2010-08-04, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av extravaganja
1.skaffa en påse 2. släng i katten 3. nu åker påsen i sjön.

vem fan ska få reda på det?

Du har ingen själ va?
Citera
2010-08-04, 20:48
Medlem
closecuts avatar
edit: insåg först nu hur gammal den här tråden var. FUCK alla sommarlovslediga som sitter och gräver fram ultragamla trådar.
Citera
2010-09-07, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AvalonC
Vi har en katt som hela tiden jagar de andra katterna, och "misshandlar" dem.

Och vi vet inte vad vi ska göra för att få honom att sluta.
Han är kastrerad.

Att lämna iväg honom är inget alternativ, så hur mycket jag än hatar det så går mina tankar till avlivning.

Men får man göra det hur som helst? Eller måste katten ha en sjukdom eller vara väldigt gammal för att djursjukhuset ska göra det???

Någon som vet?
Eller har som har tips på hur man får katten att inte jaga andra katter???

Kastrera din katt så blir han nog lugnare. Den försvarar bara sitt revir då den spöar upp de andra katterna...helt normalt.
Citera
2010-09-14, 15:08
Medlem
Meikochans avatar
Nej, man får inte avliva djur hur som helst, gäller också för katter, t.ex knacka den med en hammare är inte precis lagligt, och klassas som djurplågeri. för drygt 15 år sedan så avlivade vi en katt med studsare, rätt så smärtlöst för katten kan jag lova...
Citera
2010-09-27, 13:31
Medlem
flavourkids avatar
Slätt ut katten ofta, så den får springa av sig. Min katt är likadan om han får vara inne för länge.

EDIT: Såg att tråden var rätt gammal, ber om ursäkt för bumpen.
Senast redigerad av flavourkid 2010-09-27 kl. 14:05.
Citera
2010-11-03, 22:02
Bannlyst
kör ut några mil i en skog och släpp ut katten istället för att avliva den, ge den en chans iaf..
Citera
2010-11-03, 22:16
Medlem
Sjograss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axyon
kör ut några mil i en skog och släpp ut katten istället för att avliva den, ge den en chans iaf..

Precis det jag tänkte skriva! Men några mil räcker nog inte? Katter är ena jävlar på att hitta tillbaka om man råkat släppa dom under bilfärd osv...
Citera
2010-11-03, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sjogras
Precis det jag tänkte skriva! Men några mil räcker nog inte? Katter är ena jävlar på att hitta tillbaka om man råkat släppa dom under bilfärd osv...
några mil är relativt :P men tror nog en 5 mil räcker...
Citera
2010-11-03, 22:46
Medlem
Puffarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meikochan
Nej, man får inte avliva djur hur som helst, gäller också för katter, t.ex knacka den med en hammare är inte precis lagligt, och klassas som djurplågeri. för drygt 15 år sedan så avlivade vi en katt med studsare, rätt så smärtlöst för katten kan jag lova...

Jag tror att man faktiskt FÅR det. Så vitt jag vet så finns det inga regler för hur man får eller inte får avliva sin katt. Förutom förstås att man inte får plåga den.
Hugg huvet av den, krossa huvudet med en hammare, skjut den med hagelbrakaren vad som. Tror inte att något av det är olagligt för att vara ärlig.
Dock ska sägas att förutom hagelbössa så har jag svårt att rekommendera nåt annat än veterinär.
Det är dessutom svårt för nån i en stad/storstad att tänka sig att avliva sitt eget djur i regel men på en gård ute på landet är det och har alltid varit en del av livet för många.
Så länge det görs bra så kan jag inte se hur någon ska lägga sig i det riktigt, speciellt inte med enda orsak att de själva tycker att det är otänkbart.
Dör djuret inom några få sekunder eller helst inom en så är det ok.

Nu ska sägas att jag enbart snackar om metoder här inte orsaker. Man ska naturligtvis inte avliva djur utan en jävligt bra orsak.
Citera
2010-11-04, 00:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AvalonC
Text ...

Är väll inte direkt något som hindrar dig från att avliva den själv, ett ganska poppulärt sätt tycks ju vara att lägga katten i en påse med små hål samt en sten i och sedan kaste i sjön. Ganska vidrigt dock om du frågar mig, fixa fram lite cyanid istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in