Resultat: Vem vill du skall vinna årets Robinson?
Alexander Strandberg (åkt ut)
51,67%
571 röster
Alma Skoog (åkt ut)
5,07%
56 röster
Marcus Håkanson
9,14%
101 röster
Maureen Asic
4,80%
53 röster
Olivia Lindegren
11,67%
129 röster
Pål Schakonat (åkt ut)
9,86%
109 röster
Rooble Gedi (åkt ut)
2,26%
25 röster
Simone Sjöström
2,90%
32 röster
Zayera Khan (åkt ut)
2,62%
29 röster
2024-05-09, 03:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Så himla löjligt. Hade aldrig lovat en person jag har känt i bara 7 dagar. Jag gör mina egna val.
Mark är den osäkraste deltagaren någonsin. Jag tror att det var bestämt vem som skulle vinna eldkampen. Mark var vovven i det lägret och en lydig sån.

Lite kul att Mark och Zaryda har exakt likadan frisyr.
Senast redigerad av Vipan 2024-05-09 kl. 03:15.
2024-05-09, 03:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Bara löjlige Robinson-Robban inte är med så får gärna Pål och Zattanten och Sebastian Dawkins (visserligen ingen tidigare Robinsondeltagare men den solklara kungen av alla dokusåpor) bilda ett eget psykopatlag. Undrar dock om Dawkins får permis från psyket.

Det avskydda äcklet och barnmisshandlerskan från senaste Farmen platsar också i det laget. Och den norrländske Robinsongäddan som nyligen dömdes för sadistisk barnporr (han ställer nog gärna upp om han får veta att en vuxen tioåring vid namn Pål är med).
Jag kan inte se nåt ont i Pål. Däremot är han en karaktär och bra spelare. Har svårt att hata någon för att personen lägger chili i en djävla gryta. Som spelutvecklare tror jag inte att han är så korkad.
Senast redigerad av Vipan 2024-05-09 kl. 03:40.
2024-05-09, 05:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Jamenvisst! Både M och M-us går att ha i möblerade rum utan att jag skulle få gallfeber. Pål och Zatkärringen är asociala narcissistiska energislukare, precis såna som jag får myrkryp av. Helt hopplösa att prata med om man inte slickar deras rövar ordentligt.
Det felaktiga i hela upplägget är att Mark åkte till Gränslandet för att Pål fick välja att ha kvar Roooble så Roooble slapp åka trots att det var han som förlorade tävlingen.

Det var en twist som produktionen gjorde för att få bort antingen Marcus, Mark eller Alex från finalen. De tillsammans skulle ha sopat banan med övriga och då hade det inte funnits någon dramatik kvar till slutet.

Man kan ana någon sort anpassning av reglerna för att till exempel Pål kan ha hotat med att hoppa av annars. Han fick ha kvar sin bästis Roooble för att stanna.
2024-05-09, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Att Rooble förlorat i anseende genom sitt paktande med först värdelösa Fredrik och nu psykotiska Pål är uppenbart. Att försöka få honom att förstå detta är inte rasistiskt, det är i högsta grad humanistiskt och snällt.

Marcus ville göra honom en tjänst så han inte skulle skämma ut sig ännu mer. Rooobles svar på detta blev att himla med ögonen och skrika om rasism med på ortensvenska med sin falsettröst.

Både Pål och Roooble har skämt ut sig för lång tid framåt. Fredrik insåg detta och kröp hem med svansen mellan benen. Att Roooble blev räddat tillbaka av Pål efter sitt uttåg säger allt om hans förmåga att klara av det sociala spelet. Han ligger till och med snäppet nedanför Pål i den sociala rangordningen, han tillhör mänsklighetens bottenskrap. Det beror inte på hans hudfärg utan enbart på intelligensbristen.
Marcus framstår ju mer och mer som en psykopat.
Rooble däremot imponerar stort på mig, han är min favorit nu.
2024-05-09, 06:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Mark är den osäkraste deltagaren någonsin. Jag tror att det var bestämt vem som skulle vinna eldkampen. Mark var vovven i det lägret och en lydig sån.

Lite kul att Mark och Zaryda har exakt likadan frisyr.

Citat:
Aspieklubben har kört nattskift igen. Sover ni aldrig? Man kan inte låta Robinson ta över ens liv helt även om någon som liknar en själv är med.
...
Senast redigerad av Vipan 2024-05-09 kl. 06:25.
2024-05-09, 06:47
Medlem
Citat:
Det felaktiga i hela upplägget är att Mark åkte till Gränslandet för att Pål fick välja att ha kvar Roooble så Roooble slapp åka trots att det var han som förlorade tävlingen.

Det var en twist som produktionen gjorde för att få bort antingen Marcus, Mark eller Alex från finalen. De tillsammans skulle ha sopat banan med övriga och då hade det inte funnits någon dramatik kvar till slutet.

Man kan ana någon sort anpassning av reglerna för att till exempel Pål kan ha hotat med att hoppa av annars. Han fick ha kvar sin bästis Roooble för att stanna.
Det enda Mark sopat är golvet på brandstationen. Han är rädd för vatten och kan inte tända en cigg ens.
2024-05-09, 07:05
Medlem
Gränslandet

2024-05-09, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Där åkte fanskapet Mark ut, så skönt.

Då får vi hoppas på att antingen Marcus eller Gustav åker ut bland de fyra som riskerar det samt att Pelle inte tar hem immuniteten så vi blir av med psykopaterna i Syd en efter en.

Tror ni att Pål eller Pelle sätter den sista bollen? Själv vågar jag inte hoppas så mycket, men om jag får önska så gärna Pål.
Hoppas Pål gör en Zayera och vinner mot alla odds. På kasten innan avgörandet så ser det ut som om Pelle är närmare med sina kast.
2024-05-09, 08:25
Medlem
Fasen vad provocerande det måste vara för Pål att lyssna på Markus klaga på saker Pål har gjort när Markus inte ens var med. Det märks att man har snackat mycket skit om Pål på gränslandet annars skulle inte Markus ha det moraliska stödet att tala så illa till Pål.
2024-05-09, 08:56
Medlem
Citat:

100%
2024-05-09, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnjozefsson
Nej det har du inte!

Vem tycker du är en värdig vinnare i Robinsson 2024?
Någon frågade mig vem som jag tycker är värdig att vinna i år. Att kunna göra upp eld och knäcka kokosnötter etc, socialt schysst mot alla (bra vid t.ex utröstningar) hygglig/bra på tävlingar vilket innefattar även ett visst intellekt är kanske definitionen.

Jag är helt fine med vem som helst utom Pelle(vidrig människa men smart), Marcus(hatar mobbare), Rooble är ju helt oduglig, korkad och lat så helst inte han heller, men gillar att han skyddar Pål. Zayera är en bedrövlig människa men kackerlackan lever än. Det går att säga negativt om alla såklart men dessa sticker ut för mig.

Det innebär att Olivia Simone Alma
Gustav Maureen Pål och Alex är ok för mig. Trots Påls tillkortakommande.

Om Alma och Simone väljer att rösta bort Pål nu(om Pål förlorar) så går de bort från min lista. Om Alma har förgöraren och använder den på Pelle (om han vinner) så är hon helt plötsligt nr 1 på min lista.
Det funkar att använda den på Marcus med för mig.

Om nu Alex gillar Zayera så mycket så borde han gå ihop med Rooble Zayera och Pål( även om han ska ut efter avtal med Mark)
Tror att Zayera åker ut innan han kommer in iofs.
2024-05-09, 09:22
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Pål är spelutvecklare och knappast någon dumskalle. Till skillnad från nördar som sitter på sin kammare och är helt obildade. Tror det är därför dessa ensamvargar misskrediterar Pål för att självkänslan är i botten. Den som känner sig träffad ska ta åt sig.
Jojo, årsinkomst på 73 410 kronor. Det har bra spelutvecklare i månadslön.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in