2024-02-23, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Vad babblar du om? Källa på detta?

Menar du på allvar på att folk valt att bli gravida efter att ha tagit massa sprutor? Har dessa mutantbarn fötts fram än eller har de aborterats brot?
Källa på att barn till vaccinerade har mer problem än de till ovaccinerade?
Citera
2024-02-23, 12:36
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Apropå gemytlighet. Jag skulle säga att just kvinnlig omtanke och kärlek är det som försvinner i vårt nya samhälle, när internet och mer konsumtion kommer in. Det kan vara mer kvinnlighet vi behöver.

Feminister är i praktiken maskulinister - kvinnor som lajvar män. Kvinnan ska armbåga sig fram i bolagsstyrelsen, utbilda sig till någon tramsig socionom och hålla sig borta från barn hon egentligen älskar över allt annat. Kvinnlighet är mycket riktigt det du beskriver; omtanke och kärlek. Något som försvinner mer och mer från våra samhällen.

Den obalans jag ser är: Män som börjar likna kvinnor och kvinnor som börjar likna män. Detta är inte jämställdhet, detta är ett samhälle i obalans och upplösningstillstånd.

Jag tror att det är så att vi män saknar våra kvinnor och våra kvinnor saknar sina män. Förr eller senare kommer denna naturliga ordning att återställas.

Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Min 15-åriga dotter gick faktiskt på Alla hjärtans dag-dejt med sin första kille, hon är uppväxt med ipad och mobil och kanske har den generationen sett igenom tekniken och återvänder till IRL. Medans generationen 20-35-åringarna som inte växte upp med smartphone hamnat i träsket.

Åldern 12-15 år är den som präglat mig totalt som människa och jag gillar fortfarande samma mat, musik, film, känslor som då.

Intressant iakktagelse.
Senast redigerad av TotalWar 2024-02-23 kl. 12:44.
Citera
2024-02-23, 12:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VVVictor
Frihet utan barn blir det för många av dem - sedan blir de psyksjuka.
Nja. Vår föräldraförsäkring gör det hyfsat lätt att kombinera arbete med föräldraskap. För både män och kvinnor. Väljer man bort barn i Sverige tror jag inte det beror på att man inte är hemmafru särskilt ofta.
Citera
2024-02-23, 12:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
Många kvinnor har inget annat än jobb 7-16 och en massa skulder. Inte mycket frihet i det.
Som männen då 🙂

Och ingen frihet jag skulle vilja vara utan. Men så har jag ett jobb jag för det mesta gillar. Och som de flesta jobb hindrade det inte mig från att skaffa barn.
Citera
2024-02-23, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axel91
Det är för dyrt under föräldrarledigheten! Vi vill ha en tvåa men har inte råd på bara en full lön och en föräldrarpenning. Så vi tvingas helt enkelt passa tills vi byggt kapital för att ha råd med detta. Vet många i liknande situation.

Det är inte lätt, tacka coronan för slopat amorteringskrav och hemmajobb, en av få föredalar av pandemin.
Citera
2024-02-23, 12:40
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axel91
Det är för dyrt under föräldrarledigheten! Vi vill ha en tvåa men har inte råd på bara en full lön och en föräldrarpenning. Så vi tvingas helt enkelt passa tills vi byggt kapital för att ha råd med detta. Vet många i liknande situation.

Ni bor i en etta?

Ju äldre man blir desto mer genetiska fel får barnen så generellt sett är det egentligen ganska dumt att vänta på att man får det perfekta boendet eller jobbet etc.

Bättre leva i fattigdom ett tag, med barn.
Senast redigerad av mendokse 2024-02-23 kl. 12:43.
Citera
2024-02-23, 12:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Källa på att barn till vaccinerade har mer problem än de till ovaccinerade?
Om du inte är totalt jävla cp skadad så borde du förstå det uppenbara. Tar man vaccinet ökar risken för problem. Tar man inte vaccinet, ja, då har man aldrig utsatt sig för någon risk från vaccinen från första början.

Är ni verlligen totalt jävla hjärndöda så att man måste förklara sånt här?
Citera
2024-02-23, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Ni bor i en etta?

Ju äldre man blir desto mer genetiska fel får barnen så generellt är det egentligen ganska dumt att vänta på att man får det perfekta boendet eller jobbet etc.

Bättre leva i fattigdom ett tag.

Barn nummer två menar jag. Storleken på lägenheten är det inget fel på
Citera
2024-02-23, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Feminister är i praktiken maskulinister - kvinnor som lajvar män. Kvinnan ska armbåga sig fram i bolagsstyrelsen, utbilda sig till någon tramsig socionom och hålla sig borta från barn hon egentligen älskar över allt annat. Kvinnlighet är mycket riktigt det du beskriver; omtanke och kärlek. Något som försvinner mer och mer från våra samhällen.

Den obalans jag ser är: Män som börjar likna kvinnor och kvinnor som börjar likna män. Detta är inte jämställdhet, detta är ett samhälle i obalans och upplösningstillstånd.

Jag tror att det är så att vi män saknar våra kvinnor och våra kvinnor saknar sina män. Förr eller senare kommer denna naturliga ordning att återställas.

Det jämnar nog ut sig, incels får ju inga barn så det stannar nog där. Kvar är invandrare och fattiga som får knulla som kaniner.
Citera
2024-02-23, 12:47
Bannlyst
Jag är för barnbidrag så länge det ges till etniska svenskar. Vi behöver rastesta befolkningen igen, efter att vi slängt ut 2 .5 miljoner inkräktande svartskallar.

Sen när våra fina kvinnor jobbar, så kommer dom inte ha tid till att ta hand om barnen. Därför ska vi respektera svenska hemmafruar och dagmammor, som kan bidra med en ännu viktigare uppgift en mannen och soldaten är. Att ta hand och föda barn etniskt svenska barn. Jag fattar dom som inte gör det. Men vi ska ge allt för dom att göra det och ge dom den uppskattning dom förtjänar. Typisk marxism, när dom gör rätt så blir det fel ändå, genom invandringen dom och nyliberalerna släppt in till Svea rike. Gör rätt nu Sverige.

Men det är en nyliberal idé att vi behöver bli fler människor. Kolla på Island, fattar dom inte att fler människor kommer alltid kräva fler människor. I Stalin Kina körde dom enbarnspolitiken, eftersom dom inte ville försörja en framtida generation. En stabil befolkning som Island kommer bara enas ännu mer trots en mindre befolkning.

Att jag vill ha fler svenskar är endast på grund att vi är bäst och Tellus förtjänar oss, inget med ekonomi att göra alls. Så ta en påg i hand ni flashbakare i en logdans.
Senast redigerad av vackrahav100 2024-02-23 kl. 12:49.
Citera
2024-02-23, 12:48
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
Det jämnar nog ut sig, incels får ju inga barn så det stannar nog där. Kvar är invandrare och fattiga som får knulla som kaniner.

Hur många barn blir det? Har du siffror.
Citera
2024-02-23, 12:49
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar

En kurs i kritiska judestudier skulle kunna lösa det där. Visst, man kanske får en lätt ökning av antisemitism som bieffekt, men man får en värld av frihet för folket. Å man slipper utföra pogromer. Om allt går smidigt så kanske inte ens judenheten startar världskrig mot en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in