2024-02-21, 18:50
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Du skrev ju att en stor majoritet var för att skänka pengar så vad skulle problemet vara med att låta alla som vill skänka så mycket de vill då?

Lurades du när du sa att en stor majoritet var för detta?

Det har jag inte skrivit ditt ryzztroll - du kan ju försöka plocka fram det citatet av mig i denna tråd.

Jag väntar.
Citera
2024-02-21, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Det har jag inte skrivit ditt ryzztroll - du kan ju försöka plocka fram det citatet av mig i denna tråd.

Jag väntar.

Så du tror inte folk skulle skänka pengar av fri vilja och därför måste de tvingas genom att skänka skattepengarna som de betalat in?

Varför ska detta tvingas fram om folket inte vill göra det av fri vilja med sina egna pengar?
Citera
2024-02-21, 19:03
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Så du tror inte folk skulle skänka pengar av fri vilja och därför måste de tvingas genom att skänka skattepengarna som de betalat in?

Varför ska detta tvingas fram om folket inte vill göra det av fri vilja med sina egna pengar?

Var är citatet du tillskrev mig ditt ryzztroll?

Stödet för Ukraina är grundmurat i Sverige.

https://www.dn.se/varlden/fortsatt-s...vinner-kriget/
Citera
2024-02-21, 19:07
Medlem
Citat:
Var är citatet du tillskrev mig ditt ryzztroll?

Stödet för Ukraina är grundmurat i Sverige.

https://www.dn.se/varlden/fortsatt-s...vinner-kriget/

Du debatterar som en barnunge och kommer med ständiga personpåhopp istället för att debattera sak. Typisk sosse.

Du skriver ju själv här att "Stödet för Ukraina är grundmurat i Sverige", vad skulle då problemet vara med att låta folket skänka så mycket av sina egna pengar som de vill istället för att använda skattepengar till detta?

Tror du inte folket skulle göra detta av fri vilja trots att "stödet är grundmurat"?
Citera
2024-02-21, 19:13
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Du debatterar som en barnunge och kommer med ständiga personpåhopp istället för att debattera sak. Typisk sosse.

Du skriver ju själv här att "Stödet för Ukraina är grundmurat i Sverige", vad skulle då problemet vara med att låta folket skänka så mycket av sina egna pengar som de vill istället för att använda skattepengar till detta?

Tror du inte folket skulle göra detta av fri vilja trots att "stödet är grundmurat"?

69 procent av svenskarna vill att stödet bibehålls på nuvarande nivå eller ökas. Det är en klar majoritet.

Jodå, mycket folk skänker till Ukraina av sina "egna" pengar men du fattar ju tyvärr inte att det stöd vi - Sverige - ger Ukraina är en investering i vår egen säkerhet. Men så är det trots att du inte begriper det.

Skärp dig nu för helvete, du gör dig mer pantad än vad du förhoppningsvis är.
Citera
2024-02-21, 19:16
Medlem
Citat:
Läsförståelsen är begränsad ser jag, vi skänker pengar/material till Ukraina för att det gynnar Sverige, Sveriges försvar och demokratin i världen.

Du kanske ska googla på vad Ryzzland krävde den 17 december 2021 av bland annat Sverige så borde du begripa varför vi och den fria världen stödjer Ukraina.

Hur kan du kalla EU den fria världen? Du har uppenbarligen inte levt på den tiden vi levde i den fria världen
Citera
Medlem
Citat:
69 procent av svenskarna vill att stödet bibehålls på nuvarande nivå eller ökas. Det är en klar majoritet.

Jodå, mycket folk skänker till Ukraina av sina "egna" pengar men du fattar ju tyvärr inte att det stöd vi - Sverige - ger Ukraina är en investering i vår egen säkerhet. Men så är det trots att du inte begriper det.

Precis vad jag skrev, en. klar majoritet.
Så återigen, vad är problemet med att låta alla dessa skänka så mycket av sina egna pengar som de vill?
Med ett så stort stöd finansieras detta på frivillig väg.
Citera
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pottkusk
Jag har förstått att desinformation är din grej.
Du propagerar fortfarande för att Zelensky kommer att vinna mot ryssarna och att reträtten från Adviika var planerad osv osv.
Regering och politisk elit behöver du inte övertyga de är med på detta precis som de är sålda på Agenda 2030 men vanligt folk har börjat vakna upp över hela EU, för att inte tala om i USA.
Svenskar i gemen är mer villiga att stödja elitens agendor osv så din insats är ganska onödig i Sverige men du skulle absolut kunna göra mer nytta vid fronten i Ukraina. Det finns ingen politisk kraft i riksdagen som är kritisk till dessa stödpaket - du slår in en öppen dörr.
Sveriges stödpaket gör som sagt vare sig till eller ifrån därnere - de behöver minst en halv miljon duktiga soldater som kan rycka in här och nu . helst igår.
Lycka till!
Mycket cope från er rysstroll i denna tråd, ni som senaste veckan drivit tesen att stödet till Ukraina var på dekis. Det måste svida att se hela Sveriges befolkning gå samman mot diktaturen Ryssland.

Ukraina behöver pengar och materiell lika mycket som soldater. Jag fortsätter skänka månadsvis, samtidigt som jag lobbat för ett ökat stöd från resten av samhället.
Citera
2024-02-21, 19:18
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arista
Hur kan du kalla EU den fria världen? Du har uppenbarligen inte levt på den tiden vi levde i den fria världen

Kallar inte EU för den fria världen, var läser du det?
Citera
2024-02-21, 19:19
Medlem
Citat:

Du slänger dig med osanningar och kan inte styrka dina siffror.
Dom enda som tjänar på kriget är Wallenberg, Blackrock och Vanguard samt USA så klart.

Kriget gör Europa mer fattigt, plötsligt går det bra hitta 30 miljarder skicka till Ukraina över tid men det finns inga pengar till att bygga upp sjukvården eller infrastrukturen igen.

Nej så lägg ner sin foliehat och sluta följa narrativet som ett får.
Citera
2024-02-21, 19:20
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Precis vad jag skrev, en. klar majoritet.
Så återigen, vad är problemet med att låta alla dessa skänka så mycket av sina egna pengar som de vill?
Med ett så stort stöd finansieras detta på frivillig väg.

Du förstår uppenbarligen inte det här med skatter, demokrati och majoritet. Inte lönt att försöka förklara för någon som inte har de mest grundläggande kunskaperna i dessa ämnen
Citera
2024-02-21, 19:22
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonKilluminati
Du menar spela i händerna på den amerikanska militära krigsapparaten, som är orsaken till alla världens konflikter? Ryssland i sig är ett skitland, men Ukraina är inte ett dugg bättre, och vi ska absolut inte finansiera Zelensky och hans korrupta skitregering.
Muh USA.

Ukraina är en demokrati, till skillnad från diktaturen Ryssland. Det ukrainska folket fick nog av den ryska knähunden Viktor Yanukovych efter att han på eget bevåg försökt skapa osämja mellan Ukraina och EU. Folket revolterade, varvid Viktor Yanukovych flydde till sin herre i Kreml, på vägen dit försökte han sno med sig landets guldreserv. Ukraina har sedan dess haft flera demokratiska val, till skillnad från diktaturen Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in