Citat:
Ursprungligen postat av
Mullret
Citat Sydsvenskan.
” Fyra personer ställs inför rätta för grovt penningtvättsbrott genom att han tagit emot mångmiljonbelopp på sina bankkonton.
Alla nekar till anklagelserna. Advokat Magnus Lundh försvarar 46-åringen.
– Min klient menar att det här är pengar som de satsat gemensamt i olika investeringsprojekt. Det handlar inte om bedrägerier utan om affärer som de ägnat sig åt, säger han.
– Det är ostridigt att pengarna gått ut och att mycket pengar är borta. Men om man satsar pengar i en affär, är med på det och det går åt pipan så är det inte bedrägeri.
Antagligen zigenare. Blir intressant läsa domen.
Saknar följdfrågan - du som är jurist advokat o juridisk expert så dina klienter kommer att bli frikända då?
O din bedömning hur många procents chans bedömer du det är att dessa oskyldiga personer ändå kommer att bli dömda för brott?
LP Miljonären numera Jakobsson född 1943 har jag för mig bror Sven 2-3 år yngre kanske 4 - vet inte om även sven bytt efternamn - blev dom något rika i levde bott - Jan kom även att i någon form liera med La Reine mannen - i vilken omfattning o hur mycket han cashade in där vet jag inte - Jan är faktiskt rätt trevlig.