2024-02-14, 18:38
Medlem
Ålder:
21

Vikt:
75kg

Längd:
175cm

Uppskattad BF%:
15%

Medicinska problem:
Nej, inga övh

Kostupplägg:
Äter just nu endast när jag blir hungrig och räknar endast protein (150g/dag minst) då jag ej är på kur och "vilar" huvudet lite från att endast tänka på mat.

Under förra kuren åt och räknade jag minst 3350kcal/dag, oftast mycket mer men det var det absoluta minimum jag lät mig själv äta på en dag.

Den kommande kuren planerar jag på att höja ribban lite högre och äta minst 3800kcal/dag.

Träningserfarenhet:
Av och på i 3 år, börjat träna dagligen, ätit ordentligt och tagit det väldigt seriöst sedan våren 2023.

Tidigare kurer:
* Längd: 20 veckor
250mg Test E Mån & Tors (500mg/v)
Arimidex 0.5mg vid behov

Eget förslag till kur:
* Längd: 20 veckor
300mg Test E Mån & Tors (600mg/v)
100mg Mast E Mån & Tors (200mg/v)
20mg Dianabol/dag samt 40mg Telmisartan/dag dom första 7 veckorna
Arimidex 0.5mg 2-3ggr/v de första 7 veckorna, sedan vid behov när jag kliver av Dianabol

Eget förslag till PCT:
Blast & Cruise, TRT 125mg/v i 20v tills nästa kur.

Mål med kuren:
Att lägga på mig så mycket massa jag bara kan innan sommaren samt att se hur Masteron kan hjälpa till att hålla de mentala delarna av E2 nere.

Det förslagna upplägget är främst att öka kalorierna, samt att öka Testot med 100mg/v från föra kuren. Slänger även in Masteron för humöret samt att hålla mig lite torrare samt Dianabol för att kickstarta hela kalaset.
Senast redigerad av Flodmus 2024-02-14 kl. 18:52.
Citera
2024-02-27, 05:14
Avslutad
Ser ut som ett väl genomtänkt upplägg. Ser framemot att följa detta😁💪

Dock att lägga sig på c&b när man är 21 bast. Hur går dina tankar där?
Av vilken anledning väljer du det?

Mvh winny
Citera
2024-02-27, 11:03
Medlem
75kg, 175cm och 15% kroppsfett

och du vill pusha 3,800 kcal? Du är redan chubby, du kommer bli bra fet på denna kuren är en sak som är säker.

Med de statsen så känns det inte som du tränar super intensivt då du inte har resultaten bakom dig så även om du var i riktigt bra form så är det jävligt högt kaloriintag för någon med din grund. Fokusera på att träna hårt så in åt helvete, mat och prepp betyder inte ett skit om du inte pushar dig själv i gymmet. Lägg dig på stadiga 3000kcal som max i början.

I en perfekt värld så kom i form först och vänta med det här.
Citera
2024-02-29, 20:45
Medlem
Kan hålla med Kawasaki om kalorierna, du gör inte av med mer än 200-300 kalorier på ett hårt pass och din balans borde ligga närmare 2000 kcal. Sen vet inte vi hur mycket du gör av med på jobb ska tilläggas. Jag förstår att du vill Vila huvudet från att tänka på mat men bättre att du strukturerar frukost, mellanmål och kvällsmål till något fast, och sen gör du matlådor som du kör mellan tummen och pekfingret.

Steroiderna kommer inte höja din metabolism på något otroligt sätt, din proteinsyntes kommer du ändå kunna maxa om du ligger på mellan 2-3 ggr kroppsvikten i protein och ett kaloriöverskott, men det kaloriöverskottet behöver inte vara 1000 kcal. Lägger du på dig med fett så kommer det finnas mer underlag för aromatisering och mer östrogen så då sabbar du mer för dig själv. Det är lätt att lägga på sig fett men det är fan så mycket svårare och drygare, oavsett steroider. Jag skulle bara bumpat kalorierna lite vecka för vecka istället. My 2 cent.
Citera
2024-03-05, 06:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trembologne
Kan hålla med Kawasaki om kalorierna, du gör inte av med mer än 200-300 kalorier på ett hårt pass och din balans borde ligga närmare 2000 kcal. Sen vet inte vi hur mycket du gör av med på jobb ska tilläggas. Jag förstår att du vill Vila huvudet från att tänka på mat men bättre att du strukturerar frukost, mellanmål och kvällsmål till något fast, och sen gör du matlådor som du kör mellan tummen och pekfingret.

Steroiderna kommer inte höja din metabolism på något otroligt sätt, din proteinsyntes kommer du ändå kunna maxa om du ligger på mellan 2-3 ggr kroppsvikten i protein och ett kaloriöverskott, men det kaloriöverskottet behöver inte vara 1000 kcal. Lägger du på dig med fett så kommer det finnas mer underlag för aromatisering och mer östrogen så då sabbar du mer för dig själv. Det är lätt att lägga på sig fett men det är fan så mycket svårare och drygare, oavsett steroider. Jag skulle bara bumpat kalorierna lite vecka för vecka istället. My 2 cent.

+1 på den.

Sen ska det ju tilläggas att det finns dem sjuka jävlarna som kan kränga 1-2 pizzor och bränna skiten på en dag med sin super metabolism.
Särskilt i den åldern.

Jag kunde lätt ligga på 3500 kcal när jag var 21 bast utan att lagra fett. Men när jag klev över 25 då var jag körd🤣
Senast redigerad av Winny123 2024-03-05 kl. 06:07.
Citera
2024-03-05, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winny123
+1 på den.

Sen ska det ju tilläggas att det finns dem sjuka jävlarna som kan kränga 1-2 pizzor och bränna skiten på en dag med sin super metabolism.
Särskilt i den åldern.

Jag kunde lätt ligga på 3500 kcal när jag var 21 bast utan att lagra fett. Men när jag klev över 25 då var jag körd🤣

Absolut men TS tillhör inte den kategorin på sina 15% kroppsfett när ts tränar samt äter "endast när han är hungrig".

Absolut inget illa menat TS. Många missar maten och käkar för lite men om man ligger på stats där man med optimal intensiv träning endast behöver säg 3000 kalorier för optimal återhämtning så finns det absolut ingen anledning överhuvudtaget att käka 900 till kalorier just nu. Som ett exempel.

avråder dig att käka så mycket på dina stats, du kommer bara bli fetare och stå och undra när dina veins kommer börja poppa.

Eller så bara kör du på och verkställer grisbulken. Det är ju inte hela världen och du lär dig kanske något längs vägen. Har du problem med estrogen så kommer detta dock bara förvärras när du redan ligger på 15% och kommer stadigt gå uppåt i fett procent under kurens gång
Senast redigerad av Kawasaki1984 2024-03-05 kl. 17:01.
Citera
2024-03-05, 17:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki1984
Absolut men TS tillhör inte den kategorin på sina 15% kroppsfett när ts tränar samt äter "endast när han är hungrig".

Absolut inget illa menat TS, men du har fokus på fel front just nu. Många missar maten och käkar för lite men om man ligger på stats där man med optimal intensiv träning endast behöver säg 3000 kalorier för optimal återhämtning så finns det absolut ingen anledning överhuvudtaget att käka 900 till kalorier just nu. Som ett exempel.

Du ska inte käka så mycket på dina stats, du kommer bara bli fetare och stå och undra när dina veins kommer börja poppa.

Du har en poäng där. 👌
Citera
2024-03-06, 23:12
Medlem
Har du förresten tagit något blodprov innan, och när planerar du att ta nästa? Tänker på östrot och dianabolen. Kickstarta är nog mer än modern myt/broscience, här är en bra länk titta igenom hela och lyssna på det han säger om androgen-receptorerna: https://youtu.be/7CEqpRe0mvs?si=CPfSdRqdVUSkCjKU

Återigen, jag förstår vad du menar med att vila huvudet från att räkna kalorier, det är lätt att bli både trött och knäpp på det efter ett tag. Men nu har ju inte steroid-livet valt dig, utan du har valt steroid-livet. Kanske vid en alldeles för tidig tidpunkt. Men du kan ju inte ha kakan och äta den samtidigt så av respekt för dig själv och risken som kurandet ändå är så kan det nog ändå vara läge att lägga i en extra växel de här veckorna och vara strikt i kosten. Det är infinitivt mycket bättre att skippa 1 kg muskler om det skulle innebära att du samtidigt slipper 6-7 kg fett. Fettceller försvinner inte, de töms bara, och de kommer fyllas snabbare nästa bulk. Slow and steady wins the race. Du har så sjukt mycket tid på dig, tänk på oss andra som redan står med 1 fot i graven.

Ja inga mer jävla pekpinnar. Rent diet-mässigt så är det som jag skrev tidigare, rutin och att äta samma tråkiga saker är nyckeln till att hålla ut. Jag äter samma frukost, samma mellanmål och samma kvällsmål, och sen lagar vi olika matlådor två dagar i veckan. Det blir inte hälften så jobbigt som om man ska uppfinna hjulet varje jävla dag och försöka pränta ned allt man sporadiskt trycker i sig. Nu ska du ju gå upp i vikt så det underlättar,jag struntar oftast I att skriva upp småsaker som dyker upp ibland, typ trycka i sig barnens rester. Exempel dag:

Frukost: 1 dl havregryn+30 g nötter+ 7 gram kokosolja +1 dl mjölk + 2 ägg: 540 kcal, 25 g protein

Mellanmål 1: 30 g nötter + 2 dl kvarg: 311 kcal, 23 g protein

Lunch: 100 g broccoli + 7 ml olivolja + 120 g kycklinglårfilé 150 g (rå) + potatis I ugn med olja 150 g: 490 kcal, 35 g protein

Mellanmål 2: 30 g nötter + 2 dl kvarg

Middag: samma som lunch

Kvällsmål: proteinshake + bröd 40 g + 7 g smör + 40 g makrill i tomatsås: 346 kcal, 27 g protein

Totalt ca 2500 kcal, 170 g protein.

Sen på kvällen zink+magnesium+d-vitamin+taurin+gaba, och på morgonen omega-3+multivitamin-tablett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in