshus, alla hyresrätter, fördelade på gatorna Kornvägen och Rapsvägen. Gatorna hette tidigare Klövervägen men fick de nya namnen i ett försök att bättra på områdets rykte. Det finns tre trappuppgångar i varje hus med tre lägenheter på varje våning vilket blir totalt 936 lägenheter på området. Några av lägenheterna är dock ombyggda till ett äldreboende. Jag skulle tippa på att minst 700 av lägenheterna bebos av invandrare. När jag först bodde på Klövervägen i mitten av 80-talet var det ett ganska lugnt område. Det värsta som fanns var några a-lagare som satt på en bänk och drack pilsner. Det fanns en och annan arbetsinvandrare också; mestadels finnar och ungrare som skötte sig och ansträngde sig för att smälta in och lära sig språket. Bodde på Svenshög i två år och flyttade sedan till Rinnebäck på andra sidan Arlöv där det finns fyra 8-våningshus och en drös med radhus och villor.

Gick i skolan från 1-9 klass i Arlöv. Först låg- och mellanstadiet på Lillevångsskolan och sedan högstadiet på Vårboskolan. De första sex åren var det inte mycket invandrare i skolan eller ute i byn heller för den delen. Det var ett lugnt och ganska trevligt ställe, som vilken småort som helst. När jag började på Vårboskolan 1994 så kom det plötsligt en uppsjö med invandrare och av någon oförklarlig anledning () så började alla grova brott öka markant i kommunen och har ökat sedan dess i takt med att andelen invandrare har ökat. Mycket märkligt, eller hur?

Först var det mest narkotikabrott och bilinbrott man hörde om och sedan blev det misshandel, våldtäkter, gäng, osv.

Iaf, år 2000 flyttade jag hemifrån och tillbaka till Svenshög eftersom det var låga hyror där och Burlövs Bostäder höll på med en totalrenovering av området. Redan då fanns det mycket invandrare och det gick inte en dag utan att man såg småungar på 5-10 år springa ute på nätterna, man hörde bilrutor krossas, folk som skrek, hög musik, rubbet. Polis och ambulans såg man på området titt som tätt, Burlövs Bostäder satte upp nattbelysning på parkeringsplatserna, installerade porttelefoner så portarna alltid var låsta, med mera. Flyttade till en tvåa på samma område två år senare och bodde kvar tills förra sommaren för då stod jag inte ut med skiten längre. Bara invandrare så långt ögat når, gäng ute om nätterna, stölder, skadogörelse, klotter, och patrullering flera gånger varje dag av Farbror Blå. Hade inbrott i min bil fyra gånger på sex månader, den blev slangad ungefär en gång i månaden, min granne som var över 90 år gammal blev utsatt för stenkastning när hon gick ut, ungdomarna kastade lera på hennes fönster, min cykel har blivit söndersparkad ett par gånger, min frus cykel blev stulen, de repade lacken på vår bil flera gånger, hade inbrott i källaren, min kompis bil blev stulen och uppeldad, bilen han skaffade efter det blev sönderslagen, min fru blev kallad för "svenska horfitta" när hon cyklade till/från jobb, med mera.

Så nu bor vi på Rinnebäck igen och trivs hur bra som helst. Det är lugnt, skönt, och de få invandrare som bor här sköter sig. Ganska intressant vilka kontraster det kan vara i ett och samma samhälle.

Ett annat "fint" område i Arlöv är Elisetorp. Det ligger bara ett stenkast från Svenshög och är även det ett miljon-projekt. Det är 9-våningshus med fyra trappuppgångar i varje hus. De första och sista husen i raden är dock bostadsrätter numera och av ännu en oförklarlig anledning () så är områdets problem i hyreshusen i mitten. Samma sak där. Mycket invandrare, mycket brott.

Visst är det märkligt?

Betlehemsgatan är fin också. Polisen jämför den 50 meter långa gatan med de värsta gatorna på Rosengård. Bilbränder, gängverksamhet och dylikt är vardagsmat där.

Trots allt detta så är Arlöv inte ett direkt dåligt ställe att bo på. 95% av all skit som händer sker på de tre ställena jag har beskrivit. Jag tänker dock inte låta några framtida barn växa upp här men det duger fint så länge det bara är jag och min fru. Vi hade förmodligen redan flyttat någon annanstans för flera år sedan om det inte hade varit för att jag har en sjuk släkting som bor här.

Frågor?

de här stämmer ju verkligen inte. e uppväxt på rapsvägen har bott där i 16 år min vän o ja förstår inte alls alls var du fått din skeva bild av rapsvägen ifrån???? gäng???? bränder???? poliser???? bullshit, du kanske sett några kompisar som e ute o går o då drar du slutsatsen att dem e ett gäng??? kom igen asså löjligt.
Citera
2010-11-29, 06:39
Medlem
bigpetes avatar
Det är bilden jag har fått, ja, och som många andra verkar dela. Sedan är det ju så att vissa alltid blir skonade från saker och ting och inte ens lägger märke till att det händer. Var på Rapsvägen bor du och "din vän"? Jag bodde i 80-huset först och där var det rätt lugnt. Flyttade sedan till 120-huset och där var i princip aldrig lugnt.
Citera
2010-11-29, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigpete
Det är bilden jag har fått, ja, och som många andra verkar dela. Sedan är det ju så att vissa alltid blir skonade från saker och ting och inte ens lägger märke till att det händer. Var på Rapsvägen bor du och "din vän"? Jag bodde i 80-huset först och där var det rätt lugnt. Flyttade sedan till 120-huset och där var i princip aldrig lugnt.
80, det gula va? Jamen där är det lugnt dygnet runt. Du flyttade till det stökigaste huset på Rapsvägen, det är inte så överallt.
Citera
2010-11-30, 19:48
Medlem
rapsvägen 105. vi kan väll ta en runda nån sen kväll så jag kan motbevisa er =) ni ger stället ett väldigt dåligt rykte.
Citera
2010-12-01, 03:32
Medlem
bigpetes avatar
@hålfena:

Jepp, 80-huset är det med gula balkonger. Bodde mest gamlingar där på min tid så det är väl inte så konstigt att där alltid var lugnt, hehe

Helt rätt om 120-huset. Var alltid nåt skit där, och massor som man missade också och var lyckligt ovetandes om. Egentligen brydde jag mig inte så mycket om skiten som hände där så länge jag fick ha mitt ifred. Jag måste tillägga att jag inte kände mig otrygg trots allt som hände runtom. Det var mest bara drygt att få saker stulna och förstörda hela tiden.

@MajkuTi:

Har en polare som bor i 105 också. Det var han som fick sin ena bil stulen och uppeldad. Kan dock nämna att det inte var på Rapsvägen den blev uppeldad. Den blev upphittad i Åkarp. Hans första bil blev slangad hur många gånger som helst. Den andra hade han inbrott i ett flertal gånger.

Det är lustigt hur brett isär våra åsikter om området är. När jag var tonåring och fram tills jag var 22-23 nånting höll jag på med en massa småbus, pundade lite, osv. Jesus var min bästa vän om det säger dig något Det var alltid till Rapsvägen man stack för att deala med diverse tunga typer antingen om man ville sälja stöldgods eller köpa braj, syra, rypor och såna prylar. Samma typer finns i viss utsträckning kvar i området även om de flesta har stuckit.

Jag tänker inte strida för min sak och debattera. Jag kan ha fel, men det är min åsikt, baserad på mina och mina vänners erfarenheter och jag står fast vid den tills jag blir överbevisad om något annat.

Har bott på området i många år, fram tills förra sommaren, så jag behöver nog ingen guidad tur, men tack för erbjudandet
Citera
2011-01-29, 03:08
Medlem
Mojotojos avatar
har bott i 120-huset på rapsvägen en gång i tiden, för ca tio år sen var man tvungen att flytta där ifrån för det gick helt enkelt inte att bo där specifikt pga alla invandrare. (inte för att dem var just invandrare men för hur dem uppförde sig)

Jag tror inte det fanns en enda normal människa i det huset... synd för lägenheterna blev riktigt fräscha efter renoveringen.

Jag tycker också att det är en sjuk kontrast om man jämför med tiden innan burlövs bostäder tog in så mycket invandrare på svenshög, som natt och dag om man fattar metaforen i det hela

.. nä kort och gott så är det området förstört sedan länge, inga vettiga personer vill bo där mer. "En svensk ut, en blatte in.."
Citera
2011-04-25, 14:33
Medlem
Starfishs avatar
Bor i Arlöv och kan med stor erfarenhet av denna lilla förorts by varmt rekommendera att aldrig flytta hit, aldrig någonsin oavsett vad ärendet gäller.

Man kan stanna förbi en timme och bevittna den äckliga befolkningen och få sig några kalla kårar på ryggen och ett gott skratt, men sen återvänd aldrig.

Fundera inte ens på att äta en bit mat här när ni är på besök, åtminstone inte där dom har sprit rättigheter, ockuperat av trasiga alkoholiserade människor som gör inget annat än svinar och för oväsen, oavsett tidpunkt på dygnet, har stället öppet är dom där, har dom stängt så sitter hemma i en lägenhet och svinar tills restaurangerna ska öppna igen.

Kvällstid förvandlas huvudlederna till dragracing banor, BMW bilar med tonade rutor som bränner runt och spelar gangzta music, eller trimmade mopeder i 80 km/h utan hjälm, eller så spelar man fotboll på gatan, eller kastar sten på bilar och bussar.

En stor jävla salig blandning av äckligt folk som får en att bli illa till mods, vi pratar om folk som har beroende eller bara helt enkelt har gett upp sina trasiga liv, drömmar och ambitioner. Endast ungdomarna har drömmar och de är att bli gangzta crack smoking Rapstars. I övrigt är det kört.

En bra massa invandrare överallt som håller uppe brottsstatistiken, även en del sönderkrökade white trash slödder som inte är ett dugg bättre.

Polisbilar, ambulanser, utryckningar tillhör vardagen.
Rån, gäng, skottlossning, langning, droger, sprit, anabola, kamphundar, biljakter, missahandel, trafficking, bankrån, bilstälder, våldtäkter är något man får krydda sin vardag med om man vill vara en i kommunen. Det går liksom i intervaller, beror på vem som sitter inne och vem som är ute, ibland ser man inget på en vecka, sen ser man allt nästa vecka, det är lite lotto.

Mestadels utav all action sker i samband med helger och nere vid Sockerbitstorget, betlehems gatan eller Rapsvägen. Men för er turister som inte bor här så är chansen största att ni får lite action om ni dyker upp på torget en fre/lörd kväll mellan 22:00-01:00.

Dom som säger tvärtemot är förmodligen en fru.svensson som sitter i sin 2,8 miljoners kåk i utkanten av arlöv som har hemtjänst, eller någon naiv 25 årig nörd som levt sitt skyddade lilla inrutade liv hos föräldrarna i källaren och som lagt sig klockan 7 varje kväll efter american idol.

Men det skall även nämnas att där finns gott och hederligt folk också, även bättre "kvarter" och "sämre" det gäller att man väljer sitt umgänge försiktigt, även vilket hus man tänkt bo i.
Arlöv är nog inte fullt så äckligt som malmö, men snart.

I luften hänger en tung dimma av ångest och deprission, man vill snitta sina vackra handleder i blotta tanken av att man kanske kommer att spendera pensionen här, som en utslagen försvarslös fattig gubbe.

Vi summerar det hela som att kan man leva med att se sånt här ofta och bo granne med sånt här slödder, så kan man bosätta sig i denna kommun och leva lycklig i alla sina dagar.
Personligen så har jag snart arbetat mig härifrån, tar jag snart mitt sparkaptial och köper ett hus långt från arlöv, och ska aldrig mer återvända hit, förmodligen så bosätter jag mig runt österlen.

Men jag återkommer säkerligen hit för att visa mina barn hur samhällets bottenskrap lever och bor, blir ett varningen finger hur det kan sluta om man inte sköter sig i skolan.

Mvh en Arlövsbo
Citera
2011-10-14, 14:15
Medlem
HalvardHalvHuves avatar
http://www.tv4play.se/nyheter_och_de...ideoid=2079843

Jävlar vad det brinner när man eldar bilar i kommunhuset i arlöv
Citera
2011-10-14, 15:35
Medlem
Starfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalvardHalvHuve
http://www.tv4play.se/nyheter_och_de...ideoid=2079843

Jävlar vad det brinner när man eldar bilar i kommunhuset i arlöv

Ja fy fan var det brann duktigt, en vanlig torsdags kväll i kommunen, synd man inte hade med sig korv bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in