2024-02-18, 16:24
Medlem
feemaxxxs avatar
Då min lägenhet är lite väl mörk funderar jag på att skaffa en taklist med LED stripes.

https://www.d-cor.se/produkter/taklist-led-belysning/taklist-indirekt-ljus-kf704

Lyser dessa upp taket ordentligt eller är det mer dekoration?
Citera
2024-02-18, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Då min lägenhet är lite väl mörk funderar jag på att skaffa en taklist med LED stripes.

https://www.d-cor.se/produkter/taklist-led-belysning/taklist-indirekt-ljus-kf704

Lyser dessa upp taket ordentligt eller är det mer dekoration?
Dom där lyser inte alls.
Då det ej ingår ledbelysning, bara listen för att lägga led i.

"OBS! Ledbelysning ingår ej i listen."
Citera
2024-02-18, 17:19
Medlem
feemaxxxs avatar
Jag fattar att det det är bara är listen i länken , självklart skulle jag köpa till belysningen. Ville veta om sådan där man direkt belysning verkligen lyser upp rummet, eller bara hörnen lyses upp
Citera
2024-02-18, 18:09
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Jag fattar att det det är bara är listen i länken , självklart skulle jag köpa till belysningen. Ville veta om sådan där man direkt belysning verkligen lyser upp rummet, eller bara hörnen lyses upp

Det beror ju på hur du monterar taklisten, hur du monterar LED-listen i taklisten och vad för LED-list du monterar.
Citera
2024-02-18, 22:18
Medlem
Citat:
Det beror väll på vad du har för led lister.
Det finns dioder som inte ens ger en tiondels lumen och sen finns det dioder på 16800 lumen.
Kör du på sistnämnda så får du inta bara så ljust att du inte lär se ett skit, du lär få en bastu och en astronomisk elräkning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in