2006-08-09, 23:54
Medlem
Herr Lindholms avatar
Märkligt nog så fanns det ingen sådan. Vad skall Hyland säga? Visserligen så finns det trådar som Tjejer som lyssnar på könsrock? Men nu är den stora könsrockstråden där vi kan diskutera könsrock startad.

Jag börjar med en länk till en liten textwiki och så hemsidan för Tunnan & Moroten.

MVH
/Herr Lindholm
Citera
2006-08-10, 00:33
Medlem
Farbror Bosses avatar
Jag fattade inte riktigt vad du ville säga, fast jag kan ge exempel på schysst könsrock:

the Cramps - Tear it up

http://www.youtube.com/watch?v=iCQ4QLFl01g&mode=related&search=
Citera
2006-08-10, 00:38
Medlem
Könsrock?? Nu känner jag mig obildad
Citera
2006-08-10, 00:43
Bannlyst
Purex (Pure-X?) är ett måste.
Citera
2006-08-10, 00:54
Medlem
WoWbaggers avatar
Vad räknas igentligen som könsrock, får Johnny Bode och Tom Zacharias vara med? De borde ju räknas som pionjärer i gengren
Citera
2006-08-10, 01:03
Medlem
G.Gs avatar
Några polare har startat ett riktigt kompetent könsrocksband-Räkan och asen.
Ligger 4 låtar uppe på länken-lyssna och njut!

http://www.myspace.com/rakanochasen

Finns även en musikvideo till nyaste Singeln
http://www.youtube.com/results?search_query=r%C3%A4kan+och+asen
Citera
2006-08-10, 02:43
Medlem
Bottenskraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan_
Purex (Pure-X?) är ett måste.

Laddade hem en skiva av Pure-X förut, och jag måste säga att de var skamligt dåliga. . Texterna var mest bara bondiga och pinsamma i värsta Björn Rosenström- klass. Jag har sagt det förut och säger det igen- för att könsrock ska kunnas klassas som någorlunda bra måste texterna vara riktigt fyndiga, det räcker liksom inte med att bara vräka på med en massa bajs och snusk.

Tunnan och Moroten har jag heller aldrig gillat. Visserligen var det länge sedan jag hörde dem, de kanske spottat upp sig på sistone, men det betvivlar jag. Könsrockens obestridda kung är och förblir Onkel Kånkel!
Citera
2006-08-10, 07:25
Moderator
Humbugs avatar
Jag är lite fundersam över infon jag läste på wikipedia. Där står att "Könrocken grundades av Onkel Kånkel på 80-talet."
Kan man verkligen hävda det? Det fann ju könsrockare även innan dem, det är jag säker på.
Citera
2006-08-10, 07:34
Medlem
WoWbaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Jag är lite fundersam över infon jag läste på wikipedia. Där står att "Könrocken grundades av Onkel Kånkel på 80-talet."
Kan man verkligen hävda det? Det fann ju könsrockare även innan dem, det är jag säker på.

Ja, wikipedia är helt ute och cyklar i denna fråga. Läs mitt första inlägg i tråden. Har du fler kandidater?
Citera
2006-08-10, 08:18
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoWbagger
Vad räknas igentligen som könsrock, får Johnny Bode och Tom Zacharias vara med? De borde ju räknas som pionjärer i gengren

nja, Johnny Bode gjorde jag bara 3 skivor med snuskiga visor, retsen av hans 400 låtar var ju seriösa. men jag vet inte riktigt hur man kategoriserar könsrock....

Citat:
Ursprungligen postat av WoWbagger
Ja, wikipedia är helt ute och cyklar i denna fråga. Läs mitt första inlägg i tråden. Har du fler kandidater?

The Kristet useende är väl könsrockare? Fast de var ju inte först...

Eddie Meduza vill jag dock inte helle rräkna som könsrock, även om vissa låtar skulel kvalificera sig.
Citera
2006-08-10, 08:56
Medlem
WoWbaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
nja, Johnny Bode gjorde jag bara 3 skivor med snuskiga visor, retsen av hans 400 låtar var ju seriösa. men jag vet inte riktigt hur man kategoriserar könsrock....

The Kristet useende är väl könsrockare? Fast de var ju inte först...

Eddie Meduza vill jag dock inte helle rräkna som könsrock, även om vissa låtar skulel kvalificera sig.

Herr Bode var ju endå tidigt ute med det lilla material han gjorde och ska han ha en eloge för det. Onkel svänger ju sig allt som oftast med en gammeldags ton så det var nog den kopplingen jag gjorde. På tal om Onkel så kanske det är på sin plats att nämna Kalmars andra gigant i könsrocksvängen nämligen Snor-Leifs.

TKU måste för övrigt vara det bland det värsta som nånsin nått mina hörselorgan. Sånt som folkölsdrickande fjortisar lyssnar på i en park nära dig.

Nä, det finns en kung i scenen och det är Onkel Kånkel.
Citera
2006-08-10, 09:11
Medlem
Det är i hans fria tolkningar av andra artisters alster som storheten märks, lyssna gärna på den aldrig officiellt släppta Diggilo diggi leffe, en perfekt symbios mellan Men without hats gamla örhänge safety dance och vår gamla schlagervinnare diggi-lo diggi-ley. Eller öronkaramellen Hon var ett kånkelbär som i orginalspråk hette she´s lost control och framfördes av homobetonade britterna joy division.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in