Citat:
Ursprungligen postat av
Roidbert
Hur lever du egentligen? Eller är du bosatt i ett annat land än Sverige där det är lättare att leva på svarta pengar? Skulle själv inte kunna tänka mig att förstöra min ekonomiska framtid i Sverige om jag inte har möjlighet att bo utomlands. Vore också spännande att veta hur mycket "lön" man kan få som målvakt. Skicka gärna PM om du inte vill dela med dig i tråden.
Går på bidrag så lever inte flott i sverige.
Men jag åker utomlands ofta speciellt under vintern men hyr lägenhet av folk jag känner och betalar dom kontant eller i krypto.
Jg skulle absolut kunna leva resten av mitt liv utomland och inte jobba alls efetersom det jag tjänade under de år som målvakt osv är värt flera miljoner idag.
Svenska myndigheter har ingen koll alls var i utlandet jag bor elle hur länge jag är där, det enda dom ser är att jag får bidrag och är skriven på en adress i sverige.
Hur mycket man får som målvakt beror helt på vad det är för nåt.
Står du på företag och dom får ut 20 miljoner så får man allt från 200k till 2 miljoner, beror helt på vilka man arbetar åt.
Ofta när det gäller företag så skrevs jag som ägare, och nån månad efter började man blåsa folk på mångmiljonbelopp samt ta lån.
Bilmålvakt var mycket lönsamt eftersom folk då kunde parkera var som helst och när som helst utn att dom behövde betala.
Trängselavgiften tex slipper man om man har en målis som stå på bilen samt skatten också.
Men till slut när kronofogden bli inblandad kan man inte längre stå som målvakt eftersom dom tar bilen då.
Man kan även hjälpa andra som har kronfogden efter sig.
Om dom vet att dom ska bli utmätt så skriver dom bara över bilen på mig och jag får några tusen så att dom kan behålla sin bil.
Finns massa knep för att inte fogden ska komma åt en.
Minns en gång när en kille skrivit över sin dyra bil på mig och nån vecka efter kom kronofogden och skulle mäta ut.
Han smsade mig och sa dom var där och dom hade redan bojjat bilen, men när jag kom dit och bevisade att bilen var min så blev dom inte glada haha, för dom kunde inte göra nåt då.
Spelplanen för målvaktsjobb tror jag har ändrats lite senaste åren så jag har inte riktigt koll på exakt hur myndigheter agerar idag när en person har 40 bilar reggad på sig och skiter i att betala böter osv.