2024-02-18, 15:10
Medlem
Hussefars avatar
Tycker att Björn Gustafsson är en av våra bättre komiker faktiskt. Men att bedöma honom enabrt efter insatserna i Mello är rätt missvisande. Nästintill några skämt där brukar vara roliga så det kvittar vilken komiker de slänger in där. Björn har faktiskt lyckats få mig att flina till några gånger med sin torra jävla stil.

Jämnför med exempelvis Petra Mede eller Per Andersson så ser ni att Björn faktiskt har potential även om han inte har så mycket att jobba med i denna årliga shitshow.

Edit: Om det är en shitshow varför kollar jag ens då? Jag har familj så jag har inget val.
Senast redigerad av Hussefar 2024-02-18 kl. 15:16.
Citera
2024-02-18, 15:12
Medlem
Han var väldigt rolig i Morgonsoffan. Inte nu.
Citera
2024-02-18, 15:13
Medlem
Björn blev känd i en tid för längesen när svenska komiker var på botten och uttjatade. Robert Gustavsson körde sina gamla saker i parlamentet på repeat och de fanns inga andra roliga komiker att komma med. Så en dag kom Björn Gustavsson typ 20 år gammal, direkt från datastolen och World of Warcraft. Han hade energi och pratade och droppade roliga "datanörds" ord. Björn blev utbränd då hela Sverige väntar på en ny rolig komiker och ville ha Björn överallt. Lille 20 åriga Björn blev chockad efter att inte sett annat än bildskärmar så fick dra sig tillbaka i skuggan med psykisk terapi under många år. Iår är han tillbaka men han är inte rolig. Dock tror jag han ska hålla på med humorprogram och sketcher. Där är han bra
Citera
2024-02-18, 16:08
Citat:
Ursprungligen postat av Igni-ferroque
Kollade på youtube för att se vad uppståndelsen handlade om.

Var ju helt ok? Jävla gnäll, gör det bättre själva...

Vi som gnäller är inga komiker, har inte utgett oss för att vara det och får inte betalt via skattepengar att försöka vara roliga heller.

Björn Gustafsson är komplett talanglös och måste vara Sveriges i särklass sämsta komiker. Någon har bestämt att han ska vara i rutan. Han har knappast förtjänat det som många andra riktiga och hårt arbetande komiker. Han slog igenom med att mima till Haddoway.

Scenen när han spelade full kan förmodligen göras bättre av alla som gnällt i tråden förresten.

Det är ett hån mot hela underhållningsbranschen.
Citera
2024-02-18, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixon1969
Jag håller med men igår var han fan inte rolig, kändes som han improviserade.. riktigt kasst

Jo igår var ju inte någon stark insats precis. Men ändå lustigt tyckte jag.
Citera
2024-02-18, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Man anlitar en komiker som endast 2% uppskattar? Låter det rimligt?

Mest troligt är att man anlitar en komiker som går hem hos den breda massan, som ju är, intelligenta.

Rimligt? Vi pratar SVT och skattekronor, vad är rimligt med det öht?
Citera
2024-02-18, 17:05
Medlem
borrizs avatar
Tramsig och pubertal var första intrycket BG gjorde men man hoppas naturligtvis att han skulle ha utvecklas och blivit bättre med åren.
Nu är det bara vissa ädlare viner som mognar, men vinet i Björn Gustafssons flaska visade sig tyvärr ha surnat.
Citera
2024-02-18, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Old-Crow
Du saknar uppenbarligen humor.
Jag älskar humor men det skall vara nytt inget kopierat….
Han försöker kopiera Hassangängets svarta humor men misslyckas totalt.
Han gör nog bäst att gå under jorden igen och dricka billigt lådvin
Citera
2024-02-18, 21:33
Medlem
TUKs avatar
Tycker alltid att han har varit skitrolig!
Här spelar han cp: https://www.youtube.com/watch?v=-kuz...ab_channel=Ejz
Citera
2024-02-25, 11:13
Medlem
henkesss avatar
Snacka om att folk tycker olika, helt talanglös håller jag inte med om. Jag tycker han håller en rätt hög nivå. Dock miltals långt bort från Robert gustafsson.
Citera
2024-02-27, 00:27
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexxanderhamilton
Nu har den å så roliga björn gustafsson kommit tillbaka och skämtar om besatthet/olycklig kärlek till carina berg. Jag tycker det är smaklöst och fånigt och passar iuf därför perfekt in i mello. Hur kunde björn gustafsson få sån prestations ångest efter detta? Va han ens rolig en gång i tiden eller bara lite udda? Finns det någon substans i huvudtaget eller är det bara lattjo laiban?
Hälften bra - hälften skit

Flygande bordet var bra nu senast

Bra ljudeffekter
Citera
2024-02-27, 00:29
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Va då! Jag tycker dymamit harry är en kul figur och hans roll som rektor i Dubbelstöttarna är oxå kul.

Tråden handlar om Björn Gustafsson, den yngre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in