2024-02-19, 01:37
Medlem
Finns väl flera som mördat barn, och det är väl så illa som det bara går, men jag kommer att tänka på ett speceillt fall där det inte var mord.

En gubbe i norrland jobbade som sopgubbe och han visste var nyckeln till ett hus låg.
Så en natt tog han nyckeln, gick in i huset, och våldtog den 10 åriga flickan.
Eller om det var så att han kidnappade henne och våldtog, minns inte riktigt.
Det var iaf som taget ur en typisk thrillerfilm.

Anders eklund som förde bort, våldtog, och mördade en 12 årig flicka är också ett riktigt vidrigt brott.
Citera
2024-02-19, 02:43
Medlem
Spenglermans avatar
TS frågar bra...
Tål att begrunda...

Jag ställer själv mordet på Palme som en ginantisk vattenledare.
Inget enstaka mord kan haft så stor betydelse i Sverige som det.
Citera
2024-02-19, 03:26
Medlem
Daria.Ms avatar
Kjell-Åke Johansson

”Johansson dömdes 1986 till fyra års fängelse efter att ha torterat två av sina styvbarn, födda åren 1983 och 1985.

År 1990 blev Johansson återigen dömd för grova våldsbrott, denna gång sedan han torterat ett 10 månader gammalt spädbarn till döds. Även i detta fall var Johansson offrets styvfar. Johansson dömdes till sex års fängelse för grov misshandel och grovt vållande till annans död efter att han förorsakat det 10 månader gamla spädbarnets död.

År 2002 dömdes han till livstids fängelse sedan han torterat Birgitta Lönnhager, då 43 år gammal, under en längre tid, tills hon dog den 27 maj 2002. Efter att Lönnhager hade avlidit tvingade han hennes fästman att bränna upp kroppen och att ta på sig skulden för mordet.”

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Kjel...85ke_Johansson

En av dom vars brott är så vidriga så jag har svårt att lyssna på eller läsa om dem. Han var dessutom en flitig fotograf när det gäller tortyren av Birgitta. Fy fan.
Citera
2024-02-19, 07:06
Medlem
Häxprocesserna i Torsåker och von Fersenska mordet.

https://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%A..._Tors%C3%A5ker
https://sv.wikipedia.org/wiki/Fersenska_mordet

Och tortyrmordet på Melissa 1998. Kommer aldrig glömma det, usch.
https://www.expressen.se/gt/krim/mor...-pa-melissa-22
Citera
2024-02-19, 07:48
Medlem
KirkenesCowboyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HOJTAWATTA
Det första jag tänkte på var Max och Saga. Jag kommer aldrig att glömma de brotten. Två små barn som först får se mamma bli brutalt slagen med en hammare i huvudet för att sedan själva bli slagna med hammaren i huvudet. Sedan blodbadet i hallen som styvpappa kommer hem till.
Helt groteskt sjukt att man fattar inte att det hänt.

Bobby har också nämnts. Även det ett fall jag aldrig kommer att glömma. Ett litet barn helt utlämnat åt sadistmördare och även mamma är med på tortyren. Hjärtat går liksom sönder när man tänker på det.

Den där Åke Larsson hade jag heller aldrig hört talas om. Shit, så brutalt tortyrmord!
Det är ju svårt att rangordna mord, men just Max och Saga var de första jag tänkte på.
Vila i frid alla de som gått en plågsam död till mötes🕊️

Av någon anledning så spreds bilden på Max när han hade obducerats. Vill minnas att den spreds på Flashback och The Pirate Bay. Det var första gången jag såg något av den kalibern.
Citera
2024-02-19, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck
1 : Ts frågar efter vad en person gjort inte flera .

2 : 2 poliser alltså mer värda än 7 människor enligt dig !
Jag tror att man måste se till förutsättningarna med. Flink är borta i huvudet och tveksamt om han är medveten om vad han håller på med.

Arklöv är fullt medveten om vad han gör och gör det för att undkomma.

Båda brotten än vedervärdiga och båda två borde sitta inne tills de ruttnar. Därför blir såna här ”tävlingar” så svåra att utse en vinnare i. Sen får man väl väga in vem som avgör, en anhörig eller en random person.
Citera
2024-02-19, 09:27
Medlem
Hilda Nilsson - Mördade minst 8 barn i början av 1900-talet. Troligen Sveriges värsta kvinnliga seriemördare.

https://www.odenochaventyr.se/artiklar/anglamakerskan/

Första barnet

"En dag när Hilda och flickebarnet var i tvättstugan lade hon barnet framstupa i en tvättbalja fylld med kallt vatten, täckte baljan med en tvättbräda och placerade en kolhink över som tyngd. Därefter lämnade hon rummet för att återkomma en stund senare och konstatera att skriken tystnat för gott."
Citera
2024-02-19, 09:40
Medlem
HOJTAWATTAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkenesCowboys
Av någon anledning så spreds bilden på Max när han hade obducerats. Vill minnas att den spreds på Flashback och The Pirate Bay. Det var första gången jag såg något av den kalibern.

Obduktionsbilderna på både Max och Saga spreds och jag vet att de bilderna ligger på sajter utanför Sverige också. Sedan blev det sekretess på sådana bilder ur rättsprotokoll.
Man kan ju kanske likna det vid en typ av eftervåld för anhöriga, men även för de döda barnen.
Citera
2024-02-19, 10:21
Medlem
KirkenesCowboyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HOJTAWATTA
Man kan ju kanske likna det vid en typ av eftervåld för anhöriga, men även för de döda barnen.

Det har du rätt i. Jag minns att man tyckte så ofattbart synd om barnen och mamman och pappan.
Citera
2024-02-19, 10:23
Medlem
Och mordet på Elin Krantz. Så himla hemskt 😥
Citera
2024-02-19, 10:38
Medlem
HOJTAWATTAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkenesCowboys
Det har du rätt i. Jag minns att man tyckte så ofattbart synd om barnen och mamman och pappan.
Ja, man led med dem alla:-(

Många avskyvärda dåd som tagits upp i tråden.
Jag kom på ett till, Dalaröpappan, han som låste in sina barn i en stuga och sedan tuttade på, allt för att hämnas på mamman.
Ena barnet lyckades ta sig ut och de andra två barnen brann inne. Kan man ens sätta sig in i mardrömmen barnen tvingades vara med om, att inse att man ska slukas av lågor? För att inte tala om det barnet som överlevde och även mamman.
Fi fan, så mycket ondska det finns i världen.

Och förresten pappan i Norrbotten som fick sina ögon utslitna av sin son.
Äh, men alltså
Citera
2024-02-19, 10:44
Medlem
LisochLoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krulf
Jag tror att man måste se till förutsättningarna med. Flink är borta i huvudet och tveksamt om han är medveten om vad han håller på med.

Arklöv är fullt medveten om vad han gör och gör det för att undkomma.

Båda brotten än vedervärdiga och båda två borde sitta inne tills de ruttnar. Därför blir såna här ”tävlingar” så svåra att utse en vinnare i. Sen får man väl väga in vem som avgör, en anhörig eller en random person.

Så jävla borta blir en knappt på gränsen till medvetslöshet, att man inte öht är medveten om vad man gör. Och i det tillståndet klarar man inte ens av att skjuta, än mindre träffa 100% med 47(!) skott!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in