Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-20, 11:32
  #1
Medlem
Efter återställning av datorn kommer jag bara fram till följande meddelande på skärmen när jag har skrivit pinkoden.
Tjänsten user profile service misslyckades med inloggningen.
Det går inte att läsa in användarprofilen.
Jag får samma meddelande om jag skriver in lösenordet för Microsoft-kontot.
Datorn är gammal och hade från början Win 8.1, men är uppdaterad till Win 10.
Jag vet inte så mycket om datorer och söker därför hjälp här
Citera
2024-02-20, 12:24
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Sök på frasen " user profile service misslyckades med inloggningen " så finner du mängder med inlägg och svar. SweClockers hade ett par trådar om detta.
Citera
2024-02-20, 12:29
  #3
Medlem
Kantarellgudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Sök på frasen " user profile service misslyckades med inloggningen " så finner du mängder med inlägg och svar. SweClockers hade ett par trådar om detta.

Japp, håller med.

Testade att googla det här och fick fram mycket fina resultat från folk med god kompetens inom Windows och datorer.

Kör på detta TS, blir grymt!
Citera
2024-02-20, 14:31
  #4
Medlem
SchrodingersPizzas avatar
Finns tom en tråd här på Flashback som heter just "Tjänsten User Profile Service misslyckades med inloggningen. " från 2013!
Citera
2024-02-20, 19:00
  #5
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junglunsen
Efter återställning av datorn kommer jag bara fram till följande meddelande på skärmen när jag har skrivit pinkoden.
Tjänsten user profile service misslyckades med inloggningen.
Det går inte att läsa in användarprofilen.
Jag får samma meddelande om jag skriver in lösenordet för Microsoft-kontot.
Datorn är gammal och hade från början Win 8.1, men är uppdaterad till Win 10.
Jag vet inte så mycket om datorer och söker därför hjälp här


Hur går det?

Vilken typ av återställning gjorde du. Beskriv.
Citera
2024-02-20, 21:10
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Hur går det?

Vilken typ av återställning gjorde du. Beskriv.
Jag har testat flera olika tips, men kommer bara till BIOS och där kan jag inte göra något. Får väl lämna in den till någon kunnig.
Citera
2024-02-20, 21:17
  #7
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junglunsen
Jag har testat flera olika tips, men kommer bara till BIOS och där kan jag inte göra något. Får väl lämna in den till någon kunnig.


Behövs nog inte, börja med att beskriva, stegvis, hur du gjorde återställningen samt varför du gjorde den?
Citera
2024-02-20, 21:45
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Behövs nog inte, börja med att beskriva, stegvis, hur du gjorde återställningen samt varför du gjorde den?
Jag har gett upp för tillfället och ställt undan datorn. Ser det mera som en hobbyprojekt.
Citera
2024-02-20, 21:51
  #9
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junglunsen
Jag har gett upp för tillfället och ställt undan datorn. Ser det mera som en hobbyprojekt.


Då det verkar som du inte har något värdefullt på datorn så kan du göra en helt ny installation, det kommer lösa det och få den att fungera.

Något även en novis klarar.
Citera
2024-02-21, 18:00
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Då det verkar som du inte har något värdefullt på datorn så kan du göra en helt ny installation, det kommer lösa det och få den att fungera.

Något även en novis klarar.

Datorn är återställd och förpassad till garderoben. Där får den stå som reserv. Jag laddade ner Media Creation Tool från Microsoft och sparade på ett USB. Därefter ändrade jag startordningen i Bios och startade om datorn. 3-4 timmar senare så hade jag det mesta kvar vad det gäller personliga filer. Klart Slut.
Citera
2024-02-21, 19:10
  #11
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junglunsen
Datorn är återställd och förpassad till garderoben. Där får den stå som reserv. Jag laddade ner Media Creation Tool från Microsoft och sparade på ett USB. Därefter ändrade jag startordningen i Bios och startade om datorn. 3-4 timmar senare så hade jag det mesta kvar vad det gäller personliga filer. Klart Slut.


Wow.

Att gå ifrån novis i inlägg #1 till att som nu vara handlingskraftigt kunnig, grattis. Dubbelt upp.

Klart slut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback