2024-10-03, 07:51
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Jag har pluggat mänskliga rättigheter en gång i tiden. Svaret från ChatGPT är i linje med vad jag lärde mig.

Då får du bakläxa på dina "studier" här: https://www.youtube.com/watch?v=4NI2P-R6EQU
Citera
2024-10-03, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Tack, mycket bra formulerat. Detta är inte som ryssarna eller som svenskar idag. Det är liksom inte män som vill leva, de tillhör en dödskult där en ärofylld död i det heliga kriget är det finaste som kan hända. Det gör att de är helt livsfarliga. Som maskiner. Helt orädda för döden. De offrar gärna sina barn i samma syfte. De sätter liksom bomber på sina döttrar för att de ska spränga ihjäl folk och samtidigt hamna i paradiset. De vill alltså inte skydda sina barn och fruar som vi skulle göra, de skickar ut dem i kriget istället. Hur vinner man över en hel befolkning som ser döden som ett mål? De kommer kämpa till sista spädbarn eller sista kvinna.

Haha, när såg du någon sätta bomber på sina barn eller kvinnor? När såg du dom döda barn eller kvinnor?

Något som är ett faktum dock är att Israel dödat runt 30.000 barn på ett år. Hur förklarar du det?
Citera
2024-10-03, 14:00
Medlem
Markinvasionen går inte så bra för Israel som dag 1 fick transportera minst 8 döda soldater och 43 skadade. Israels tidigare försök har också visat sig vara ett stort misslyckande.
Att invadera andra länder strider mot alla internationella lagar som finns. Israel måste stoppas och det borde gjorts för länge sedan.
Citera
2024-10-03, 15:02
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Att invadera andra länder strider mot alla internationella lagar som finns.
Även när landet används som avfyrningsramp för attacker emot egna territoriet?

Säg mig, vilka metoder tycker du att Israel istället skall använda för att få stopp på beskjutningen?
Citera
2024-10-03, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Även när landet används som avfyrningsramp för attacker emot egna territoriet?

Säg mig, vilka metoder tycker du att Israel istället skall använda för att få stopp på beskjutningen?

Att man faktiskt följer de FN-beslut som finns om gränserna till tvåstatslösning samt ser till att äntligen stipulera sitt egna lands gränser. Något som saknas idag.

Man kan börja använda internationell rätt och det man kommit överens om tidigare, bl a i nämnda FN-resolutioner. Och sluta behandla den inhemska befolkningen som tredje klassens medborgare.

Men nu är inte sådana muppar som du ute efter sanningen eller fredliga lösningar. Ni förstår endast en enda medicin.
Citera
2024-10-03, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartGulFantast
Att man faktiskt följer de FN-beslut som finns om gränserna till tvåstatslösning samt ser till att äntligen stipulera sitt egna lands gränser. Något som saknas idag.

Det finns inga sådana resolutioner. Om du läste resolutionerna lite mer noggrant hade du upptäckt att det står att den arabiska sidan skall erkänna Israels rätt att existera. Palestinierna erkänner inte Israels rätt att existera. Palestinierna har aldrig accepterat en två stats lösning, de har konsekvent sagt nej till alla sådana försök.
Citera
2024-10-03, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Det finns inga sådana resolutioner. Om du läste resolutionerna lite mer noggrant hade du upptäckt att det står att den arabiska sidan skall erkänna Israels rätt att existera. Palestinierna erkänner inte Israels rätt att existera. Palestinierna har aldrig accepterat en två stats lösning, de har konsekvent sagt nej till alla sådana försök.

Om du ska vara seriös och man ska svara dig så får du hålla dig till fakta och realiteten.

Bl a Fn-beslut om två statslösning med 1968-års gränser.

Vidare kan du förkovra dig i att t o m Hamas erkände den judiska staten Israel & förkunnade det i ett program ytterligare en gång så sent som 2017. Om det är verkligheten du vill åt.

Ska du bara bajsa ut lögnaktiga hasbaranarrativ kommer inte jag svara dig mer härnäst. Men önskar dig en bra dag hursom.
Citera
2024-10-03, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartGulFantast
Om du ska vara seriös och man ska svara dig så får du hålla dig till fakta och realiteten.

Bl a Fn-beslut om två statslösning med 1968-års gränser.

Vidare kan du förkovra dig i att t o m Hamas erkände den judiska staten Israel & förkunnade det i ett program ytterligare en gång så sent som 2017. Om det är verkligheten du vill åt.

Ska du bara bajsa ut lögnaktiga hasbaranarrativ kommer inte jag svara dig mer härnäst. Men önskar dig en bra dag hursom.

Palestinierna har aldrig någonsin accepterat den resolution som skapade Israel. Det är ett faktum. Israel har däremot sagt ja till samtliga större fredsavtal, som araberna sagt nej till. Frågorna om gränser är aktuella först i ett fredsavtal.

Varken Egypten eller Jordanien har längre några territoriella anspråk på Israel sedan de slöt sina respektive fredsavtal. Värt att notera.
Citera
2024-10-03, 16:13
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Markinvasionen går inte så bra för Israel som dag 1 fick transportera minst 8 döda soldater och 43 skadade. Israels tidigare försök har också visat sig vara ett stort misslyckande.
Att invadera andra länder strider mot alla internationella lagar som finns. Israel måste stoppas och det borde gjorts för länge sedan.

Israel är i krig. Dom slår ut militära mål. Om fienden placerar militära enheter bland civila, barn och kvinnor så kommer dom dö. Mycket enkel matematik.

Finns ingen internationell lag som säger att man inte får försvara sej mot angrepp.
Citera
2024-10-03, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaspodin
Du verkar resonera på samma sätt som Hizbollahs ledning verkar göra, ett sätt att tänka där det enda som räknas är en militär seger. Saker som bruk av mänskliga sköldar (oavsett vilken sida dessa olyckliga nu är på) eller andra krigsbrott, är endast medel för att uppnå militära framgångar.
Är det din tolkning av vad jag har skrivit undrar jag om du antingen trollar eller fått ditt huvud utsatt för trubbigt våld. Du har alltid möjligheten att läsa mina inlägg flera gånger och kvarstår dem som obegripliga för dig kan du sedan utveckla vad du har invändningar mot.

Citat:
Nu vänder du svart till vitt!
(grus i översättningsmaskinen?)
Intressant förvirring i och med att du ständigt visar på hur svartvit din bild av världen är. Världen är inte en fotbollsmatch enligt mig.

Citat:
Var är jag lättrogen?
Snälla berätta! så att jag kan bättra mig.
Lättrogen på det sätt att du tror dig veta hur saker och ting ligger till; vad du i det här sammanhanget vill kalla kunskap är bara saker du tror. Det blir närmast pinsamt att du febrilt och med dålig humoristisk tajming försöker koppla ihop användarkonton med olika terrororganisationer när inte diskussionen går dit du vill.
Citera
2024-10-03, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Israel har evakuerat 100 000 medborgare i de norra delarna. Hur många har Hizbollah evakuerat?

Alla försök att relativisera bort den enorma skillnaden mellan en riktig stat som är mån om sitt folk och misslyckade människofientliga terrornästen som södra Libanon och Gaza är dömda att misslyckas […]
Ja, visst blir det lite konstigt att blicka bort från alla stora skillnader mellan de två sidorna; och då även när det kommer till kapaciteten att evakuera ett områdes invånare. Även om den kapaciteten hade funnits, hade uppmaningen i det här fallet fortfarande saknat tillräcklig autoritär karaktär, varpå civilbefolkningen ändå hade fått betala priset för konflikten genom en norrgående raket in i vardagsrummet.
Citera
2024-10-03, 17:36
Medlem
Sixten2Ss avatar
Trots att Israel dödat Hizbollahs samtliga ledare så lyckas Israel knappt gå in 1 meter in i Libanon utan att få i sig ordentligt. Kommer fler och fler rapporter på ex antal dödade Israeliska soldater, klipp på många dödade Israeliska commandos och dem tvingas fly med svansen mellan benen.

Som jag skrev tidigare och folk motsatte mig, det spelar ingen roll om Nasrallah dör och om si och så dödas. Hizbollah är en formidabel styrka som i markstrid krossar allt vad Israels elitstyrkor har att erbjuda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in