2024-02-21, 17:49
Foodora är en jobbig mellanhand mellan restaurangen och kunden som borde klippas.
Citera
2024-02-21, 19:17
Medlem
godboys avatar
Ni lipar över att Foodora tar betalt för sin tjänst?

Era jävla mogoidioter! Hade jag bestämt hade ni blivit avrättade på fläcken! Ni tror att ni ska få betala samma pris för avhämtning på stället som om ni får det hemlevererat? Varför ska inte personen som kör hem maten till er få vettigt betalt?
Citera
2024-02-21, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Keldor
Skulle precis göra en beställning från Foodora (McDonalds) och ser att Foodora har chockhöjt sina priser, igen. T.ex. så kostar en Big Mac & Co nu 110 kr (kostade 89 kr förra veckan) och en Cheeseburgare kostar nu 22 kr (kostade 19 kr förra veckan). Det handlar om ~19% respektive ~14% prishöjning, på en vecka.

Jag antar att det är dags att bojkotta skiten och i stället ta sig till McDonalds då deras priser fortfarande är okej (86 kr respektive 18 kr).

Alltså, det där fattar fan inte jag. Du betalar nästan 1000 spänn kilot för din Big Mack?

När du kan åka ner till närmaste livsmedelsaffär, köpa 200 gram oxfile, ett halv kilo potatis, ägg, smör och olja till Bean - för mindre pengar än vad Big Macen kostar?
Citera
2024-02-21, 20:35
Medlem
sturdyoxs avatar
110kr för en big mac och co är väl inte dyrt? Eller är det jag som är verklighetsfrånvänd?

Så en sådan och ett par cheeseburgare bör väl de flesta bli nöjda över? 154kr för att slippa gå ut, betala för bensin och slösa upp emot timmen på att åka dit, beställa samt åka hem?

Vad tjafsar ni ens om? Priserna på allt har gått upp, blir så när man haft inflation som närmat sig 10% under ett par år.
Citera
2024-02-21, 23:04
Medlem
Vem0ths avatar
Eftersom Foodora blev tvungna att höja sina anställdas löner för ett halvår sedan och för att inte se veka ut och direkt höja priserna då så dessa levt på en buffert då ägarna erhöll rätt så höga vinster och fram tills nu kommer chockhöjningen och man kan hitta på en annan anledning än "vi behövde betala våra anställda mer" och istället peka på "global inflation, duh".
Citera
2024-02-22, 14:35
Medlem
kaffekoppens avatar
Betalar själv alltid summan som tjänsten kostar utan nåt gnäll.

Denna lyxkonsumtion skall kosta imo.

Mvh.
Citera
2024-02-23, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Foodoras affärsidé är låtsasjobb för uppehållstillstånd, dvs valutan är inte pengar.

"De flesta av oss som jobbar på Foodora är pakistanier som kommit till Sverige genom Grekland och Italien. Det är där vi har uppehållstillstånd. 70-80% av cykelbuden är från Pakistan. Efter lång tid kan man få fast jobb och då söker man uppehållstillstånd i Sverige" från katerinamagasin.se/avslojar-sa-slavar-papperslosa

Ja detta är den så kallade kompetensen som företagarna skriker sig hesa över.
Specialkunskap i att acceptera en slavlön på 13.000 kr brutto/månad.
Nu när de är tvungna att betala minst 27.000 kr brutto/månad så gråter företagarföreningen blod, buhu vi mister vår kompetens(slav) och är tvungna att göra arbetet själva, bu hu det är synd om oss föjetagaje!
Citera
2024-03-13, 09:11
Medlem
Magica-Lazios avatar
Att inte foodora konkar beror på alla chipsfeta kontorsråttor som jobbar centralt i större städer men inte orkar röra fläbbet för att gå 200m för att hämta sin mat. Sedan skyller de på "maten var kall jag jobbar bara si och så långt ifrån". Ja vad fan tror ni att dom lagar till en maträtt och levererar den express till er på silverfat? Dom lagar såklart ihop flera måltider till flera kunder och betar av en efter en så är du bland dom sista i kedjan är maten garanterat kall.

Med tanke på foodora budens slavlöner så ska ni vara glada för att ni bara får betala 50kr/100kr för utkörning. Det borde kosta minst 200kr i bara utkörnings avgift om dom skulle haft vettiga löner.

Fast en sak har jag har märkt av att i mindre städer så finns inga foodora bud. Det är istället dom som jobbar på restaurangen/pizzerian som kör ut beställningar.
Citera
2024-03-13, 19:51
Medlem
eldrattans avatar
Nu får pakisarna konkurrans från drönare. Foodora har tydligen slutit något avtal med tele2 och ska testa flyga ut föda med drönare på värmdö.
Citera
2024-10-31, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Ni lipar över att Foodora tar betalt för sin tjänst?

Era jävla mogoidioter! Hade jag bestämt hade ni blivit avrättade på fläcken! Ni tror att ni ska få betala samma pris för avhämtning på stället som om ni får det hemlevererat? Varför ska inte personen som kör hem maten till er få vettigt betalt?

Det är för att det är en ganska onödig tjänst som bara kan existera om den är billig/gratis, folk beställer inte hemkörning som välgörenhet…
Citera
2025-03-27, 15:16
Medlem
Nu tar dom jävlarna 121kr för en bigmac compani
Citera
2025-04-01, 23:25
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Foodora är skräp. Borde komma en ersättare. Eller restauranger bryter sig loss så man bara ringer dom eller beställer på nätet så slipper dom likt kunden betala till foodora. En jävla parasit i sammanhanget. Gynnar varken kund eller restaurangen.
Senast redigerad av NapoleonLaRue 2025-04-01 kl. 23:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in