Citat:
Ursprungligen postat av
Nospheratu
Nej, han hade inte föreslagit att han skulle släpa upp henne mot sin vilja på ett hotellrum.
Jag skrev inte släpa. Varför ljuger du?
Citat:
Ja. Men det är oklart om du är det. Är du det?
Jämfört med dig är jag svenskalärare.
Citat:
Exakt. Och det är därför du inte kan ropa "halmgubbe!" om någon belyser vad du har sagt.
Det gjorde jag inte. Jag ropade halmgubbe för att du slängde ur dig en halmgubbe.
Citat:
Jo det stämmer. Att du inte tänkte på det innan du skrev det är en helt annan sak. Det är inte en halmgubbe.
Jo, det är det. När du hittar på någonting annat att svara på så är det en halmgubbe.
Citat:
Jag vet inte vad du far efter här. Att chefen är begåvningshandikappad? Om jag frågar om du vill ha en öl, men du svarar att du hellre tar vin, har du då inte nekat erbjudandet av en öl? Bör jag av någon mystisk anledning anta att du visst vill ha en öl egentligen?
Nej. Irrelevant jämförelse.
Citat:
Ja absolut. Med bägges vetskap om att det kommer inte bli något sex. Vilket vilken normal människa som helst förstår efter tidigare ordväxling. Förutom chefen då. Och möjligtvis du.
Nej. Det är nämligen ingenting som har uttalats.
Citat:
Så där är vi överens.
Där är vi också överens. Han fattar inte bättre tydligen. Men det är knappast hennes fel. Det är knappast ditt fel heller om jag ställer fram en öl åt dig när du sagt nej till detta.
Nu förstår jag att du har lärt dig ett nytt ord, men för att undvika att du reflexmässigt ropar "halmgubbe!" här så måste jag fråga om du är medveten om vad du säger här. Så SKA det inte vara säger du. Du säger nu att man absolut visst ska förvänta sig sexuella inviter trots att man tackat nej.
Nä, jag märker atg du inte förstår, det är nog så ganska ofta för dig.
Poängen här, som du inte begriper för att du inte är läskunnig, är inte att hon på något vis har tackar nej till sex som du lögnaktigt försöker hävda.
Poängen är att hon borde ha begripit att det var vad han hoppades på när han föreslog ett hotellrum bland flera andra alternativ.
Ändå går hon gladeligen på träffen.
Hon har alltså inte ”tackat nej till sex” som du försöker göra gällande, hon har tackat ja till att ändå gå på träffen trots att hans intentioner blivit kända.
Citat:
Ja, det är en dejtingapp som inte medför några större problem i karriären med att ställa in en dejt om man tycker snubben verkar vara ett pervo.
Du skrev sugen, inte pervo. Varför ljuger du?
Och givetvis är det inte särskilt konstigt om folk är sugna på varandra när de går på date. Det är liksom det som är grejen.
Är du inte nykter?
Citat:
Att du inte förstår vad du läser innebär inte att folk ljuger för dig. Det är bara att scrolla upp för att se vad du svarade på. Det är inte svårare än så.
Men när folk ljuger och fabulerar, som du bevisligen gör, så är det ju just det de gör.
Citat:
Ja, det kan tolkas som en sexuel invit. Alltså gör man bäst i att föreslå något annat för att förmedla att man inte är intresserad av att ligga.
Eller förmedla att man inte är intresserad av att ligga istället för att gå på den dateliknande träffen ändå.
Citat:
Jag påtalar det olämpliga i att försätta sina anställda i dylika situationer. Hans chef gav honom t om sparken för tilltaget. Så gör man självklart inte mot sina anställda.
Nä, givetvis inte. Men hon gick dit ändå.
Citat:
Om du undrar varför detta är olämpligt vet jag ärligt talat inte vad jag ska säga om det.
Halmgubbe, igen.
Citat:
Jo vi fattar att du är sur och tycker jag är skitdum.
Vad bra.
Citat:
Ja och till skillnad från honom minns hon frågorna. Då får vi ju ha det som underlag.
Varför då? För att hon är kvinna eller för att hon är bättre på att berätta?
Citat:
Nej? Han ber henne att göra det.
Så han tvingade henne inte?
Citat:
Detta ifrågasätts också i domen, men i domen kan du också läsa deras resonemang om varför hennes reaktion är rimlig. Rimlig enligt domstolen åtminstone.
Och det är ingen signal på att man är intresserad av någon?
Citat:
Jag tror ofta du menar något helt annat än det du faktiskt skriver. Du blir ju ofta sur när man påpekar konstigheter i vad du skriver.
Eller så läser du jävligt dåligt.
Citat:
Det är relevant eftersom det är ett sk vittnesmål. Du förstår, vittnen i rättegångar förklarar nästan alltid saker som hänt i efterhand. Om du menar att hennes förklaring till sin reaktion vid sin bror är en lögn så får du ju försöka förklara varför i så fall.
Du förstår, hon är inte ett vittne. Hon är part i målet.
Citat:
Exakt så skrev jag. Nämligen att båda säkerligen är överens om att han är kåt och ute efter ett hederligt knull. Dvs de är förmodligen bägge överens om att han är kåt och helst ville knulla om han hade fått. Ingen annat. Men det är ju inte riktigt hennes problem att snubbar är kåta på henne.
Jo, uppenbarligen. När man väljer att strula med dem.
Citat:
Nej, ingen har heller blivit dömd för ett hederligt knull.
Varför skrev du att han skulle bli det då?
Menar du kanske någonting annat än det du skriver…?
Citat:
Någon har däremot blivit dömd för en ohederlig våldtäkt. Det är väl inte särskilt upprörande?
Jo, det är det naturligtvis när det görs utan att åklagaren har bevisat bortom rimlig tvivel att han är skyldig.
Citat:
Jo det slutade med att han våldtog henne på toaletten.
Nä, åklagaren påstår det men kan inte bevisa det enligt de beviskrav som gäller för andra brott.
Citat:
Vilket polis, åklagare och rätten håller med om.
Har poliser uttalat sig i skuldfrågan? Vart då?
Och inte hela rätten va?
Citat:
Du håller inte med om det.
Skarpsynt av dig!
Citat:
Delvis eftersom hon enligt dig borde ha förstått att det förelåg en risk att bli våldtagen när hon gick med på att träffa sin chef.
Nej, inte alls därför. Halmgubbe igen.
Citat:
Då han föreslagit ett hotell tidigare. Det är ju vad du skriver.
Nej. Du får verkligen jobba med din läsförståelse. Du kanske kan gå en kurs.
Citat:
Eller ska du kanske försöka författa en mer trovärdig version till varför detta inte borde räknas som våldtäkt?
Det har jag gjort. Det känns bortkastat att ta det igen med en ohederlig kretin som du.
Och hur var det? Ohyra?
Du är ett troll.