Lipbröd - skivad banan - lite salt på det är nått jag tycker om..
Annars så har man ju gjort saker på fyllan/bakfyllan man tyckter va underbart då tex, smör, räkost, ost, kokt ägg, salami allt detta mellan en nybakad minibaguett..
Styvfar brukar köra inlagd sill på äggmackorna.
Det vill säga, grov brödskiva, ett halvt kokt ägg och några sillisar på. Har aldrig tänkt på det förut egentligen men det måste väl ändå vara rätt ovanligt på en macka? Eller är det många som kör på det? Själv har jag inte testat det.
Dessa sillamackor har flödat på både jul- och påskbord i mitt barndomshem. Väldigt gott kan jag meddela!
När jag var lite mindre än nyss så brukade jag ha senap o ketchup på wasa delikatess!
Numera så säger jag inte nej till en ciabatta med salladsblad,salami, brieost o rödlök...
Eller nu när det nalkas jul så blir det nog nån limpmacka med sillsallad, hackat ägg o några sillbitar...
När jag flyttade hemifrån kunde det eka rätt tomt i kyl o frys rätt ofta innan jag började intressera mig för matlagning och skaffa sambo.
Så pålägget på rostade formfranskor kunde vara smör och en klick majonäs. Smakade okey då, men nu förstår jag inte ens hur jag kunde käka alla dessa "mackor"
När jag flyttade hemifrån kunde det eka rätt tomt i kyl o frys rätt ofta innan jag började intressera mig för matlagning och skaffa sambo.
Så pålägget på rostade formfranskor kunde vara smör och en klick majonäs. Smakade okey då, men nu förstår jag inte ens hur jag kunde käka alla dessa "mackor"
Smör och majonnäs tillsammans blir lite tårta på tårta förståss .
På 80-talet när man ibland hade det dåligt ställt så körde jag ofta med mackor toppade med rå lök och grillkrydda. Smakade inte helt tokigt men man stank hela tiden .
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!