2006-08-09, 23:27
Medlem
John Hron och hans öde, vem kan glömma det?! Inte jag, i alla fall
Men nu har det gått en tid sedan detta hände.
Vad gör John Hrons banemän idag?
Var finns de?
Hur ser deras liv ut idag?

Blev de måhända "rehabiliterade"? Eller fortsatte de på samma bana, månne...?
Någon som vet att berätta?

Länk till minnessida om John Hron: http://www.nizkor.org/hweb/people/h/hron-john/light-a-candle-sw.html
Citera
2006-08-10, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tortoriello
John Hron och hans öde, vem kan glömma det?! Inte jag, i alla fall
Men nu har det gått en tid sedan detta hände.
Vad gör John Hrons banemän idag?
Var finns de?
Hur ser deras liv ut idag?

Blev de måhända "rehabiliterade"? Eller fortsatte de på samma bana, månne...?
Någon som vet att berätta?

Länk till minnessida om John Hron: http://www.nizkor.org/hweb/people/h/hron-john/light-a-candle-sw.html

2006-08-10, 01:29
Medlem
Konrad Haifas avatar
Det finns en tråd där det står utförligt om svinen, om du har tålamod till sökfunktionen aktiveras igen så får du svar.

Citera
2006-08-10, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Det finns en tråd där det står utförligt om svinen, om du har tålamod till sökfunktionen aktiveras igen så får du svar.

2006-08-10, 01:51
Avslutad
Det verkar som att de är fria nu iaf.
2 med skyddad identitet och 2 som jobbar som byggnadsarbetare
eller vad det nu stod.

Har sån jävla lust att hugga av armarna på dem och se till att de inte förblöder.
Eller släpa ut dom i skogen sätta fast dom med spännband vid ett träd och kasta syra på dom.
Citera
2006-08-10, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamboree
Det verkar som att de är fria nu iaf.
2 med skyddad identitet och 2 som jobbar som byggnadsarbetare
eller vad det nu stod.

Har sån jävla lust att hugga av armarna på dem och se till att de inte förblöder.
Eller släpa ut dom i skogen sätta fast dom med spännband vid ett träd och kasta syra på dom.

Okej........"Skyddad identitet". Du menar alltså det som misshandlade kvinnor, och andra utsatta för brottslighet, har såååååå svårt att få!? Och FÅR de det, så röjs deras identitet VÄLDIGT lätt? Du menar DET?!?! Ah, fattar.

Vad? "Byggnadsarbetare"?! Har de fått jobb??? Oj............hur kvalade dessa in på den karga arbetsmarknaden, då??? Ja, kan man ju fråga sig:-) Med deras domar och allt, jösses:0)
Lite som Clark/ Knark Olofsson, då..........- läsa in journalistexamen gratis i fängelset. En utbildn. som kostar övriga(skötsamma medborgare, alltså) närapå 2, 0 i HP- poäng+ 350. 000 kronor i studieskulder...

Vad?? "Rehab"?? Jaha?! Ja, men DÅ förstår jag:-)
Rättsskyddet i Sverige är VERKLIGEN bra och VÄL fungerande:-)
Vårt fina land.............vårt himla, fina bra Sverige *pöser över av nationell stolthet*.

PS. Jamen, klart de är fria nu!! Det har ju gått hela 11 år sedan. Herreguuuuuuud, da!!
Citera
2006-08-10, 02:49
Avslutad
Känner jag doften av bitterhet och ironi månntro
Citera
2006-08-10, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamboree
Känner jag doften av bitterhet och ironi månntro

Hur menar du då?
Citera
2006-08-10, 07:42
Medlem
Kuyichis avatar
Citat:
Okej........"Skyddad identitet". Du menar alltså det som misshandlade kvinnor, och andra utsatta för brottslighet, har såååååå svårt att få!? Och FÅR de det, så röjs deras identitet VÄLDIGT lätt? Du menar DET?!?! Ah, fattar.

Sen när är det svårt att få skyddad identitet i det här landet!? Finns tusentals svenskar med skyddad identitet. Inte svårt att ordna det i Sverige.

Skälet till att de här killarna har skyddad identitet visas ju också tydligt i den hör tråden. Uppenbarligen finns det en hotbild mot dem. Huruvida de har gjort något för att förtjäna denna hotbild är naturligtvis ingenting som staten ska ta i beaktande när de ger dessa idioter skyddad identitet.
Citera
2006-08-10, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuyichi
Sen när är det svårt att få skyddad identitet i det här landet!? Finns tusentals svenskar med skyddad identitet. Inte svårt att ordna det i Sverige.

Skälet till att de här killarna har skyddad identitet visas ju också tydligt i den hör tråden. Uppenbarligen finns det en hotbild mot dem. Huruvida de har gjort något för att förtjäna denna hotbild är naturligtvis ingenting som staten ska ta i beaktande när de ger dessa idioter skyddad identitet.

---Sekretessmarkeringen motsvarar i princip den hemligstämpling som, enligt 15 kap. 3 § SekrL, kan åsättas en allmän handling---
http://www.skatteverket.se/folkbokforing/ovrigt/infoskydd.4.18e1b10334ebe8bc80001711.html

---Socialstyrelsen tillstår att risken är stor att skyddade uppgifter av misstag läcker ut till följd av undermåliga rutiner och kunskap hos flera myndigheter. Länsstyrelserna har i sin tillsyn pekat ut brister i allt ifrån bemötande och handläggning till insatser när det gäller personer med skyddade personuppgifter---

http://www.mrforum.se/default.aspx?documentid=3&g=28&c=13&articleid=109
Citera
2006-08-10, 07:53
Medlem
Kuyichis avatar
Citat:

---Sekretessmarkeringen motsvarar i princip den hemligstämpling som, enligt 15 kap. 3 § SekrL, kan åsättas en allmän handling---
http://www.skatteverket.se/folkbokforing/ovrigt/infoskydd.4.18e1b10334ebe8bc80001711.html

---Socialstyrelsen tillstår att risken är stor att skyddade uppgifter av misstag läcker ut till följd av undermåliga rutiner och kunskap hos flera myndigheter. Länsstyrelserna har i sin tillsyn pekat ut brister i allt ifrån bemötande och handläggning till insatser när det gäller personer med skyddade personuppgifter---

http://www.mrforum.se/default.aspx?documentid=3&g=28&c=13&articleid=109

Vad har det med saken att göra? Jag vet att en "skyddad identitet" inte är särskilt säker i det här landet det förändrar dock inte det faktum att människor som har behov av dem inte har några problem att få dem.
Citera
2006-08-10, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuyichi
Vad har det med saken att göra? Jag vet att en "skyddad identitet" inte är särskilt säker i det här landet det förändrar dock inte det faktum att människor som har behov av dem inte har några problem att få dem.

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
ÄR du dum, eller SPELAR du dum?:

---Den misstänkte ”Helénmannen” har erbjudits skyddad identitet av skattemyndigheten.
Samtidigt kan det vara svårt för utsatta och förföljda kvinnor att få det.
Det borde vara självklart med samma skydd, menar Carina Ohlsson, ordförande för Sveriges kvinnojourers riksförbund.
– Utsätts inte de för hot och förföljelse som vida överträffar de grävande journalisternas intresse för den anhållnes bakgrund?---

--- Jag vill uppmana Skatteverket att bevilja de kvinnor som är i desperat behov av skydd, kvarskrivning, spärrmarkering eller andra åtgärder som kan garantera dem säkerhet.
Inte genom att göra undantag för behjärtansvärda fall eller luckra upp sekretesslagen, utan genom att tillämpa den. Det vore bra om alla kunde erbjudas samma service som ”Helénmannen”, men jag skulle nöja mig med att fler kvinnor och barn fick det skydd som de enligt lagen har rätt till.---

http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,502009,00.html
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in