2024-02-22, 15:53
Medlem
CharlieMartels avatar
Frankrikes minister över de väpnade styrkorna avslöjade detta

Hur allvarligt är det?

Ligger våra plan i kikarsiktet from inträdet?
Citat:
Russia threatens to shoot down NATO planes

Russia has threatened to shoot down NATO planes in the Black Sea as tensions over a possible World War 3 explode further to worrying levels.

https://www.express.co.uk/news/world/1869485/russia-shoot-down-nato-planes-black-sea-ww3?

Citat:
Russia threatened to shoot down French flights patrolling international airspace over the Black Sea just weeks ago

The country's defence minister, Sebastien Lecornu, did not give specific details about the French flights or aircraft involved in the incident.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-13113105/russia-nato-aircraft-black-sea-ukraine-war-france.html
Senast redigerad av CharlieMartel 2024-02-22 kl. 16:08.
Citera
2024-02-22, 16:08
Medlem
Lika bra att få det överstökat tycker jag.
Ryssland kommer såklart förlora ganska fort.
Citera
2024-02-22, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel
Frankrikes minister över de väpnade styrkorna avslöjade detta

Hur allvarligt är det?

Ligger våra plan i kikarsiktet from inträdet?

Tomma tunnor skramlar mest brukar man väl säga. Man kan inte hålla på och lyssna på för mycket av vad sanningsiministeriet säger helt enkelt, och i den mån man gör det så bör det göras med tvärtomfiltret påslaget.
Citera
2024-02-22, 16:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Nej tror jag inte. Putin är nog stenhård och drar hela Västvärlden med sig om det skulle behövas i ett brinnande totalt inferno.
Citera
2024-02-22, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AP7
Nej tror jag inte. Putin är nog stenhård och drar hela Västvärlden med sig om det skulle behövas i ett brinnande totalt inferno.

Och hur skulle det gå till tänkte du? Vid risk för kärnvapenangrepp mot USA och övriga väst, skulle en stor del av ryssarnas kärnvapen förstöras innan de ens hunnit användas.

Den största risken är helt enkelt ifall Ryssland använder kärnvapen mot exempelvis Polen, Tyskland, Sverige och att USA inte svarar med samma mynt. Frankrike skulle inte offra sig. Skulle då Storbritannien slå tillbaka på egen hand? Kanske inte så sannolikt.

Även Sverige, Finland och Tyskland borde skaffa kärnvapen.
Citera
2024-02-22, 17:36
Medlem
PK-befriads avatar
"horrifying WW3 escalation" skriver Express. Låter som typisk skrämselpropaganda. Tror de försöker göra en höna av en fjäder här.
Citera
2024-02-22, 17:38
Medlem
Får hoppas att om det händer så gör det innan vi hinner med i Nato, de kan bomba ut varandra så åker vi in med Gripen och rensar upp sen.
Citera
2024-02-22, 17:47
Medlem
Hoppas.

Ryssland har äcklat sig länge nog nu.

Efterblivna OCH stöddiga. Det finns fan ingen värre kombination..
Citera
2024-02-22, 18:47
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Håller med. Tiden då människan regerar vår värld bör avslutas. Lyckligtvis var den så kort den knappt kommer bli ens en parantes i jordens historia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in