• 1
  • 2
2024-02-21, 19:07
Medlem
Visst r det ganska kort polisutb dr?
Citera
2024-02-21, 20:39
Medlem
Tranquility Bass avatar
Vad menar du med "polis"? Mnga poliser i USA fr vra vktare att verka vlutbildade s det r inte precis ett jobb man importerar folk fr.
Citera
2024-02-22, 03:41
Medlem
Jag tror inte att ngon hr p forumet vet svaret. Men det rder enorm brist p poliser hr i USA, srskilt nu efter BLM nr polisen fick massor av skit. F som vill bli poliser nu. S lnerna kan vara rtt hga numera och om jag frsttt det rtt fr man rtt till pension efter typ 20 r som polis, s man kan pensionera sig vid 45 eller nt.

Jag skulle googla police academy eller ngot och sedan emaila dem om de tar emot utlndska studenter och kan ordna med studentvisum. Om du har en polisutbildning hr i USA har jag svrt att tro att de inte skulle sponsra ett green card till dig.

Nu spekulerar jag iofs bara men jag skulle kolla upp det om jag vore du. Ett annat alternativ som nn nmner r ju trucker. Det skulle vl vara riktigt gtt ocks att ka kust till kust i en stor lastbil, kka p restauranger, se landet. Tror att de tjnar ver en miljon sek numera.

Edit: googlade lite. Det verkar svrt som utlnning. Verkar i princip krvas green card tminstone. Ngon tipsade om att frst tjnstgra i amerikanska militren och p s stt snabbt f green card och citizenship, sen kan man bli polis efter det.
Senast redigerad av Harrywinston 2024-02-22 kl. 03:47.
Citera
2024-02-22, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatsGucci
Som frgan lyder:
Inte bara att jag skulle vilja flytta till USA utan om jag ven skulle vilja bli Polis dr.
Har hrt och lst ngonstans att Sverige har rtt goda fientliga sidor och ett bra band med USA, och att det d r "lttare(*)" fr oss Svenska medborgare att bostta sig dr?

Nu r det skert inte mnga som flyttat dit just fr att bli Polis eller dylikt, men hur skulle gemene man g tillvga fr detta?
Frst och frmst behver man just GC (Green Card.), och det fr man vl enklast om man skulle f ett jobb dr som man sker, alternativt "gifter" sig med en amerikansk kvinna (Vilket inte r aktuellt fr min del.)
Behver inte heller vara ndvndigtvis just "Polis" men kan ju vara brandman osv.
Tack p frhand

Vad fr dej att tro att dom ens vill ha dej i landet ?
Du r vl medveten om att det krvs 10 r som medborgare och d r du nd sist i kn?
Citera
2024-02-23, 16:42
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Vad fr dej att tro att dom ens vill ha dej i landet ?
Du r vl medveten om att det krvs 10 r som medborgare och d r du nd sist i kn?
Haha found the negative one, ta en valium och g och lgg dig.
Frgan var inte om de vill ha mig eller hur?
Frgan var hur man skulle kunna gra fr att bli polis eller dylikt dr.
Men din hjrna r vl inte utvecklad n, d finns de inte mycket och gra.
Frstr inte vad du ens vill f ut med detta svar?
Att framst som dum eller bara frska leka smart med ngot som r helt irrelevant till vad jag frgar?
Citera
2024-02-23, 16:43
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Vad menar du med "polis"? Mnga poliser i USA fr vra vktare att verka vlutbildade s det r inte precis ett jobb man importerar folk fr.
Tvek p den.
Ja som det lyder "POLIS".
Protect and serve, dvs jobba som "police officer" i en delstat.
Citera
2024-02-23, 16:46
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Jag tror inte att ngon hr p forumet vet svaret. Men det rder enorm brist p poliser hr i USA, srskilt nu efter BLM nr polisen fick massor av skit. F som vill bli poliser nu. S lnerna kan vara rtt hga numera och om jag frsttt det rtt fr man rtt till pension efter typ 20 r som polis, s man kan pensionera sig vid 45 eller nt.

Jag skulle googla police academy eller ngot och sedan emaila dem om de tar emot utlndska studenter och kan ordna med studentvisum. Om du har en polisutbildning hr i USA har jag svrt att tro att de inte skulle sponsra ett green card till dig.

Nu spekulerar jag iofs bara men jag skulle kolla upp det om jag vore du. Ett annat alternativ som nn nmner r ju trucker. Det skulle vl vara riktigt gtt ocks att ka kust till kust i en stor lastbil, kka p restauranger, se landet. Tror att de tjnar ver en miljon sek numera.

Edit: googlade lite. Det verkar svrt som utlnning. Verkar i princip krvas green card tminstone. Ngon tipsade om att frst tjnstgra i amerikanska militren och p s stt snabbt f green card och citizenship, sen kan man bli polis efter det.
Lter intressant.
Ja varfr inte, rtt nice skulle jag kunna tnka mig att glida runt och se flera olika delstater och bara glassa liksom, plus f fet ln p det.
Ja hade man kunnat f en polisutbildning s tror jag inte heller de inte skulle sponsra med ett GC.
Fr kolla lite.
Tack fr tipset.
Du r bosatt i USA om jag frsttt det rtt?
Citera
2024-03-01, 02:47
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatsGucci
Lter intressant.
Ja varfr inte, rtt nice skulle jag kunna tnka mig att glida runt och se flera olika delstater och bara glassa liksom, plus f fet ln p det.
Ja hade man kunnat f en polisutbildning s tror jag inte heller de inte skulle sponsra med ett GC.
Fr kolla lite.
Tack fr tipset.
Du r bosatt i USA om jag frsttt det rtt?
Lastbilschaffr r nog inget yrke dr du hittar arbetsgivare som sponsrar ditt Green Card. Det finns massor med Hispanics som gr vad som helst fr pengar, och i transportsektorn r dessutom facket vldigt starkt.

Inte heller tror jag att polis r rtta vgen att g, trots kade svrigheter att hitta bra kandidater efter BLM. Men BLM har samtidigt kat kraven p kandidaterna, och i det kravet ingr kulturell frstelse. Om du tnker p att Sverige ocks under senare r har rapporterat att de har svrt att hitta kvalificerade skande fr att fylla de platser som polisens kade budget behver s r vl knappast svaret att polisen skulle brja importera folk frn lnder p andra sidan jorden som inte talar svenska som frstasprk?

Om du inte vill gifta dig men har lshuvud gr du nog bst i att komma till USA p studentvisum och studera ngot som efterfrgas, fr att sedan stanna hr.
Citera
2024-03-01, 03:07
Medlem
Mullrets avatar
ven om lnen kan vara bra s varfr riskera livet i usa med alla ptnda smgangsters?

Eller vrre, bli skadad och f ligga i respirator i 40 r?
Citera
2024-03-01, 12:33
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maktspel
Lastbilschaffr r nog inget yrke dr du hittar arbetsgivare som sponsrar ditt Green Card. Det finns massor med Hispanics som gr vad som helst fr pengar, och i transportsektorn r dessutom facket vldigt starkt.

Inte heller tror jag att polis r rtta vgen att g, trots kade svrigheter att hitta bra kandidater efter BLM. Men BLM har samtidigt kat kraven p kandidaterna, och i det kravet ingr kulturell frstelse. Om du tnker p att Sverige ocks under senare r har rapporterat att de har svrt att hitta kvalificerade skande fr att fylla de platser som polisens kade budget behver s r vl knappast svaret att polisen skulle brja importera folk frn lnder p andra sidan jorden som inte talar svenska som frstasprk?

Om du inte vill gifta dig men har lshuvud gr du nog bst i att komma till USA p studentvisum och studera ngot som efterfrgas, fr att sedan stanna hr.
Sa aldrig att ett "lastbilschauffrsyrke" i USA skulle f mig ett GC.
Vem har sagt ngot om att "importera" poliser frn andra lnder?
Jag vill flytta dit, och polis i det landet knns helt annorlunda jmfrt med Sverige?
Ja absolut en utbildning eller ngot liknande hade ju skerligen hjlpt ocks, men har inte kommit fram till ngot snt n / vad det skulle kunna vara.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in