2024-02-14, 18:38
Medlem
lder:
21

Vikt:
75kg

Lngd:
175cm

Uppskattad BF%:
15%

Medicinska problem:
Nej, inga vh

Kostupplgg:
ter just nu endast nr jag blir hungrig och rknar endast protein (150g/dag minst) d jag ej r p kur och "vilar" huvudet lite frn att endast tnka p mat.

Under frra kuren t och rknade jag minst 3350kcal/dag, oftast mycket mer men det var det absoluta minimum jag lt mig sjlv ta p en dag.

Den kommande kuren planerar jag p att hja ribban lite hgre och ta minst 3800kcal/dag.

Trningserfarenhet:
Av och p i 3 r, brjat trna dagligen, tit ordentligt och tagit det vldigt serist sedan vren 2023.

Tidigare kurer:
* Lngd: 20 veckor
250mg Test E Mn & Tors (500mg/v)
Arimidex 0.5mg vid behov

Eget frslag till kur:
* Lngd: 20 veckor
300mg Test E Mn & Tors (600mg/v)
100mg Mast E Mn & Tors (200mg/v)
20mg Dianabol/dag samt 40mg Telmisartan/dag dom frsta 7 veckorna
Arimidex 0.5mg 2-3ggr/v de frsta 7 veckorna, sedan vid behov nr jag kliver av Dianabol

Eget frslag till PCT:
Blast & Cruise, TRT 125mg/v i 20v tills nsta kur.

Ml med kuren:
Att lgga p mig s mycket massa jag bara kan innan sommaren samt att se hur Masteron kan hjlpa till att hlla de mentala delarna av E2 nere.

Det frslagna upplgget r frmst att ka kalorierna, samt att ka Testot med 100mg/v frn fra kuren. Slnger ven in Masteron fr humret samt att hlla mig lite torrare samt Dianabol fr att kickstarta hela kalaset.
Senast redigerad av Flodmus 2024-02-14 kl. 18:52.
Citera
2024-02-27, 05:14
Medlem
Winny123s avatar
Ser ut som ett vl genomtnkt upplgg. Ser framemot att flja detta😁💪

Dock att lgga sig p c&b nr man r 21 bast. Hur gr dina tankar dr?
Av vilken anledning vljer du det?

Mvh winny
Citera
2024-02-27, 11:03
Medlem
75kg, 175cm och 15% kroppsfett

och du vill pusha 3,800 kcal? Du r redan chubby, du kommer bli bra fet p denna kuren r en sak som r sker.

Med de statsen s knns det inte som du trnar super intensivt d du inte har resultaten bakom dig s ven om du var i riktigt bra form s r det jvligt hgt kaloriintag fr ngon med din grund. Fokusera p att trna hrt s in t helvete, mat och prepp betyder inte ett skit om du inte pushar dig sjlv i gymmet. Lgg dig p stadiga 3000kcal som max i brjan.

I en perfekt vrld s kom i form frst och vnta med det hr.
Citera
2024-02-29, 20:45
Medlem
Kan hlla med Kawasaki om kalorierna, du gr inte av med mer n 200-300 kalorier p ett hrt pass och din balans borde ligga nrmare 2000 kcal. Sen vet inte vi hur mycket du gr av med p jobb ska tillggas. Jag frstr att du vill Vila huvudet frn att tnka p mat men bttre att du strukturerar frukost, mellanml och kvllsml till ngot fast, och sen gr du matldor som du kr mellan tummen och pekfingret.

Steroiderna kommer inte hja din metabolism p ngot otroligt stt, din proteinsyntes kommer du nd kunna maxa om du ligger p mellan 2-3 ggr kroppsvikten i protein och ett kaloriverskott, men det kaloriverskottet behver inte vara 1000 kcal. Lgger du p dig med fett s kommer det finnas mer underlag fr aromatisering och mer strogen s d sabbar du mer fr dig sjlv. Det r ltt att lgga p sig fett men det r fan s mycket svrare och drygare, oavsett steroider. Jag skulle bara bumpat kalorierna lite vecka fr vecka istllet. My 2 cent.
Citera
2024-03-05, 06:03
Medlem
Winny123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trembologne
Kan hlla med Kawasaki om kalorierna, du gr inte av med mer n 200-300 kalorier p ett hrt pass och din balans borde ligga nrmare 2000 kcal. Sen vet inte vi hur mycket du gr av med p jobb ska tillggas. Jag frstr att du vill Vila huvudet frn att tnka p mat men bttre att du strukturerar frukost, mellanml och kvllsml till ngot fast, och sen gr du matldor som du kr mellan tummen och pekfingret.

Steroiderna kommer inte hja din metabolism p ngot otroligt stt, din proteinsyntes kommer du nd kunna maxa om du ligger p mellan 2-3 ggr kroppsvikten i protein och ett kaloriverskott, men det kaloriverskottet behver inte vara 1000 kcal. Lgger du p dig med fett s kommer det finnas mer underlag fr aromatisering och mer strogen s d sabbar du mer fr dig sjlv. Det r ltt att lgga p sig fett men det r fan s mycket svrare och drygare, oavsett steroider. Jag skulle bara bumpat kalorierna lite vecka fr vecka istllet. My 2 cent.

+1 p den.

Sen ska det ju tillggas att det finns dem sjuka jvlarna som kan krnga 1-2 pizzor och brnna skiten p en dag med sin super metabolism.
Srskilt i den ldern.

Jag kunde ltt ligga p 3500 kcal nr jag var 21 bast utan att lagra fett. Men nr jag klev ver 25 d var jag krd🤣
Senast redigerad av Winny123 2024-03-05 kl. 06:07.
Citera
2024-03-05, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winny123
+1 p den.

Sen ska det ju tillggas att det finns dem sjuka jvlarna som kan krnga 1-2 pizzor och brnna skiten p en dag med sin super metabolism.
Srskilt i den ldern.

Jag kunde ltt ligga p 3500 kcal nr jag var 21 bast utan att lagra fett. Men nr jag klev ver 25 d var jag krd🤣

Absolut men TS tillhr inte den kategorin p sina 15% kroppsfett nr ts trnar samt ter "endast nr han r hungrig".

Absolut inget illa menat TS. Mnga missar maten och kkar fr lite men om man ligger p stats dr man med optimal intensiv trning endast behver sg 3000 kalorier fr optimal terhmtning s finns det absolut ingen anledning verhuvudtaget att kka 900 till kalorier just nu. Som ett exempel.

avrder dig att kka s mycket p dina stats, du kommer bara bli fetare och st och undra nr dina veins kommer brja poppa.

Eller s bara kr du p och verkstller grisbulken. Det r ju inte hela vrlden och du lr dig kanske ngot lngs vgen. Har du problem med estrogen s kommer detta dock bara frvrras nr du redan ligger p 15% och kommer stadigt g uppt i fett procent under kurens gng
Senast redigerad av Kawasaki1984 2024-03-05 kl. 17:01.
Citera
2024-03-05, 17:00
Medlem
Winny123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki1984
Absolut men TS tillhr inte den kategorin p sina 15% kroppsfett nr ts trnar samt ter "endast nr han r hungrig".

Absolut inget illa menat TS, men du har fokus p fel front just nu. Mnga missar maten och kkar fr lite men om man ligger p stats dr man med optimal intensiv trning endast behver sg 3000 kalorier fr optimal terhmtning s finns det absolut ingen anledning verhuvudtaget att kka 900 till kalorier just nu. Som ett exempel.

Du ska inte kka s mycket p dina stats, du kommer bara bli fetare och st och undra nr dina veins kommer brja poppa.

Du har en pong dr. 👌
Citera
2024-03-06, 23:12
Medlem
Har du frresten tagit ngot blodprov innan, och nr planerar du att ta nsta? Tnker p strot och dianabolen. Kickstarta r nog mer n modern myt/broscience, hr r en bra lnk titta igenom hela och lyssna p det han sger om androgen-receptorerna: https://youtu.be/7CEqpRe0mvs?si=CPfSdRqdVUSkCjKU

terigen, jag frstr vad du menar med att vila huvudet frn att rkna kalorier, det r ltt att bli bde trtt och knpp p det efter ett tag. Men nu har ju inte steroid-livet valt dig, utan du har valt steroid-livet. Kanske vid en alldeles fr tidig tidpunkt. Men du kan ju inte ha kakan och ta den samtidigt s av respekt fr dig sjlv och risken som kurandet nd r s kan det nog nd vara lge att lgga i en extra vxel de hr veckorna och vara strikt i kosten. Det r infinitivt mycket bttre att skippa 1 kg muskler om det skulle innebra att du samtidigt slipper 6-7 kg fett. Fettceller frsvinner inte, de tms bara, och de kommer fyllas snabbare nsta bulk. Slow and steady wins the race. Du har s sjukt mycket tid p dig, tnk p oss andra som redan str med 1 fot i graven.

Ja inga mer jvla pekpinnar. Rent diet-mssigt s r det som jag skrev tidigare, rutin och att ta samma trkiga saker r nyckeln till att hlla ut. Jag ter samma frukost, samma mellanml och samma kvllsml, och sen lagar vi olika matldor tv dagar i veckan. Det blir inte hlften s jobbigt som om man ska uppfinna hjulet varje jvla dag och frska prnta ned allt man sporadiskt trycker i sig. Nu ska du ju g upp i vikt s det underlttar,jag struntar oftast I att skriva upp smsaker som dyker upp ibland, typ trycka i sig barnens rester. Exempel dag:

Frukost: 1 dl havregryn+30 g ntter+ 7 gram kokosolja +1 dl mjlk + 2 gg: 540 kcal, 25 g protein

Mellanml 1: 30 g ntter + 2 dl kvarg: 311 kcal, 23 g protein

Lunch: 100 g broccoli + 7 ml olivolja + 120 g kycklinglrfil 150 g (r) + potatis I ugn med olja 150 g: 490 kcal, 35 g protein

Mellanml 2: 30 g ntter + 2 dl kvarg

Middag: samma som lunch

Kvllsml: proteinshake + brd 40 g + 7 g smr + 40 g makrill i tomatss: 346 kcal, 27 g protein

Totalt ca 2500 kcal, 170 g protein.

Sen p kvllen zink+magnesium+d-vitamin+taurin+gaba, och p morgonen omega-3+multivitamin-tablett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in