Detta verkar skilja sig från moderator till moderator hur de beter sig kring om de ska bara ska radera eller både radera och ge en varning.
I denna tråd diskuterades detta ämne lite grann, men med denna tråd vill jag att denna viktiga topic diskuteras för sig. I tråden skrev Maviel:
Detta beteende bland moderatorer tycker jag borde vara standard. Jag håller verkligen med Maviel här. Men det verkar inte som att alla moderatorer arbetar på samma sätt? Jag tycker detta är viktigt att alla moderatorer följer samma mall. Självklart ska varningar ges direkt vid allvarliga regelbrott, men inte för mindre regelbrott som ett off-topic inlägg om man har skött sig tidigare (undantag finns, det som Maviel beskrev ovan).
Hur är det egentligen med detta?
I denna tråd diskuterades detta ämne lite grann, men med denna tråd vill jag att denna viktiga topic diskuteras för sig. I tråden skrev Maviel:
Citat:
Man kan bli varnad när man skriver ett inlägg som bryter mot reglerna. Ibland är det ju så att inlägget bara raderas utan att man blir varnad. Det är svårt för mig att veta hur min kollega resonerat kring just din varning så jag kan bara berätta hur jag brukar resonera. Jag brukar radera inlägg som är OT på ditt sätt utan att varna - men om användaren fortsätter att skriva dylika inlägg i samma tråd eller det hela går överstyr brukar jag varna. Om det är flertalet användare som driver en tråd OT så skriver jag ett moderatorsmeddelande och inlägg som skrivs efter det (där de ser moderatorsmeddelandet innan de postar) då varnar jag samtliga inlägg som är OT. Ibland kan det också vara så att jag raderat ganska mycket från en användare i andra trådar i forumet och då kan ett till synes harmlöst inlägg som bryter mot regler komma att varnas.
Detta beteende bland moderatorer tycker jag borde vara standard. Jag håller verkligen med Maviel här. Men det verkar inte som att alla moderatorer arbetar på samma sätt? Jag tycker detta är viktigt att alla moderatorer följer samma mall. Självklart ska varningar ges direkt vid allvarliga regelbrott, men inte för mindre regelbrott som ett off-topic inlägg om man har skött sig tidigare (undantag finns, det som Maviel beskrev ovan).
Hur är det egentligen med detta?