2024-08-15, 09:57
Medlem
MitchRapps avatar
Lindblom – Schroeder – Silfverberg
Indrasis – Larsson – Rödin
Kopacka – Ölund – Scott
Ohlsson – Vesel – Trivigno
Lindblom

Kan Kopacka omvandla sin fart till spelet i Shl, så kommer han göra fler än 20 poäng, så där har brynäs en poängkung. övriga spelare är ganska sega, så ska Brynäs, lyckas så måste de vara målsnåla, med en stark defensiv. Gladhockey, kommer inte fungera i Shl.
Senast redigerad av MitchRapp 2024-08-15 kl. 10:06.
Citera
2024-08-15, 10:05
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Lindblom – Schroeder – Silfverberg
Indrasis – Larsson – Rödin
Kopacka – Ölund – Scott
Ohlsson – Vesel – Trivigno
Lindblom

Kan Kopacka omvandla sin fart till spelet i Shl, så kommer han göra fler än 20 poäng, så där har brynäs en poängkung.

Pratade med en Brynäsare igår tillika granne som sa att han var osäker på att Kopacka skulle fixa SHL att det är ett för stort steg, jag tror kanske han får rätt, det är enorm skillnad, men man såg ju vad han kan förra säsongen men nu är det som sagt en helt ny säsong med andra förutsättningar och enorma krav på spelare som honom att leverera igen.

Lindblom blir poängkung i Brynäs tror jag

Men Brynäs har en intressant trupp. Får dom lagdelarna och funka så blir det allt mellan 7 - 10 plats

Tror inte de åker ur
Citera
2024-08-15, 10:12
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Pratade med en Brynäsare igår tillika granne som sa att han var osäker på att Kopacka skulle fixa SHL att det är ett för stort steg, jag tror kanske han får rätt, det är enorm skillnad.

Men Brynäs har en intressant trupp. Får dom lagdelarna och funka så blir det allt mellan 7 - 10 plats

Tror inte de åker ur

Där tror jag ni har fel, han kommer klara det bra, förutsatt att han spelar med en tillräckligt smart center. Det finns tröga backar i Shl där Tömmernes, Folin och Högberg knappast kommer hinna med. Sedan handlar det om Brynäs matchar sin dyra namn, eller bästa spelare i powerplay.

Brynäs och Lakers kanske får kampa i botten den här säsongen.
Senast redigerad av MitchRapp 2024-08-15 kl. 10:25.
Citera
2024-08-15, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nofjun
För att Shl är en sämre liga än AHL och NHL. Dessutom har de ej fått tillräckligt med förtroende och istid i bra kedjor eller powerplay etc. Här kommer det att bli precis tvärtom. Jag står fast vid att de kommer överraska och vakna till liv igen. De kommer inte behöva kvala. De kommer hamna top 5 eller 7a 8a och överraska sen
SHL är absolut inte en sämre liga än AHL och Oskar Lindblom fick rikligt med istid I både NHL och AHL men spelade sig ur båda ligorna genom att han inte var tillräckligt bra.

Brynäs trupp tillhör de 5 sämsta oavsett hur man vrider och vänder på det. Källgren har en halv bra säsong i SHL bakom sig och tre svaga i AHL. Bakom honom har man någon telefonförsäljare som råkade gå förbi hallen.

Backarna är offensivt riktade allihopa utom åldermannen Bertilsson och pölsemannen som fick 9 min per match av samma tränartrio i HA, men du kanske tycker HA är en mycket bättre liga än SHL också?
Man har heller ingen utpräglad backcoach.

Forwardsgruppen är bättre men det är mångt och mycket samma core som spelade ut laget för några år sen och har svårt att se att Rödin, Larsson, Scott mfl är bättre nu än för 17 månader sen.

Samma med sportsliga ledningen. Samtligas största merit utanför isen är att ha tagit upp laget som var storfavorit och hade mer än dubbelt så mycket pengar som något annat lag i serien. Och utöver Gällstedt som för det mesta varit assisterande utomlands kan man ju argumentera för att de andra varit ganska dåliga på sina jobb genom hela deras tid utanför isen.

Kan du peka ut vad det är som gör att det här laget är såpass mycket bättre än laget som åkte ut för drygt 17 månader sen?
Senast redigerad av Zorrkan 2024-08-15 kl. 10:18.
Citera
2024-08-15, 10:35
Medlem
nofjuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
SHL är absolut inte en sämre liga än AHL och Oskar Lindblom fick rikligt med istid I både NHL och AHL men spelade sig ur båda ligorna genom att han inte var tillräckligt bra.

Brynäs trupp tillhör de 5 sämsta oavsett hur man vrider och vänder på det. Källgren har en halv bra säsong i SHL bakom sig och tre svaga i AHL. Bakom honom har man någon telefonförsäljare som råkade gå förbi hallen.

Backarna är offensivt riktade allihopa utom åldermannen Bertilsson och pölsemannen som fick 9 min per match av samma tränartrio i HA, men du kanske tycker HA är en mycket bättre liga än SHL också?
Man har heller ingen utpräglad backcoach.

Forwardsgruppen är bättre men det är mångt och mycket samma core som spelade ut laget för några år sen och har svårt att se att Rödin, Larsson, Scott mfl är bättre nu än för 17 månader sen.

Samma med sportsliga ledningen. Samtligas största merit utanför isen är att ha tagit upp laget som var storfavorit och hade mer än dubbelt så mycket pengar som något annat lag i serien. Och utöver Gällstedt som för det mesta varit assisterande utomlands kan man ju argumentera för att de andra varit ganska dåliga på sina jobb genom hela deras tid utanför isen.

Kan du peka ut vad det är som gör att det här laget är såpass mycket bättre än laget som åkte ut för drygt 17 månader sen?

Orkar inte kommentera, det är bara fel rakt igenom det ni skriver. ( de kommer komma top 5 eller 6. )
Hejdå
Citera
2024-08-15, 10:40
Medlem
Citat:
Orkar inte kommentera, det är bara fel rakt igenom det ni skriver. ( de kommer komma top 5 eller 6. )
Hejdå
Du hade inga argument alltså.
Citera
2024-08-15, 10:46
Medlem
Citat:

Brynäs har godkänd trupp. Brynäs spel kommer funka. Brynäs blir mellan 4 - 10 plats.
Citera
2024-08-15, 10:52
Medlem
nofjuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Du hade inga argument alltså.
Jo men diskuterar inte med nån som inte kan nånting om ishockey. Orkar inte slösa bort min tid på okunniga
Citera
2024-08-15, 10:54
Medlem
nofjuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6999
Brynäs har godkänd trupp. Brynäs spel kommer funka. Brynäs blir mellan 4 - 10 plats.

Exakt, folk i förhanssnacket verkar tro annat. Men de kommer att få se ! Jag återkommer sen gärna i den här tråden de kommer komma top 6
Citera
2024-08-15, 10:55
Medlem
Citat:
Hejdå

Händer väl i princip aldrig att en nykomling når slutspel första året, med tanke på att nykomlingar alltid har en allsvensk trupp till hälften hur man än vrider och vänder på det. Brynäs får sikta på att klara sig kvar första året. För nåt år sen skulle ju HV71 som nykomling vara en guldkandidat direkt med alla hemvändare, det slutade med att dom undvek kval i sista omgång.
Citera
2024-08-15, 10:56
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Pratade med en Brynäsare igår tillika granne som sa att han var osäker på att Kopacka skulle fixa SHL att det är ett för stort steg, jag tror kanske han får rätt, det är enorm skillnad, men man såg ju vad han kan förra säsongen men nu är det som sagt en helt ny säsong med andra förutsättningar och enorma krav på spelare som honom att leverera igen.

Tror inte de åker ur

Citat:
Ursprungligen postat av 6999

Brynäs har få spelare av kvalitet mellan 25 och 29, de bästa åldrarna. Ungdomar o 30+ är det däremot gott om
Citera
2024-08-15, 10:57
Medlem
Actuallysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GamGreken
Händer väl i princip aldrig att en nykomling når slutspel första året, med tanke på att nykomlingar alltid har en allsvensk trupp till hälften hur man än vrider och vänder på det. Brynäs får sikta på att klara sig kvar första året. För nåt år sen skulle ju HV71 som nykomling vara en guldkandidat direkt med alla hemvändare, det slutade med att dom undvek kval i sista omgång.

Näe tror att brynäs är riktigt bra i år. Utan att behöva gå in på detaljer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in