2024-02-23, 11:28
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Det är så bekvämt att ha sin kärlek och vänskap på nätet typ FB. Bara en massa besvär och kostnader med IRL real life. Jag tror nätet gjort att vi inte ens orkar/vågar bli kära. För lärlek ger även problem som man måste lösa. Men en tråkig tiktok kan man bara swipa.

Jag tror du och jag tillhör de få som begriper var skon klämmer. Det sker en global avhumanisering i samband med att den digitala låtsasvärlden växer fram. Att det inte föds några barn i kölnvattnet av detta är egentligen inte särskilt svårt att räkna ut.

Än är vi inte uträknade - saker och ting kan förändra sig från omöjliga odds. Det har mänskligheten visat många gånger, kanske inte på denna nivån men ändå.
Citera
2024-02-23, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Fast denna tråd handlar ju inte om elitidrottsmän.

Jag citerade och besvarade bara Marapis inlägg om just elitidrottare.
Citera
2024-02-23, 11:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Jag tror du och jag tillhör de få som begriper var skon klämmer. Det sker en global avhumanisering i samband med att den digitala låtsasvärlden växer fram. Att det inte föds några barn i kölnvattnet av detta är egentligen inte särskilt svårt att räkna ut.

Än är vi inte uträknade - saker och ting kan förändra sig från omöjliga odds. Det har mänskligheten visat många gånger, kanske inte på denna nivån men ändå.
Lägg på vaccinen på det
Citera
2024-02-23, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Feminismen är en orsak.

Eller att killar/ män är bekväma hemma framför sin dator och inte tar sig ut hemifrån - eller fram i livet.
Citera
2024-02-23, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abbefurdo
Hur kommer det sig att det är så många som fortfarande har så svårt att se att det är något som inte stämmer? Som upprepar samma slitna mantra om att "såhär har det alltid varit". Kan det bero på att vi matas med intryck som normaliserar det som borde få varje människa att stanna i steget och genast börja ifrågasätta?

För NEJ, det har inte alltid varit såhär!
Det är dags att yrvaket skaka på huvudet och börja inse att det vi ser omkring oss är allt annat än normalt. På sajten ”goodsciencing.com” redogörs det för den enorma mortalitetsökningen som skett. Detta sker genom att referera till tidningsartiklar för varje kollaps och dödsfall till den aktuella idrottsliga kollapsen/dödsfallet https://goodsciencing.com

Vi ser en mycket kraftig överdödlighet bland unga friska människor sedan vaccinationskampanjerna mot covid-19 inleddes. Vid en kartläggning av hur många elitidrottsmän under 35 års ålder som dött över hela världen under pågående idrottstävling under åren 1966-2004, så dog i genomsnitt 29 idrottsmän per år under dessa 38 år. Sudden cardiac death in athletes: the Lausanne Recommendations. Karin Sille et al. Eur J Cardiovasc Prev Rehabil. 2006 Dec.

Sedan de rekommenderade injektionerna infördes i april-maj 2021 har hela 1.594 elitidrottare kollapsat under pågående idrottstävling, varav 1.100 dött utan att ha kunnat återupplivas, räknat fram till den 21 december 2022.

Vi ser alltså en ökning på c:a 2.500% räknat per år nu. Att med den vetskapen göra reklam för inopererade hjärtstartare till ungdomar som om det vore lika hälsobefrämjande som att ge dem ett äpple, börjar kanske kännas lite osmakligt. Det gör det iallafall för oss 💚

https://x.com/CartlandDavid/status/1757400716329603499?s=20

Seriöst...snälla du....tro inte att något är något bara för att det står att de är detta.

Real science...ex.

"We are a small team of investigators, news editors, journalists, and truth seekers,"

Ingen av dessa yrkeskårer är mig veterligen medicinska experter och editors och journalist kan vem som helst kalla sig numera,

OM massa elitidrottsmän hade börjat dö knall och fall efter Covid. så kanske de har gör detta av en mängd andra skäl än just vaccinet, tänkt på den? ex Coviden i sig!

Sluta tänk som en konspirationsteoretiker.
Citera
2024-02-23, 11:33
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Är det någon på detta forum som aktivt varje gång jag är här inne "ställer kritiska frågor" så är det ju jag...+ några till.

Och är det någon ideologi som just tagit fasta på VERKLIGHET och inte religiösa, konservativa idéer så är det ju feminism.

Och precis, nej jag är inte utbildad läkare eller immunolog, alltså förlitar jag mig på vad de som är utbildade i detta säger och letar upp dessa på seriösa forum.

Rejält smartare strategi än att sitta och "tro" ditt eller datt för det sa minsann nån fnoskig jeppe på nån amerikansk youtubekanal.

Väx up.
Du säger således att du är för dum för att luska ut saker och ting själv? Gott så. Men det är inte så svårt egentligen, om man vet hur man ska applicera den vetenskapliga metoden på egen hand. Det går att läsa vetenskapliga artiklar och lyssna på experter och utröna om det är bullshit eller inte och vad som är mest troligt.

Vidare måste man förstå att vetenskapen och dess företrädare via diverse myndigheter och organ tyvärr har blivit korrumperade av olika industrier och monetära intressen, så det är oklokt att blint lita på vad som kommer ut ur mainstream. Det brukade vara någonting som folk på vänsterkanten visste om, men på senare tid verkar ha övergivit.

Ett exempel av flera på denna korruption är "forskning" gällande diet och nutrition. Big food sponsrar studier, köper forskare, och publicerar bara sånt som talar till deras fördel, och skuffar undan det som talar emot. Det här är inget nytt och är ett enormt problem inom flera forskningsfält.
Citera
2024-02-23, 11:34
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar

Min 15-åriga dotter gick faktiskt på Alla hjärtans dag-dejt med sin första kille, hon är uppväxt med ipad och mobil och kanske har den generationen sett igenom tekniken och återvänder till IRL. Medans generationen 20-35-åringarna som inte växte upp med smartphone hamnat i träsket.

Åldern 12-15 år är den som präglat mig totalt som människa och jag gillar fortfarande samma mat, musik, film, känslor som då.
Senast redigerad av Barents 2024-02-23 kl. 11:41.
Citera
2024-02-23, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Det sista motbevisas ju av att ju mer feminism vi har i Sverige desto förre barn föds det. I världens minst feministiska länder typ Nigeria och Pakistan föds massor. Vi har aldrig haft mer woke i väst-världen än idag. woke och feminism är de mest barnfientliga ideologier som finns.

Sverige med alla sin feminism fördel fler barn än ex Japan, Italien, Malta....m.fl med all sin icke feminism....

och yeah...Nigeria och Pakistan är ju extremt jämförbara länder med Sverige, vi har verkligen nästan identiska samhällen i allt övrigt så det går plocka ut just feminismen som enda faktor...*

*Sarkasm!
Citera
2024-02-23, 11:37
Medlem
Barentss avatar
Citat:
"We are a small team of investigators, news editors, journalists, and truth seekers,"

Ingen av dessa yrkeskårer är mig veterligen medicinska experter och editors och journalist kan vem som helst kalla sig numera,

OM massa elitidrottsmän hade börjat dö knall och fall efter Covid. så kanske de har gör detta av en mängd andra skäl än just vaccinet, tänkt på den? ex Coviden i sig!

Sluta tänk som en konspirationsteoretiker.
Allt du skriver är konspirationsteorier. "Vem som helst är journalist", måste vara jobbigt att leva för dig.
Citera
2024-02-23, 11:38
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Sverige med alla sin feminism fördel fler barn än ex Japan, Italien, Malta....m.fl med all sin icke feminism....

och yeah...Nigeria och Pakistan är ju extremt jämförbara länder med Sverige, vi har verkligen nästan identiska samhällen i allt övrigt så det går plocka ut just feminismen som enda faktor...*

*Sarkasm!
Så alla fakta som talar för din teori är sanna och alla fakta som talar emot din teori är falska. OK.
Citera
2024-02-23, 11:40
Medlem
Dyra huspriser och dåliga skolor och sämre välfärd. Det behöve inte längre handla om kvinnors självförhärligande eller karriär. Jag hade också tvekat i dagsläget. Vår omvärld påverkar oss också. Den är just nu inte gemytlig och sånt spelar roll.
Citera
2024-02-23, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Du säger således att du är för dum för att luska ut saker och ting själv? Gott så. Men det är inte så svårt egentligen, om man vet hur man ska applicera den vetenskapliga metoden på egen hand. Det går att läsa vetenskapliga artiklar och lyssna på experter och utröna om det är bullshit eller inte och vad som är mest troligt.

Vidare måste man förstå att vetenskapen och dess företrädare via diverse myndigheter och organ tyvärr har blivit korrumperade av olika industrier och monetära intressen, så det är oklokt att blint lita på vad som kommer ut ur mainstream. Det brukade vara någonting som folk på vänsterkanten visste om, men på senare tid verkar ha övergivit.

Ett exempel av flera på denna korruption är "forskning" gällande diet och nutrition. Big food sponsrar studier, köper forskare, och publicerar bara sånt som talar till deras fördel, och skuffar undan det som talar emot. Det här är inget nytt och är ett enormt problem inom flera forskningsfält.

Nej det behövs KUNSKAP! för att ta reda på hur vacciner fungerar i mänskliga kroppar.
Och nej jag är inte speciellt intresserad lägga minst 5 år till i studier för att ge mig möjligheten att "luska ut detta själv". Liksom därför vi har feta utbildningar så att vissa kan göra detta åt ex. mig.

Sen säger du emot dig själv....."Det går att läsa vetenskapliga artiklar och lyssna på experter och utröna om det är bullshit eller inte och vad som är mest troligt. "
. nyss var ju vetenskap "korrumperad" och någonting som man jag inte skulle lyssna på

Hur ska du ha det?

Gå till de mest seriösa ställena och sluta ta till dig verkligt "korrumperad" skit via sociala medier ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in