2024-02-21, 22:14
Medlem
Mod får flytta tråden om den ligger fel.

Lite citat ur artikeln.

Citat:
Mäklaren i Sundsvall fick toppbetyg som en av landets bästa.
Nu anklagas han för att ha fuskat – genom att sätta betyg på sig själv.

Citat:
På hemsidan Hittamäklare, som är en del av den statliga banken SBAB, kan personer som sålt fastigheter, villor och bostadsrätter i hela landet gå in och betygsätta sina mäklare. På hemsidans Mäklarlista får 6 000 svenska mäklare betyg och recensioner från nöjda – och missnöjda –kunder.
En av de populäraste mäklarna i landet med toppbetyg och mycket goda recensioner är Ayhan Yagci från Sundsvall. Han har klassats som den bästa i Medelpad med över 100 försäljningar för 100-tals miljoner kronor varje år, och fått en rad utmärkelser.
Men nu har han blockerats från listan temporärt. Orsaken är att han anklagas för fusk. Han ska vid ett par olika tillfällen ha gått in på sajten, utgett sig för att vara säljare och gett sig själv en femma i betyg.

Det ska alltså röra sig om Ayhan Yagci på Notar Fastighetsmäklare i Sundsvall.

Tänk på det när ni väljer mäklare, vill ni ha och göra med sånna här typer? Säkert mer skumrask affärer om man gräver djupare.

Vad vet vi mer om denna individ?
Citera
2024-02-21, 22:47
Medlem
Room531s avatar
Det där är ju vanligt.. Hollywood gör det hela tiden på skräpfilmer för att få upp snittbetyget t.ex. (en av de sämsta filmer jag sett, f9 fick en mängd "10" i början t.ex... skulle kunna räkna upp många andra typer av exempel, spel, företag, m.m..och några sätt jag sett det göras på men palla. Trodde det var välkänt.
Citera
2024-02-22, 09:51
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Det där är ju vanligt.. Hollywood gör det hela tiden på skräpfilmer för att få upp snittbetyget t.ex. (en av de sämsta filmer jag sett, f9 fick en mängd "10" i början t.ex... skulle kunna räkna upp många andra typer av exempel, spel, företag, m.m..och några sätt jag sett det göras på men palla. Trodde det var välkänt.

Mjo, men jag tror stora skillnaden här är att ingen ifrågasätter en tråkig svennebana, men om det är kolsvart mäklare som ligger 1:a blir man misstänksam om servicen inte är speciell

F.ö är mäklare sliskiga typer, min erfarenhet är att det är rätt sällan man får "top-service"
Citera
2024-02-22, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babaland
Mod får flytta tråden om den ligger fel.

Lite citat ur artikeln.

Det ska alltså röra sig om Ayhan Yagci på Notar Fastighetsmäklare i Sundsvall.

Tänk på det när ni väljer mäklare, vill ni ha och göra med sånna här typer? Säkert mer skumrask affärer om man gräver djupare.

Vad vet vi mer om denna individ?

Jag kan lova att det handlar inte bara om ett par omdömde han fuskat med, det handlar om många många. Att ha 5.0 i betyg på 100 omdöme är riktigt tufft, att ha det efter över 600 omdöme är fusk.

Jag vet för jag har 5.0 efter ca xxx omdöme!

Syndaren i fråga!

https://www.hittamaklare.se/ayhan.yagci
Senast redigerad av brasnyggman 2024-02-22 kl. 11:47.
Citera
2024-02-27, 08:51
Medlem
Jag kan inte bestämma mig för om själva beteendet att betygsätta sig själv eller de angivna bortförklaringarna är mest tragiskt här.
Citera
2024-02-27, 09:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Jag kan lova att det handlar inte bara om ett par omdömde han fuskat med, det handlar om många många. Att ha 5.0 i betyg på 100 omdöme är riktigt tufft, att ha det efter över 600 omdöme är fusk.

Syndaren i fråga!

Har någon toppbetyg typ >4.8 för tjänst eller butik,och dom har en massa omdöme, då är det bluff. Då är det för bra för att vara sant.

Finns en jättebra regel att följa , kan man inte uttala namnet avstå affär.
Senast redigerad av PalmeKiller 2024-02-27 kl. 09:18.
Citera
2024-02-27, 21:14
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman

Syndaren i fråga!

Så du är egentligen bara lite personligt kränkt och vill smutskasta honom. Snyggt
Citera
2024-02-27, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Så du är egentligen bara lite personligt kränkt och vill smutskasta honom. Snyggt

Jag är inte ett dugg kränkt och jag är inte heller ute efter att smutskasta någon. Jag är snarare imponerad. Mäklaren har ju trots det eventuella ”fusket” sålt alla dessa objekten och därmed tjänat riktigt grova stålar, det är inga småmängder objekt det handlar om. Han har då dessutom lyckats kringgå hittamäklares kontrollfunktion av mäklaromdöme. Detta har isf krävt sjukt mycket logistik, tid och en jäkla massa mailadresser samt telefonnummer.

Ändå dåligt att det fått fortgå så länge som det gjort, det räcker exempelvis med att man hade granskat hans sida en smula, där finns det många knepigheter som är svåra att förklara som exempelvis följande

”Mäklaren var tydlig och höll mig uppdaterad
626 av 626 säljare”.

En total omöjlighet att uppnå och det vet både mäklaren och hittamäklare och det är högst troligt några av dessa konstigheter som gjort att han granskas!
Senast redigerad av brasnyggman 2024-02-27 kl. 23:19.
Citera
2024-03-03, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Har någon toppbetyg typ >4.8 för tjänst eller butik,och dom har en massa omdöme, då är det bluff. Då är det för bra för att vara sant.

Finns en jättebra regel att följa , kan man inte uttala namnet avstå affär.

+1 på det. Ska snart sälja och sånt här gör att man blir än mer nojig.
Citera
2024-03-03, 06:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Muskotsoppa
+1 på det. Ska snart sälja och sånt här gör att man blir än mer nojig.

Det är allt. Företag som 4,9 på Google är oftast bluff och lura dej på pengar. Det är inget verkligt betyg.
Citera
2024-03-03, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Det är allt. Företag som 4,9 på Google är oftast bluff och lura dej på pengar. Det är inget verkligt betyg.

Ja, i det här fallet är det ju svart på vitt fuskade betyg, sjukt att bygga en karriär på det sättet.

Jaja, jag får hoppas att jag hittar någon vettig mäklare som kan sälja mitt hus.
Citera
2024-03-03, 09:20
Medlem
Loyolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muskotsoppa
Jag kan inte bestämma mig för om själva beteendet att betygsätta sig själv eller de angivna bortförklaringarna är mest tragiskt här.

Vilka bortförklaringar har han?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in