Har du förresten tagit något blodprov innan, och när planerar du att ta nästa? Tänker på östrot och dianabolen. Kickstarta är nog mer än modern myt/broscience, här är en bra länk titta igenom hela och lyssna på det han säger om androgen-receptorerna:
https://youtu.be/7CEqpRe0mvs?si=CPfSdRqdVUSkCjKU
Återigen, jag förstår vad du menar med att vila huvudet från att räkna kalorier, det är lätt att bli både trött och knäpp på det efter ett tag. Men nu har ju inte steroid-livet valt dig, utan du har valt steroid-livet. Kanske vid en alldeles för tidig tidpunkt. Men du kan ju inte ha kakan och äta den samtidigt så av respekt för dig själv och risken som kurandet ändå är så kan det nog ändå vara läge att lägga i en extra växel de här veckorna och vara strikt i kosten. Det är infinitivt mycket bättre att skippa 1 kg muskler om det skulle innebära att du samtidigt slipper 6-7 kg fett. Fettceller försvinner inte, de töms bara, och de kommer fyllas snabbare nästa bulk. Slow and steady wins the race. Du har så sjukt mycket tid på dig, tänk på oss andra som redan står med 1 fot i graven.
Ja inga mer jävla pekpinnar. Rent diet-mässigt så är det som jag skrev tidigare, rutin och att äta samma tråkiga saker är nyckeln till att hålla ut. Jag äter samma frukost, samma mellanmål och samma kvällsmål, och sen lagar vi olika matlådor två dagar i veckan. Det blir inte hälften så jobbigt som om man ska uppfinna hjulet varje jävla dag och försöka pränta ned allt man sporadiskt trycker i sig. Nu ska du ju gå upp i vikt så det underlättar,jag struntar oftast I att skriva upp småsaker som dyker upp ibland, typ trycka i sig barnens rester. Exempel dag:
Frukost: 1 dl havregryn+30 g nötter+ 7 gram kokosolja +1 dl mjölk + 2 ägg: 540 kcal, 25 g protein
Mellanmål 1: 30 g nötter + 2 dl kvarg: 311 kcal, 23 g protein
Lunch: 100 g broccoli + 7 ml olivolja + 120 g kycklinglårfilé 150 g (rå) + potatis I ugn med olja 150 g: 490 kcal, 35 g protein
Mellanmål 2: 30 g nötter + 2 dl kvarg
Middag: samma som lunch
Kvällsmål: proteinshake + bröd 40 g + 7 g smör + 40 g makrill i tomatsås: 346 kcal, 27 g protein
Totalt ca 2500 kcal, 170 g protein.
Sen på kvällen zink+magnesium+d-vitamin+taurin+gaba, och på morgonen omega-3+multivitamin-tablett.