Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Är det någon på detta forum som aktivt varje gång jag är här inne "ställer kritiska frågor" så är det ju jag...+ några till.
Och är det någon ideologi som just tagit fasta på VERKLIGHET och inte religiösa, konservativa idéer så är det ju feminism.
Och precis, nej jag är inte utbildad läkare eller immunolog, alltså förlitar jag mig på vad de som är utbildade i detta säger och letar upp dessa på seriösa forum.
Rejält smartare strategi än att sitta och "tro" ditt eller datt för det sa minsann nån fnoskig jeppe på nån amerikansk youtubekanal.
Väx up.
Du säger således att du är för dum för att luska ut saker och ting själv? Gott så. Men det är inte så svårt egentligen, om man vet hur man ska applicera den vetenskapliga metoden på egen hand. Det går att läsa vetenskapliga artiklar och lyssna på experter och utröna om det är bullshit eller inte och vad som är mest troligt.
Vidare måste man förstå att vetenskapen och dess företrädare via diverse myndigheter och organ tyvärr har blivit korrumperade av olika industrier och monetära intressen, så det är oklokt att blint lita på vad som kommer ut ur mainstream. Det brukade vara någonting som folk på vänsterkanten visste om, men på senare tid verkar ha övergivit.
Ett exempel av flera på denna korruption är "forskning" gällande diet och nutrition. Big food sponsrar studier, köper forskare, och publicerar bara sånt som talar till deras fördel, och skuffar undan det som talar emot. Det här är inget nytt och är ett enormt problem inom flera forskningsfält.