2024-02-18, 19:45
Medlem
Gaffelpärms avatar
Jag är inne på att vätgas kommer att ta över rejäla marknadsandelar kommande åren.
Finns flera större företag som numera storsatsar på vätgas, alltifrån Yamaha (utombordare) till Airbus (flygplan).
Dessutom finns det enorma reservoarer av naturlig vätgas under jordskorpan vilken kan lösa problemet att behöva skapa vätgasen.

Jag har Powercell som jag ligger lång på i minst 10år framåt.

Vilka mer aktier finns inom allt ifrån bränslecell/flödesteknik till vätgasmackar?

Vill ha tips.
Citera
2024-02-19, 01:04
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
Jag är inne på att vätgas kommer att ta över rejäla marknadsandelar kommande åren.
Finns flera större företag som numera storsatsar på vätgas, alltifrån Yamaha (utombordare) till Airbus (flygplan).
Dessutom finns det enorma reservoarer av naturlig vätgas under jordskorpan vilken kan lösa problemet att behöva skapa vätgasen.

Vilka mer aktier finns inom allt ifrån bränslecell/flödesteknik till vätgasmackar?

Vill ha tips.
Du kommer förlora pengar om du investerar i detta, bara så du vet. Men ett par exempel är ju NEL och Metacon. Jag shortar förövrigt NEL för tillfället vilket går bra (vilket brukar vara fallet när man shortar skitbolag och skitbranscher).
Citera
2024-02-20, 00:07
Medlem
Gaffelpärms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Du kommer förlora pengar om du investerar i detta, bara så du vet. Men ett par exempel är ju NEL och Metacon. Jag shortar förövrigt NEL för tillfället vilket går bra (vilket brukar vara fallet när man shortar skitbolag och skitbranscher).

Bolagen som håller på med detta blöder, det vet jag. Kostnaden för att starta och utveckla har sänkt nästan alla bolag eftersom de inte kan göra vinster ännu. MEN det händer mycket framöver även om det är ett ex antal år till innan det får full genomslag.
Citera
2024-02-20, 00:14
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Bolagen som håller på med detta blöder, det vet jag. Kostnaden för att starta och utveckla har sänkt nästan alla bolag eftersom de inte kan göra vinster ännu. MEN det händer mycket framöver även om det är ett ex antal år till innan det får full genomslag.
Investera om ”ex antal år” istället då, ett tips 👍 Jag tror många gör det felet, de tänker att rymdresor, fullimplementerad AGI, superbatterier, revolutionerande biotech (som CRISPR), varma supraledare, fusionsenergi och allt annat som förvisso kan vara verklighet någon gång i framtiden, är något man ska investera i nu, vilket är en oerhört dålig idé. (Sen tror jag dock inte på just vätgas ens i framtiden, (isåfall en avlägsen framtid), av flera skäl).
Senast redigerad av Fittfitta 2024-02-20 kl. 00:16.
Citera
2024-02-20, 06:33
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:

Vill ha tips.
Sälj och lägg pengar på en indexfond istället. Du kommer att förlora allt du investerat.
Citera
2024-02-20, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Sälj och lägg pengar på en indexfond istället. Du kommer att förlora allt du investerat.

Varför tror du inte på Powercell?
Citera
2024-02-20, 10:25
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpark
Varför tror du inte på Powercell?
Därför att det är ett förhoppningsbolag vars värde endast bygger på spekulationer. Visst, det kan bli en jättevinst i framtiden, men det kan lika gärna gå åt helvete. Hade max lagt 1 000 kr i den aktien.
Citera
2024-02-20, 15:55
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Därför att det är ett förhoppningsbolag vars värde endast bygger på spekulationer. Visst, det kan bli en jättevinst i framtiden, men det kan lika gärna gå åt helvete. Hade max lagt 1 000 kr i den aktien.
De 1000 kr är i en shortposition då antar jag? Annars är det ju idiotiskt.
Citera
2024-02-28, 09:15
Medlem
Gaffelpärms avatar
Citat:

Har stigit +20% sedan 23Feb.
Citera
2024-02-28, 09:26
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Har stigit +20% sedan 23Feb.
Jepp. Och om 2 år så har den minskat med 20%.
Citera
2024-02-28, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta

Hur tryggt känns det att shorta NEL idag då, var +20% i morse efter rapporten? Kan bli dyrt för dig.
Citera
2024-02-28, 12:37
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Hur tryggt känns det att shorta NEL idag då, var +20% i morse efter rapporten? Kan bli dyrt för dig.
Om du läser i shorttråden så shortar jag inte den längre. Gick ur med 140% vinst. Dessutom förstår jag inte vart du vill ha sagt med detta faktiskt? Menar du att vätgasteknik är en bra investering eftersom att NEL är plus idag? Så dum kan du väl inte vara?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in