2024-02-15, 08:02
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leprofesseur
Här kommer Stämningsansökan samt FUP

Stämningsansökan
https://aiadvokater.com/upload/Sta%CC%88mningsanso%CC%88kan%20B%205678-23%20Aktbil%20279.pdf

FUP
https://aiadvokater.com/upload/Maskad%20Fo%CC%88runderso%CC%88kningsprotokoll%20( 23-18)%20Aktbilaga%20280.pdf. (194 MB)

Helt extremt många skuldebredv/reverser, Tänk om någon kunde lånat mig så mycket pengar
Njut
Helt sjukt, var och varannan dag för han över pengar, idioten.
Citera
2024-02-15, 08:03
Medlem
En av de inblandade är kommunanställd och jobbar med "romsk inkludering". `
Vad är detta för djävla hittepå jobb?

Nu bor jag iofs inte i malmö men jag vill inte vara med och betala för sånt här!
Är detta ett vanligt förekommande jobb bland sveriges kommuner?
Citera
2024-02-15, 08:08
Medlem
Biomasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
OM det är ZiggeROM kanske det finns någon söööt Looliiitaaa som varit liitee trevlig mot gubben.

Ziggen gick väl hädan för ett par år sedan. Det är garanterat inte han.
Citera
2024-02-15, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monsterstalker
En av de inblandade är kommunanställd och jobbar med "romsk inkludering". `
Vad är detta för djävla hittepå jobb?

Nu bor jag iofs inte i malmö men jag vill inte vara med och betala för sånt här!
Är detta ett vanligt förekommande jobb bland sveriges kommuner?

Och hon jobbar kvar. Inte klokt vad för trams skattepengarna går till. De får redan medel nationellt som andra minoritetsgrupper.

Malmö stad överträffar sig själv med alla pengar de bränner.
Citera
2024-02-15, 08:57
Medlem
Peace2023s avatar
Blir så upprörd. Finns det verkligen såna människor, på riktigt?! Fördomar om romer blir ju tyvärr bekräftade! Sorgligt!

Men HUR i heja friden, läkare och allt, kan man vara så blåögd och naiv?! Hade han inga släktingar eller andra vänner som varnade? Jag förstår inte. Nog för att jag själv varit naiv intill det absurdas gräns, men detta? Att skicka över miljontals kronor utan att ana oråd? Givetvis är mannen ett brottsoffer och har inte sig själv att skylla. Men höjden av godtrogenhet får en att häpna.
Citera
2024-02-15, 08:59
Medlem
Tramsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Och hon jobbar kvar. Inte klokt vad för trams skattepengarna går till. De får redan medel nationellt som andra minoritetsgrupper.

Malmö stad överträffar sig själv med alla pengar de bränner.

Bossen Stefan Wydow har fått kicken sen ett tag tillbaks åtminstone
Citera
2024-02-15, 09:32
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Måste vara masochist?

Herr doktor antagligen utan omdöme, anhöriga eller förstånd.

Polisens beslag ger vid handen han kanske kan få tillbaka ca 3 miljoner. Förutsatt han vinner.

Men, advokaten som försvarar zigenarna måste ha tveksam moraluppfattning. Dessa avskum vill man inte ens beröra med en tång.

En stor utredning, åklagaren har gjort stort jobb. Hoppas de åker in 20 år.
Senast redigerad av Mullret 2024-02-15 kl. 09:42.
Citera
2024-02-15, 09:48
Medlem
En av de inblandade är en kvinna som arbetar med romsk inkludering i Malmö och enligt tidningsartikeln så har hon inte fått sparken ännu.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/jobbar-med-romsk-inkludering-atalas-for-grovt-penningtvattbrott/
Citera
2024-02-15, 11:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Greta.El.HAMAS
Hur får man ihop 49 miljoner som läkare?

Det mest troliga måste vara genom arv, om det inte är kriminella pengar.
Citera
2024-02-15, 11:24
Medlem
tyskakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Men HUR i heja friden, läkare och allt, kan man vara så blåögd och naiv?! ... Men höjden av godtrogenhet får en att häpna.

Det handlar om överkompensation gentemot romer. Många har fått för sig att dessa är vansinnigt diskriminerade och att allt ang romer endast är elaka fördomar. Därför ger man dem extra mycket förtroende för att visa att man är en god och fördomsfri människa.

Detta hände även Justitiekanslern Göran Lambertz som ju blev aktivist för finsk-romske Veija Borg, blev mycket nära peronslig vän, gav allt för att hjälpa oskydlige Borg. Lambertz blev grundlurad.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/EoBgJa/lurades-lambertz-av-en-mordare
Citera
2024-02-15, 11:29
Medlem
Min s när jag fick en Swish på 5000:- för en försäljning på blocket, då va det fan i mig frågor o ett rent helvete att förklara detta för Swedbank.
Hur fan e det möjligt att alla dessa insättningarna går obemärkt förbi
Citera
2024-02-15, 11:36
Medlem
Stefan lever fortfarande o har ägt hus i Bunkeflostrand.

Han har tre års uppdelad skolgång i tjecko o det räcker tydligen väldigt bra för att bli rik.

Han har uppmanat o sett till att barnen skall studera här - så de är väl läkare o civilingenjörer hela bunten utom de som jobbar som brobyggare.

De bygger broar från ankdammsfolkets besparingar o förflyttar dom över denna bro till klanen
det är lite som staten o kommunen - tar in skatter o gör förmögenhetsutjämningar via bidrag/transferreringar - precis som Wydows.

Den här rike läkaren som har lantbruk i Ydre verkar vara besatt av att tjäänaa meeer pengar istället för att vara nöjde med det mycket han hade - detta begränsar hur synd det är om honom - men han har sabbat familjens arv.

Hur mycket kommer offer att få tillbaka via kvarstad o utmätningar - Wydows har ju lärt sig att gömma pengar o tillgångar i århundraden o ett kg guld är 600,000 kr idag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in