Citat:
Ursprungligen postat av
Barents
Apropå gemytlighet. Jag skulle säga att just kvinnlig omtanke och kärlek är det som försvinner i vårt nya samhälle, när internet och mer konsumtion kommer in. Det kan vara mer kvinnlighet vi behöver.
Feminister är i praktiken maskulinister - kvinnor som lajvar män. Kvinnan ska armbåga sig fram i bolagsstyrelsen, utbilda sig till någon tramsig socionom och hålla sig borta från barn hon egentligen älskar över allt annat. Kvinnlighet är mycket riktigt det du beskriver; omtanke och kärlek. Något som försvinner mer och mer från våra samhällen.
Den obalans jag ser är: Män som börjar likna kvinnor och kvinnor som börjar likna män. Detta är inte jämställdhet, detta är ett samhälle i obalans och upplösningstillstånd.
Jag tror att det är så att vi män saknar våra kvinnor och våra kvinnor saknar sina män. Förr eller senare kommer denna naturliga ordning att återställas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Barents
Min 15-åriga dotter gick faktiskt på Alla hjärtans dag-dejt med sin första kille, hon är uppväxt med ipad och mobil och kanske har den generationen sett igenom tekniken och återvänder till IRL. Medans generationen 20-35-åringarna som inte växte upp med smartphone hamnat i träsket.
Åldern 12-15 år är den som präglat mig totalt som människa och jag gillar fortfarande samma mat, musik, film, känslor som då.
Intressant iakktagelse.