• 1
  • 2
2024-02-12, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Under min kriminella bana stod jag som målvakt både för bil och andra fordon, samt på företag.
Fick hyfsat betalt för det allt som alltmen problemet är ju att jag idag har skulder på 9 miljoner.

Äger inget svenskt bankkonto och hålle rpå med krypto mest.
Vill man sätta sig i skulder så är det inte så svårt.

Tex anders adali har väl skadestån/skatteskuld på 500 miljoner eller nåt.
Hyfsat betalt men skulder på nio miljoner? Låter helt sinnessjukt
Citera
2024-02-12, 14:04
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Under min kriminella bana stod jag som målvakt både för bil och andra fordon, samt på företag.
Fick hyfsat betalt för det allt som alltmen problemet är ju att jag idag har skulder på 9 miljoner.

Äger inget svenskt bankkonto och hålle rpå med krypto mest.
Vill man sätta sig i skulder så är det inte så svårt.

Tex anders adali har väl skadestån/skatteskuld på 500 miljoner eller nåt.

Hur lever du egentligen? Eller är du bosatt i ett annat land än Sverige där det är lättare att leva på svarta pengar? Skulle själv inte kunna tänka mig att förstöra min ekonomiska framtid i Sverige om jag inte har möjlighet att bo utomlands. Vore också spännande att veta hur mycket "lön" man kan få som målvakt. Skicka gärna PM om du inte vill dela med dig i tråden.
Senast redigerad av Roidbert 2024-02-12 kl. 14:07.
Citera
2024-02-12, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Hur lever du egentligen? Eller är du bosatt i ett annat land än Sverige där det är lättare att leva på svarta pengar? Skulle själv inte kunna tänka mig att förstöra min ekonomiska framtid i Sverige om jag inte har möjlighet att bo utomlands. Vore också spännande att veta hur mycket "lön" man kan få som målvakt. Skicka gärna PM om du inte vill dela med dig i tråden.

Går på bidrag så lever inte flott i sverige.
Men jag åker utomlands ofta speciellt under vintern men hyr lägenhet av folk jag känner och betalar dom kontant eller i krypto.
Jg skulle absolut kunna leva resten av mitt liv utomland och inte jobba alls efetersom det jag tjänade under de år som målvakt osv är värt flera miljoner idag.
Svenska myndigheter har ingen koll alls var i utlandet jag bor elle hur länge jag är där, det enda dom ser är att jag får bidrag och är skriven på en adress i sverige.

Hur mycket man får som målvakt beror helt på vad det är för nåt.
Står du på företag och dom får ut 20 miljoner så får man allt från 200k till 2 miljoner, beror helt på vilka man arbetar åt.
Ofta när det gäller företag så skrevs jag som ägare, och nån månad efter började man blåsa folk på mångmiljonbelopp samt ta lån.

Bilmålvakt var mycket lönsamt eftersom folk då kunde parkera var som helst och när som helst utn att dom behövde betala.
Trängselavgiften tex slipper man om man har en målis som stå på bilen samt skatten också.
Men till slut när kronofogden bli inblandad kan man inte längre stå som målvakt eftersom dom tar bilen då.
Man kan även hjälpa andra som har kronfogden efter sig.
Om dom vet att dom ska bli utmätt så skriver dom bara över bilen på mig och jag får några tusen så att dom kan behålla sin bil.
Finns massa knep för att inte fogden ska komma åt en.
Minns en gång när en kille skrivit över sin dyra bil på mig och nån vecka efter kom kronofogden och skulle mäta ut.
Han smsade mig och sa dom var där och dom hade redan bojjat bilen, men när jag kom dit och bevisade att bilen var min så blev dom inte glada haha, för dom kunde inte göra nåt då.

Spelplanen för målvaktsjobb tror jag har ändrats lite senaste åren så jag har inte riktigt koll på exakt hur myndigheter agerar idag när en person har 40 bilar reggad på sig och skiter i att betala böter osv.
Senast redigerad av kryptonitmannen 2024-02-12 kl. 18:07.
Citera
2024-02-12, 19:05
Medlem
[quote=kryptonitmannen|87350033]
Minns en gång när en kille skrivit över sin dyra bil på mig och nån vecka efter kom kronofogden och skulle mäta ut.
Han smsade mig och sa dom var där och dom hade redan bojjat bilen, men när jag kom dit och bevisade att bilen var min så blev dom inte glada haha, för dom kunde inte göra nåt då.

Fick du mycket post från inkassoföretag och från Kronofogden?
Citera
2024-02-12, 19:44
Medlem
[quote=LezFear|87350784]
Citat:
Ursprungligen postat av LezFear

Fick du mycket post från inkassoföretag och från Kronofogden?

Vid det tillfället nej, eftersom vid utmätning kommer dom oftast en gång bara så dom visste inte att hans bil som jag ägde stod i garaget.

Men ja, man får såklart mycket från olika myndigheter, inte bara kronofogden.
Polisen och skatteverket osv får man från också när folk skiter i betala skatt, försäkring, och fortkörningsböter.
Citera
2024-02-25, 00:06
Medlem
Vid min kriminella period, var vi tre polare som hade växt upp tillsammans, vi gjorde oss en hel del "överskjutande vinst", om man säger.

Vi lagrade en hel del på hög, som vi öronmärkte som "pensionsfond".

En del placerades i eget arbete, dvs i sådant som ger avkastning utan ansträngning.

Vi skulle bli pensionärer i år, alla tre, men av div anledningar är mina två bästa vänner bortgångna och det är endast jag kvar.
Men jag skulle hellre ha mina vänner i livet, än deras och mina besparingar.

Men det mesta får ligga kvar, resp arbeta ostört, så länge jag vet att andras ögon följer mig.

Kanske jag struntar i det, för mina barn kommer ändå att få tillgång till detta efter min bortgång.

Vi får se vad framtiden utvisar...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in