Citat:
Ursprungligen postat av
maxatdunder
Fast en uppoffring att gå ned i vikt nu leder till ett bättre du i framtiden, och det är straffet av att du behandlat din kropp med skit i år, så givetvis kommer det vara tufft. Ingen överviktig som lyckats gå ned i vikt ångrar det, tvärtom så är de i ekstas och man ser lyckan i ögonen att man äntligen platser i nya plagg samt mår bättre och känner sig lättare.
Monki I det här fallet gör precis som de vill, det är ju inget statligt företag direkt
Du har helt rätt, jag har gått ner i vikt tidigare och precis som du säger mår man då målet nåtts bra, det är vägen dit som är helvetisk då man för att nå målet måste göra avkall på allt som ger livsglädje och istället göra saker som får en att må skit.
Men jag kanske kan klara det om jag ger mig en tidsgräns; exemplevis ” om fyra veckor får jag äta choklad igen”, förhoppningsvis har jag efter fyra veckor gått ner något i vikt och inte längre har samma sötsug så jag kan fortsätta ge mig tidsgränser o på sådana små steg ta mig framåt…. Men motion-nej, man ska inte överdriva😃