2024-02-15, 15:57
Medlem
SVT. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ha...med-falkenberg

"Det är oklart varför den ena personbilen körde i fel körfält. Polisen fick larm om bilen som körde mot trafiken och den efterföljande olyckan ganska tätt inpå varandra. Det finns uppgifter om att kvinna redan tidigare kört vilse på en påfart till E6an.

– Vi håller på att utreda det nu, säger Bengt Nilsson.

Flera vittnen ska höras om kvinnans färd och foton samt drönarbilder ska analyseras. Det görs även rättskemisk analys av kvinnan och bilarna undersöks. Allt för att få en fullständig bild av vad som skett.

Brottsmisstanken är för närvarande grov vårdslöshet i trafik."

Det spekulerades ju tidigt i tråden att hon kört en rätt lång bit i fel riktning.
Citera
2024-02-15, 16:10
Medlem
BestCoast.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
SVT. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ha...med-falkenberg

"Det är oklart varför den ena personbilen körde i fel körfält. Polisen fick larm om bilen som körde mot trafiken och den efterföljande olyckan ganska tätt inpå varandra. Det finns uppgifter om att kvinna redan tidigare kört vilse på en påfart till E6an.

– Vi håller på att utreda det nu, säger Bengt Nilsson.

Flera vittnen ska höras om kvinnans färd och foton samt drönarbilder ska analyseras. Det görs även rättskemisk analys av kvinnan och bilarna undersöks. Allt för att få en fullständig bild av vad som skett.

Brottsmisstanken är för närvarande grov vårdslöshet i trafik."

Det spekulerades ju tidigt i tråden att hon kört en rätt lång bit i fel riktning.

Gjorde det? Man ser ju på bilderna att den inte kom många meter innan det small. Man ser ju bron på bilderna, där avfarten är. Max ett par hundra meter.
Senast redigerad av BestCoast. 2024-02-15 kl. 16:15.
Citera
2024-02-15, 16:11
Medlem
Var det mor och dotter?

Kan det vara så att 50-åringen inte var så van att köra i sån där trafik, finns en hel del med körkort som inte kör så mycket men sedan inträffar något som gör att det blir de som får lov att köra tex sjukdom/ dödsfall hos de som tidigare alltid kört?.. 🤔
Citera
2024-02-15, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BestCoast.
Gjorde det? Man ser ju på bilderna att den inte kom många meter innan det small. Man ser ju bron på bilderna, där avfarten är. Max ett par hundra meter.
Behöver inte vara den påfarten.

Det var ytterligare en person i bilen med det unga paret. Satt den personen fram eller bak?
Citera
2024-02-15, 19:42
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braxellerlax
Behöver inte vara den påfarten.

Det var ytterligare en person i bilen med det unga paret. Satt den personen fram eller bak?

---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------
Citat:
Enligt polisen var fem personer inblandade i krocken där en kvinna i 50-årsåldern avled.
Det stämmer med att det var ytterligare en person i bilen med det unga paret, som du skriver.
https://www.gp.se/nyheter/vastsverig...2-fb6c4a58d701

Bil 1
1) kvinna 50 år avliden
2) kvinna 75 år skadad.

Bil 2
3) man 25 år avliden
4) kvinna 20 skadad
5) ytterligare en person

Uppdatering Expressen idag kl. 15.00.
Citat:
De fyra andra som befann sig i kvinnans bil skadades i krocken.
https://www.expressen.se/nyheter/sve...-olycka-pa-e6/

"I kvinnans bil" måste betyda att det är bil 1 och att det var där det fanns fyra personer, de två kvinnorna inkluderade.

Jag får inte riktigt ihop det hur många personer det satt i bilarna.
Senast redigerad av exoticspice 2024-02-15 kl. 19:44.
Citera
2024-02-15, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------
Det stämmer med att det var ytterligare en person i bilen med det unga paret, som du skriver.
https://www.gp.se/nyheter/vastsverig...2-fb6c4a58d701

Bil 1
1) kvinna 50 år avliden
2) kvinna 75 år skadad.

Bil 2
3) man 25 år avliden
4) kvinna 20 skadad
5) ytterligare en person

Uppdatering Expressen idag kl. 15.00.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...-olycka-pa-e6/

"I kvinnans bil" måste betyda att det är bil 1 och att det var där det fanns fyra personer, de två kvinnorna inkluderade.

Jag får inte riktigt ihop det hur många personer det satt i bilarna.

Man kan nog ignorera expressens uppgifter
Citera
2024-02-16, 00:00
Medlem
Jag börjar fundera på att om kvinnan satt i baksätet och pga man inte nämnt den tredje personen i bilen.. så blir man ju lite rädd att det var en bilbarnstol i framsätet och att kvinnan därför satt i baksätet…?
Citera
2024-02-16, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggdansaren
Jag börjar fundera på att om kvinnan satt i baksätet och pga man inte nämnt den tredje personen i bilen.. så blir man ju lite rädd att det var en bilbarnstol i framsätet och att kvinnan därför satt i baksätet…?

Det hade man nog nämnt. Tycker det låter troligare att det är en tjejkompis så dom satt tillsammans bak.
Citera
2024-02-16, 06:58
Medlem
Kvinnan som befann sig i bilen som avled var min vännina. Hon var fullt frisk och nykter. Så jävla respektlöst att ni har snackat skit om henne trots att hon avlidit. Ni har ingen respekt för de döda.

Hon hade kört fel då vägen in till motorvägen är bredvid vägen ut på morups sida. Jag själv har kunnat köra fel där flera gånger. Hennes mor fanns i bilen med henne och är allvarligt skadad i Halmstad nu.
Hon hann inte köra in längre än 100-150 m innan krocken skedde så hon hade inte hunnit reagera. Hennes bil körde på 70km/h och den andra bilen 120+.
I den andra bilen fanns en 25 årig med hans bror och tjej. Han har ni avlidit också. Alla tankar till hans familj och anhöriga <3

Det är väldigt tragiskt och det är en mänsklig faktor att göra fel. Spekulera inte fult om de döda, det är inte rättvist. Hon var inte 50 år hon var 43 år ung och hade hela sitt liv framför sig.
Citera
2024-02-16, 08:07
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sayuwx
Kvinnan som befann sig i bilen som avled var min vännina. Hon var fullt frisk och nykter. Så jävla respektlöst att ni har snackat skit om henne trots att hon avlidit. Ni har ingen respekt för de döda.

Hon hade kört fel då vägen in till motorvägen är bredvid vägen ut på morups sida. Jag själv har kunnat köra fel där flera gånger. Hennes mor fanns i bilen med henne och är allvarligt skadad i Halmstad nu.
Hon hann inte köra in längre än 100-150 m innan krocken skedde så hon hade inte hunnit reagera. Hennes bil körde på 70km/h och den andra bilen 120+.
I den andra bilen fanns en 25 årig med hans bror och tjej. Han har ni avlidit också. Alla tankar till hans familj och anhöriga <3

Det är väldigt tragiskt och det är en mänsklig faktor att göra fel. Spekulera inte fult om de döda, det är inte rättvist. Hon var inte 50 år hon var 43 år ung och hade hela sitt liv framför sig.
Skillnaden är väl att du INTE körde fel och orsakat oskyldiga lidande och död?
Citera
2024-02-16, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sayuwx

Hur vet du det, satt du med i bilen?

Dessutom, har du kört fel där. Borde du klippa ditt körkort å sälja bilen
Citera
2024-02-16, 08:40
Medlem
För det första så var jag på telefon med henne minuter innan händelsen. För det andra så har ni absolut ingen respekt jag är chockad hur folk som er som saknar empati ens lever i vår värld. Kvinnan körde fel, det är mänskligt att göra fel och allt är skrivet. Jag vet att hon aldrig skulle orsaka någon skada på något sätt så istället för att spekulera om hur dålig hon är så kan ni väl tänka på att det är en ung kvinna som miste sitt liv och att alla hennes anhöriga och vänner är förkrossade pga detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in