2021-02-20, 01:08
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samtalsmanicken
Det är väl Analrevolt, Onkel 2.0 och Tunnan & Moroten som fortfarande är aktiva inom könsrock idag. Annars ser det tunt ut, tråkigt nog. Hoppas på en uppsväng snart!
Bara skitband nu för tiden. T&M är ändå okej, de har gjort några bra låtar och han den där Tunnan verkar vara en schyst kille.
Citera
2021-02-20, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Det var ju den gamle gode "Hyland" som låg bakom Kung Carl Kön, han var ju även med i Skogmanz tillsammans med Peter. Är Kung Carl Kön död? Jävligt tråkigt i så fall, han har ju inte heller varit aktiv här på Flashback på många år, undrade var han tog vägen.

Okej, då förstår jag. Som sagt, det är ett rykte men huruvida det är sant vet jag inte.
Jag har Skogmanz och Frenulum på hårddisken, saknar däremot två låtar med Alter Egon från EPn 'I Grevens Tid', annars har jag resten som släpptes.
Citera
2021-02-20, 13:29
Medlem
Citat:
Det är väl Analrevolt, Onkel 2.0 och Tunnan & Moroten som fortfarande är aktiva inom könsrock idag. Annars ser det tunt ut, tråkigt nog. Hoppas på en uppsväng snart!

Vrävarna är, så vitt jag vet, också aktiva fortfarande.
Citera
2021-02-20, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Vrävarna är, så vitt jag vet, också aktiva fortfarande.

Njää, relativt inaktiva vill jag påstå. Absolut inte splittrade, de har väl spelat live några gånger de senare åren, men något nytt material har de inte skrivit på sedan 2009. Samma sak med Rövbajs, de har väl levt på sina demos i över 30 år nu.
Citera
2021-03-22, 18:22
Medlem
Ulo2000s avatar
Citat:
Är det Peter London som låg bakom Kung Carl Kön? Aldrig hört talas om och hör ingen likhet med honom alls i det.
Hörde ett rykte för något år sedan om att mannen bakom KCK inte finns i livet längre. Huruvida det stämmer kan jag inte sätta fingret på dock.

Nej, menade på att Alter Egon och Kung Carl Kön hade projekten Skogmanz och Frenulum ihop.
Tråkigt om Hyland gått bort... Kul prick och en riktigt FB-legend.
Du har inte lust att dra ihop en ZIP-fil med Alter Egon, Frenulum och Skogmanz tro? I crave it!
Citera
2021-03-24, 01:10
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulo2000
Nej, menade på att Alter Egon och Kung Carl Kön hade projekten Skogmanz och Frenulum ihop.
Tråkigt om Hyland gått bort... Kul prick och en riktigt FB-legend.
Du har inte lust att dra ihop en ZIP-fil med Alter Egon, Frenulum och Skogmanz tro? I crave it!

Skogmanz var ganska bra band, de släppte väl bara en skiva?

https://www.youtube.com/watch?v=NaRxfYU6AFU
Citera
2021-04-07, 14:00
Medlem
Ulo2000s avatar
Citat:
Skogmanz var ganska bra band, de släppte väl bara en skiva?

https://www.youtube.com/watch?v=NaRxfYU6AFU

Jäkla bra band faktiskt. Skoj med dansbandsvibben i en genre som ofta tenderar att återuppfinna hjulet.
Alter Egon skriver nog bäst texter i genren. Målande historieberättande, underfundiga och snuskiga med glimten i ögat.
Citera
2021-04-07, 19:02
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Jäkla bra band faktiskt. Skoj med dansbandsvibben i en genre som ofta tenderar att återuppfinna hjulet.
Alter Egon skriver nog bäst texter i genren. Målande historieberättande, underfundiga och snuskiga med glimten i ögat.

Är det Alter Egon som skrivit texterna? Inte omöjligt han gjorde bra låtar som soloartist också. Fast det känns inte riktigt så könsrock egentligen, men inget dåligt med det ändå.

Låten Amerikat är jävligt bra, med lite dragspel och grejer.
Citera
2021-04-08, 22:28
Medlem
Ulo2000s avatar
Citat:
Är det Alter Egon som skrivit texterna? Inte omöjligt han gjorde bra låtar som soloartist också. Fast det känns inte riktigt så könsrock egentligen, men inget dåligt med det ändå.

Låten Amerikat är jävligt bra, med lite dragspel och grejer.

Jag skulle vilja säga det, fast till Skogmanz kan de nog båda ha bidragit med lyrik förstås.
Nja, den senare perioden av Alter Egon var väl inte könsrock i den rätta bermärkelsen. Vet inte riktigt vad som hände där. Men låtar som Dator, Nytt Kön och Könsrockare är ju könsrocks-klassiker.
Just låten "Dator" finns det en uppdaterad version på, den hade jag på någon gammal hårddisk, tyvärr borta vid det här laget.
Citera
2021-04-08, 23:48
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Jag skulle vilja säga det, fast till Skogmanz kan de nog båda ha bidragit med lyrik förstås.
Nja, den senare perioden av Alter Egon var väl inte könsrock i den rätta bermärkelsen. Vet inte riktigt vad som hände där. Men låtar som Dator, Nytt Kön och Könsrockare är ju könsrocks-klassiker.
Just låten "Dator" finns det en uppdaterad version på, den hade jag på någon gammal hårddisk, tyvärr borta vid det här laget.

Låten Könsrockare är riktigt bra, finns i många versioner av den låten. Även låten Kim Tattoo London är också bra.
Citera
2021-04-09, 20:29
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Njää, relativt inaktiva vill jag påstå. Absolut inte splittrade, de har väl spelat live några gånger de senare åren, men något nytt material har de inte skrivit på sedan 2009. Samma sak med Rövbajs, de har väl levt på sina demos i över 30 år nu.

Fulgiggade ihop Vrävarna på ett födelsedagskalas för några år sedan. De hade stinget uppe då. dock inte mycket nytt de senaste åren kan tyvärr konstateras. Tror att Djuret gick och blev semiseriös och börja spela dödsmetall på gamla dagar om jag inte fattat saken fel.
Citera
2021-04-13, 00:56
Medlem
Rebali179s avatar
Någon som vet ifall det finns mera material av Tom Zacharias
Belinda & Belindas Döttrar är väl klassiker på alla sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in