Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-12, 19:36
Avslutad
När blev användaren -Info- moderator? Jag såg honom skriva häromdagen och då var han inte mod. Han har heller inte presenterats som moderator i Viktiga Meddelanden-tråden och jag ser inte att han har något forum att modda över i moderatorlistan.

#-Info-

Bildbevis.
https://imgur.com/a/TTtf0Cf
2024-02-12, 20:08
Medlem
0A0As avatar
Märkligt, användaren finns inte med i listan bland de övriga moderatorerna.
2024-02-12, 20:18
Medlem
Sgt.Blands avatar
Inte märkligt alls. Nya moddar blir inte alltid utplacerade direkt till en viss forumdel. Varför sånt intresse för detta?

Har för mig att det tog över en vecka för mig att bli fullt aktiverad.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2024-02-12 kl. 20:25.
2024-02-12, 20:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Varför sånt intresse för detta?
Är det besvärande att folk märker saker och frågar?
2024-02-12, 21:21
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xanda
Är det besvärande att folk märker saker och frågar?
Svara på frågan istället. Varför skulle du ha ett intresse av när någon blev moderator? Förmodligen är det inte helt officiellt kanske förrän det kommer upp en välkomsttråd här.
2024-02-12, 21:28
Medlem
Revejs avatar
Välkommen till forumet Info.
Vet inte vem du är men blir säkert bra.
Bara ni inte gör den desillusionerade Micro 13 till Mod så är det bra.
2024-02-12, 21:35
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
När blev användaren -Info- moderator? Jag såg honom skriva häromdagen och då var han inte mod. Han har heller inte presenterats som moderator i Viktiga Meddelanden-tråden och jag ser inte att han har något forum att modda över i moderatorlistan.

#-Info-

Bildbevis.

Det är väl bara trevligt med mer moderatorer. -Info- kommer nog göra nytta.
2024-02-13, 03:07
Medlem
-Andreas-s avatar
Ingen aning, men inte en dag för sent.
Har över tid uppskattat Info's inlägg o kommentarer o var väl egentligen bara en tidsfråga för denne att bli en moderator. Man får gratulera för detta o tacka för detta.
2024-02-13, 10:05
Medlem
Citat:

#-Info-

Bildbevis.

Här kom svaret.
(FB) -Info- är ny moderator
2024-02-13, 10:09
Administrator
admins avatar
Citat:

#-Info-

Bildbevis.

Snyggt uppmärksammat.
Orsaken till att -Info- inte redovisades som moderator, men hade denna titel, beror på att innan någon blir moderator så behöver de lära sig rutinerna kring moderatoruppgiften. -Info- var tillfrågad om att bli moderator i forumet "Rysslands invasion av Ukraina 2022", och tackade ja till detta. Vilket offentliggjordes tidigare idag.

När någon börjar som moderator så behöver de först lära sig rutinerna kring hur olika regler ska tolkas, när det är lämpligt att radera inlägg, när någon bör få en varning osv. Under denna genomgång har den tillfrågade inte någon möjlighet att moderera, men har numera titeln "moderator". Det är först när moderatorrättigheterna blir påslagna som vi även meddelar detta publikt.
-Info- har nu fått sina moderatorrättigheter påslagna, och är sedan idag moderator.

admin
2024-02-13, 10:14
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Svara på frågan istället. Varför skulle du ha ett intresse av när någon blev moderator? Förmodligen är det inte helt officiellt kanske förrän det kommer upp en välkomsttråd här.

Jag tycker att frågan är rimlig.
-Info- har varit medlem på forumet i närmare 22 år, och jag hade som medlem nog också blivit förvånad över denna titel. Åtminstone ifall uppgiften inte var redovisad publikt.
Har nu i tråden berättat varför uppgifterna inte visas direkt, och varför vi väntar med att redovisa denna information. Orsaken att vi inte kommunicerat rutinerna kring detta innan beror på att ingen ställt frågan.

admin
2024-02-13, 19:15
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Snyggt uppmärksammat.
Orsaken till att -Info- inte redovisades som moderator, men hade denna titel, beror på att innan någon blir moderator så behöver de lära sig rutinerna kring moderatoruppgiften. -Info- var tillfrågad om att bli moderator i forumet "Rysslands invasion av Ukraina 2022", och tackade ja till detta. Vilket offentliggjordes tidigare idag.

När någon börjar som moderator så behöver de först lära sig rutinerna kring hur olika regler ska tolkas, när det är lämpligt att radera inlägg, när någon bör få en varning osv. Under denna genomgång har den tillfrågade inte någon möjlighet att moderera, men har numera titeln "moderator". Det är först när moderatorrättigheterna blir påslagna som vi även meddelar detta publikt.
-Info- har nu fått sina moderatorrättigheter påslagna, och är sedan idag moderator.

admin
Vad har dessa moderatorer för utbildningskrav, är det några filmer och ett gäng prov som måste gås genom? Måste de skriva under något kontrakt exempelvis NDA och att inte missbruka sin maktposition samt vad som gäller för GDPR?
Hur blev denna användare Info moderator, handplockade hen av högre makter eller sökte aktivt och valdes ut bland 20 andra?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in