2024-09-30, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GarlicAlcoholic
Tänk om nu Iran har kärnvapen, poof så har vi Israel borta från Jordens yta.

Iran har sagt att Hizbollah och Hamas klarar detta själva. Mullaregimen är livrädd, dom vet vad vad minsta snedsteg innebär.
Citera
2024-09-30, 20:33
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Nja, fast så jävla långsökt är det inte. Du får tänka dig att judarna är bosättarna (bibeln) och sen 500 år senare så byggdes motreligionen (islam) utav en våldtäktsuppmuntrande pedofil och krigsherre..
Judarna blev drivna därifrån på flykt av andra folkslag och sen kom islam in och tog över det.

Nu har judarna blivit utsatt för andra världskriget. Och behövde någonstans att slå sig ner. Det gillas inte av islam så dom bara jävlas, startar krig, startar flerfrontskrig men förlorar det. Lämnar barn och kvinnor att sitta kvar i husen medans de själva springer. "Ge dem inte marken!" Spränger sig själv i luften och använder civila som raket virke.

Blöjhuvudena har även en jävla förmåga att sitta och ljuga varje kvart och försöka bända varenda lilla sanning hela tiden så det är till deras fördel.. (som att Aldrig nämna någonting som hänt där innan 1948...) Eller när de skjuter mot sina egna sjukhus med en felantänd raket och skyller sen på fienden.. Och skickar de bilderna (med alla lögnerna) och döda barn faktiskt hela vägen hit.. Så vi ska känna lite "vit svag empati" och ska skicka lite mera pengar som de kan lägga på raketer.

Vilken sida väljer du?

jag har inget till över för mussar men varför väljer ni israelkramare att alltid bortse från de kristna palestinier som israel fördrev? och att de fortfarande jobbar hårt för att fördriva de kristna palestinier och armenier som finns kvar?

finns noll skäl att tro att de skulle skona kristna libaneser vid ett fullskaligt krig
Citera
2024-09-30, 20:34
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Förövrigt tycker jag det är patetiskt att stå med palestinier med.. Dom bor för fan nästan i hyddor ibland skräp.. Medans Israeler bor i rik sten..

Ja det är klart men från ett n00b-perspektiv så fattar jag att folk håller på palestina för att de tänker "underdog is righteous" men i fallet Hizbollah är det en terrororganisation som arbetar åt främmande makt, typ som Dark Army i Mr. Robot.

När jag var typ 7 år så läxade jag upp barnen på dagis att "självklart är det Iran som angripit Irak" ang. Iran-Irak kriget eftersom "Iran var större, varför skulle ett mindre land angripa ett större, va va va?" Det är på den nivån som de flesta fortfarande befinner sig på i vuxen ålder.
Citera
2024-09-30, 20:37
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
jag har inget till över för mussar men varför väljer ni israelkramare att alltid bortse från de kristna palestinier som israel fördrev? och att de fortfarande jobbar hårt för att fördriva de kristna palestinier och armenier som finns kvar?

finns noll skäl att tro att de skulle skona kristna libaneser vid ett fullskaligt krig

För att det är skitsnack. De kristna flyr islam, inte från Israel.
Citera
2024-09-30, 20:39
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
jag har inget till över för mussar men varför väljer ni israelkramare att alltid bortse från de kristna palestinier som israel fördrev?

Jag gissar att du menar när dom kriga efter världskriget?

Jo, låt mig förklara det för dig. Det är krig. Tror du dom har tid att fixa det? Tror du dom kan föra ett 3 fronts krig, samtidigt som de Fåraherdar människor som vill sitta och dricka té på rumpan och vägrar vara med?
Dessutom är platsen ju Judea, inte palestinier..

"De krista" du talar om. Är kristna som var blandade. Försökte nog mera stå på sig med att "Jerusalem, det tar ni inte.. Men ni kan gärna bygga resten... (: " vid varenda liten budgivning. Iaf deras "Ledare"..

Jag tror nog att du som jude hade tröttnat då du med.
Senast redigerad av buhbye 2024-09-30 kl. 20:53.
Citera
2024-09-30, 21:03
Medlem
Både UNIFIL och Libanons armé drar sig tillbaka från gränsen för att hålla sig till området kring Litani-floden när Israel går in i landet samtidigt så rapporteras det om tung artillerield från Israels sida, mot Hizbollah-fästen.

Så det är nära nu. Från amerikanskt håll pratas det lite om en ”snabb” insats, dvs under ”kort” tid. Men sånt kan ju alltid ändra sig.

Lär bli några intensiva dygn Libanon.
Citera
2024-09-30, 21:04
Avstängd
Markoperationerna har nu påbörjats i södra Libanon..
Citera
2024-09-30, 21:04
Medlem
Y-FRONT.GROOVYBABYs avatar
Citat:

Israel är inte intresserade av ”libaneser”. Israel är intresserade av att avväpna Hezbollah så att de slutar skjuta dag och natt med sitt skabbiga iranska artilleri. Israels exklusiva ändamål med sin krigföring är att skydda sin befolkning. Vilket folk har otroligt svårt att fatta.

Om libaneserna vill undvika bråk så sparkar de ut hezbollah. Det varken kan eller vill de. Dels är Libanon en failed state, dels gillar många libaneser - i likhet med de flesta araber - terrorism. Det spelar ingen roll att man är chanslös, religionen säger att det är stort att bli martyr. Med andra ord tyder det mesta på att det är tack och adjö för Libanon, vilket i och för sig kanske inte är en stor förlust.
Citera
2024-09-30, 21:09
Medlem
Hur många libaneser har hittills dött i anfallen? Finns det nån lista med namn på de som dött?
Citera
2024-09-30, 21:09
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
För att det är skitsnack. De kristna flyr islam, inte från Israel.

sätter du dig bara och skriver? aldrig en tanke på att läsa på, eller att andra kan läsa på och se att du ljuger..

https://bethbc.edu/blog/2020/05/14/nakba-resilience-and-memory-by-prof-salim-munayer/

det är heller ingen slump att grundaren av PFLP var kristen:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/George_Habash

hans by utsattes för judisk terrorism och hans syster dog:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/1948_Palestinian_expulsion_from_Lydda_and_Ramle
Citera
2024-09-30, 21:11
Medlem
Det är lite skrämmande vilken makt Israel uppvisar. Man går fram som en ångvält om situationen kräver. Ingen kan tillrättavisa dom. USA framstår som en tanig flicka som försöker få sin 10år äldre gympumpade pojkvän att inte gå till attack. Det finns inga gränser för hur illa de tycker om lata, fula och tjuvaktiga arabrövar. Dom njuter mer av att skjuta barn än vi andra gör av att få en avsugning. Frågan är om Netanyahu får nog till slut och väljer att utrota mellanöstern totalt och fullkomligt. Han skulle inte ångra sig. Resten av världen får se på medan Mohammed utplånas. Sen får vi vakna till en ny verklighet utan dessa länder.
Citera
2024-09-30, 21:14
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Jag gissar att du menar när dom kriga efter världskriget?

Jo, låt mig förklara det för dig. Det är krig. Tror du dom har tid att fixa det? Tror du dom kan föra ett 3 fronts krig, samtidigt som de Fåraherdar människor som vill sitta och dricka té på rumpan och vägrar vara med?
Dessutom är platsen ju Judea, inte palestinier..

"De krista" du talar om. Är kristna som var blandade. Försökte nog mera stå på sig med att "Jerusalem, det tar ni inte.. Men ni kan gärna bygga resten... (: " vid varenda liten budgivning. Iaf deras "Ledare"..

Jag tror nog att du som jude hade tröttnat då du med.

det fortsätter i skrivande stund

https://www.youtube.com/watch?v=eHayOkXe5ig

https://www.bbc.com/news/world-middle-east-68034722
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in