Citat:
Ursprungligen postat av
ENTP
Utsugandet? Av vadå exakt? Någon hektar vetefält eller vad mensr du? 5 miljarder i nettominus/år så länge jag kan minnas. Och vad fan får vi för det? Ett gäng dryga fittor som lever av samma arbetarklass man älskar att sabotera och snylta på och sedan är man lite häftig med radikalfeministisk poesiläsning och veganfika och kallar det för framtidens hållbarhetsarbete och lyfter miljonbelopp och är fortfarande sur och vresig för att samhället inte ger tillräckligt.
Ärligt, atombomber utan förvarning NU tack. Ni är så jävla värdelösa att man nästan hade velat att ni skulle kunna se resultatet på fem års sikt, fatta vad vi hade kunnat göra istället för att hålla era "asså fett medvetna rapkarriärer med tie in veganskt skomärke" under armarna?
Jag är inte från Malmö och har motverkat det mångkulturella samhället mer än vad resten av Sverige gjort tillsammans. Varför tror du hela toppen av SD kommer från Skåneland? Vi blev kallade rasister i decennium av idioter som dig som vägrade se verkligheten.
Nej, skåningar har alltid klarat sig själva. Vi lyckas trots Stockholm, inte pga Stockholm. Nu har ni velat skapa en humanitär stormakt, som ni sen skyller på Malmö när ni misslyckats. Malmö är till 100% en stockholmsk skapelse.
Vartenda svenska politiska rörelse började för övrigt i Skåne, och nästan ingen svensk av värde kommer från början från Stockholm.
Alfred Nobels familj kom från Skåne och Carl von Linné var smålänning. Absolut vodka är skånskt och grundat av en skåning. Jag kan fortsätta.
I Skåne uppfann vi Bluetooth och står för 12% av Sveriges patent, årligen. Även produkter som oatley havremjölk och grunden för hela Sveriges fordonsindustri och flygindustri.
Vi har överpresterat nästan alla andra svenska områden. Vi hade stora vetenskapsmän som Tycho Brahe innan Sverige hade en enda. Vi har mest slott i hela Sverige. Din bild av Skåne helt felaktig och du vet ingenting om Skåne förutom fördomar.
Ni är bara sura för vi vägrar att böja oss.