Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-11, 10:53
Bannlyst
Får ofta att mina inlägg tas ner för hets mot folkgrupp (1.03) eller typ användares anonymitet (1.06)

Då får jag ett meddelande av moderator som säger att de ska undersöka saken och se vilken påföljd det ska bli.

Citat:
Regel: 1.03 - Hets mot folkgrupp

Moderatorerna kommer rösta om huruvida inlägget bryter mot forumets regler, och om så är fallet kan påföljden bli varning, avstängning eller bannlysning. I fall där det är helt uppenbart vilken åtgärd som är tillämplig kan åtgärden verkställas mycket kort tid efter upplagd omröstning.

Men i nästan alla fall jag har fått dessa meddelanden har jag aldrig fått någon påföljd. Det måste betyda att jag inte har brutit mot reglerna.

Jag ser det nu som att man bara använder den typen av regel som en ursäkt för att ta ner ett inlägg som man inte gillar. Det underlättar inte när någon också rapporterar vad som helst för hets mot folkgrupp, även fast det inte är i närheten av det. Moderator får då en ursäkt till att ta ner ditt inlägg.
Citera
2024-02-11, 11:01
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FilosofensMamma
Får ofta att mina inlägg tas ner för hets mot folkgrupp (1.03) eller typ användares anonymitet (1.06)

Då får jag ett meddelande av moderator som säger att de ska undersöka saken och se vilken påföljd det ska bli.

Men i nästan alla fall jag har fått dessa meddelanden har jag aldrig fått någon påföljd. Det måste betyda att jag inte har brutit mot reglerna.

Jag ser det nu som att man bara använder den typen av regel som en ursäkt för att ta ner ett inlägg som man inte gillar. Det underlättar inte när någon också rapporterar vad som helst för hets mot folkgrupp, även fast det inte är i närheten av det. Moderator får då en ursäkt till att ta ner ditt inlägg.

Inlägget tas ju bara bort under den tid som omröstningen pågår. Anses det inte vara något regelbrott så återställs det.

Men du har en poäng i att det kan användas för att tillfälligt tysta en användare. Inlägget rapporteras och plockas bort - inlägget nagelfars av moderatorkåren - när det sedan återställs om det befunnits inte bryta mot reglerna så ligger det kvar på sin plats bak i tråden där det inte syns för de som diskuterar just nu.
Citera
2024-02-11, 11:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Inlägget tas ju bara bort under den tid som omröstningen pågår. Anses det inte vara något regelbrott så återställs det.

Men du har en poäng i att det kan användas för att tillfälligt tysta en användare. Inlägget rapporteras och plockas bort - inlägget nagelfars av moderatorkåren - när det sedan återställs om det befunnits inte bryta mot reglerna så ligger det kvar på sin plats bak i tråden där det inte syns för de som diskuterar just nu.

Nej de återställs inte alls alltid. Mina har flertal gånger försvunnit med liknande meddelande utan någon respons de hr alltså inte alltid kommit tillbaka.

Sluta sitt o snacka skit hela tiden fejkmod.

Jag håller med dig ts att behövs en röstning göras så är varningen för tvivelaktig och ska helt enkelt frias, bara onödigt sånt här.
Citera
2024-02-11, 11:52
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Nej de återställs inte alls alltid. Mina har flertal gånger försvunnit med liknande meddelande utan någon respons de hr alltså inte alltid kommit tillbaka.

Är det inte något regelbrott så återställs inlägget. Om det inte återställs så har det befunnits vara ett regelbrott men inte av den digniteten att det är varningsvärt, bara raderingsvärt.
Citera
2024-02-11, 11:55
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk

Sluta sitt o snacka skit hela tiden fejkmod.

Jag håller med dig ts att behövs en röstning göras så är varningen för tvivelaktig och ska helt enkelt frias, bara onödigt sånt här.
Även om ett inlägg frias för 1.0x i en omröstning så kan det anses bryta mot någon 0.0x-regel vid friande. Anledningen att 1.0x provas först är för att det anses allvarligare.

Men det finns ju inget som hindrar att ett inlägg som friats för 1.0x även bryter mot 0.03 till exempel. Vilket kan ge en varning för det senare eller helt enkelt bara raderas utan varning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in