2014-02-08, 03:03
Medlem
Elementarts avatar
Någon som har sett versionen från 2010?

Annars en riktigt kul nordisk film som påminner en del om South Park. Har den på DVD till o med
Citera
2014-02-08, 13:39
Medlem
Dallas20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dadad
Det or produktionsteamet som gjorde Torkel i knriopa som har producerat låten, Kolla närmare på vilka som har gjort musiken i Torkel i knipa lilla du så ska du nog hitta svaret på din lilla fråga...

Mjo jag kollade ju upp den på imbd soundtracks och den är ju gjord för filmen och heter "Ta' og fuck af!"
Men jag tänkte bara om dom som översatta den till svenska var någon speciell grupp.. Jag kommer ihåg att min polare hade en cd med denna låt på för typ 8-9 år sen.
Jag menar, står det verkligen tex "Torkel i knipa - Fuck off and die" eller är det någon annan artists namn?
Citera
2014-02-08, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dallas20
De är ju som alla vet en låt som förmodligen heter "Fuck off and die"
När jag söker på den så får jag ju bara upp att artisten heter "Torkel i knipa", men det är väl ändå inte dem som har gjort den?
Vad heter den artist/grupp som gjorde den från början?

När jag Shazamar låten så får jag fram: Ta' Ug F**k Af! - Hva snakker du om?
Citera
2014-02-09, 04:35
Medlem
TokyoBarns avatar
Det är Felix Herngren som sjunger hela låten dock

Alla rösterna i filmen (den svenska) är med dubbade av enbart honom, om det skulle hjälpa
Citera
2015-09-07, 18:46
Medlem
2anRuless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart

Annars en riktigt kul nordisk film som påminner en del om South Park. Har den på DVD till o med

(Ja, ja, bump, fan att folk ska gnälla om sådant.)

Vad är det för skillnad på de respektive versionerna?
Citera
2018-12-26, 10:14
Medlem
Citat:

Oj, en version 2010. Det är alltså exakt samma film men det är bara annorlunda datorprogram man använt?

Eller är det någon form av del 2?

Vart kan man finna detta? Jag hittar inte det någonstans inte heller någon form av information heller. Kan du länka vart man kan läsa om detta?

Tack för svar!
Citera
2018-12-26, 23:08
Medlem
Elementarts avatar
Jag har inte hittat nånting mer om filmen från 2010 men det kan hända att det bara är en dubbad version som har fått en ny-release
Citera
2019-11-04, 10:22
Medlem
Reggaemans avatar
Såg den häromdagen, fortfarande lika rolig.
Sjukt när man tänker på att den fick gå på bio med tanke på hur PK Sverige är idag
Citera
2019-11-12, 19:17
Medlem
Elementarts avatar
Hade gärna sett en uppföljare eller en film i samma stil, men har inte lyckats hitta något Ronal the Barbarian nådde inte upp till samma nivå som Torkel.
Citera
2019-11-13, 16:17
Medlem
drfreudsteins avatar
Citat:
Hade gärna sett en uppföljare eller en film i samma stil, men har inte lyckats hitta något Ronal the Barbarian nådde inte upp till samma nivå som Torkel.

"Rutig Ninja" (eller "Ternet Ninja") som gick upp på bio tidigare i år utspelar sig i samma värld som "Torkel i knipa" och allas favoritkaraktär Onkel Stewart ska vara med.
Jag har inte sett den själv så jag kan tyvärr inte lämna omdöme. Kanske nån annan?
Citera
2019-11-14, 19:54
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drfreudstein
"Rutig Ninja" (eller "Ternet Ninja") som gick upp på bio tidigare i år utspelar sig i samma värld som "Torkel i knipa" och allas favoritkaraktär Onkel Stewart ska vara med.
Jag har inte sett den själv så jag kan tyvärr inte lämna omdöme. Kanske nån annan?

Känner igen namnet, men kände inte igen kopplingen, tack för tipset
Citera
2022-10-06, 22:04
Medlem
Skarparattarns avatar
”Du ska inte ta det så hårt. Kom nu så går vi in och spöar din far!”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem