2024-02-09, 20:23
Medlem
För 6 månader sen gjorde mitt ex slut med mig. Jag var förkrossad men kan förstå honom då jag inte var den enklaste att ha att göra med då.

Efter 6 månaders total tystnad från båda bestämde jag mig för att skriva till honom. Jag bad om ursäkt för hur jag betett mig och att jag tänkt mycket på hur det lett till vår relations förfall. Frågade om han var öppen för att ses.

Han svarade positivt med internskämt, uppdateringar om sitt etc och vi spikade middag nästa vecka, fredag. Jag är så nervös. Ville inte gå för rakt på att jag saknar honom och vill försöka igen då det gått så lång tid och jag inte vet var han är känslomässigt men vill inte att han ska tro det är någon kompisträff heller.

Vad tror ni, kan man läsa mellan raderna att jag fortfarande har känslor för honom? Något att tänka på innan vi ses?

Jag är 32 och han 42 om nån undrar
Citera
2024-02-09, 20:31
Bannlyst
Raka fittan och gå all in. Han vet redan vad du har under blusen så släpp lös horan inom dig
Citera
2024-02-09, 20:40
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindruvsjuice
För 6 månader sen gjorde mitt ex slut med mig. Jag var förkrossad men kan förstå honom då jag inte var den enklaste att ha att göra med då.

Efter 6 månaders total tystnad från båda bestämde jag mig för att skriva till honom. Jag bad om ursäkt för hur jag betett mig och att jag tänkt mycket på hur det lett till vår relations förfall. Frågade om han var öppen för att ses.

Han svarade positivt med internskämt, uppdateringar om sitt etc och vi spikade middag nästa vecka, fredag. Jag är så nervös. Ville inte gå för rakt på att jag saknar honom och vill försöka igen då det gått så lång tid och jag inte vet var han är känslomässigt men vill inte att han ska tro det är någon kompisträff heller.

Vad tror ni, kan man läsa mellan raderna att jag fortfarande har känslor för honom? Något att tänka på innan vi ses?

Jag är 32 och han 42 om nån undrar
Självfallet så fattar han att du fortfarande har känslor för honom iom att du kontaktade honom. Kan vara så att han också fortfarande har kvar känslor men kan ju också vara så att han bara vill ligga.
Citera
2024-02-09, 20:42
Medlem
Hur länge var ni tillsammans?
Citera
2024-02-09, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Hur länge var ni tillsammans?
Nästan 2 år
Citera
2024-02-09, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Självfallet så fattar han att du fortfarande har känslor för honom iom att du kontaktade honom. Kan vara så att han också fortfarande har kvar känslor men kan ju också vara så att han bara vill ligga.
En teori jag har är att han är osäker o vill "kolla" vad han känner då vi inte setts på ett tag
Citera
2024-02-09, 21:27
Medlem
NewDawnFadess avatar
Citat:
En teori jag har är att han är osäker o vill "kolla" vad han känner då vi inte setts på ett tag
Så är det nog! Han lär ju inte ha någon ny tjej, för då hade han nog inte velat träffas. Han kan mycket väl ha saknat dig och till och med ångrat sig att han gjorde slut, men är för feg/stolt/rädd för att meddela dig det. Dessutom kanske han har träffat någon eller några tjejer sedan det blev slut och insett att gräset inte alls var grönare.

Det kan också vara så att han helt enkelt är lite ensam och uttråkad, inte har något annat för sig och bara tycker att det kunde vara trevligt att ses. Eller hoppas han på att få sätta ett skott eller två och inget annat.

Var ditt bästa jag när ni ses, le, tindra med ögonen och låt honom ta första steget. Eller åtminstone låt honom tro det. Det gillar de flesta män.
Citera
2024-02-09, 22:10
Medlem
Citat:
Nästan 2 år

Så kort tid?

Snubben har redan levt mer än halva sitt liv o håller på o velar sådär. Du själv är inte purung heller.
Vad är det för trams ni håller på med?

Kan ni inte kommunicera med varandra?

Troligen var det öken på villiga honor efter han gjorde slut och det är därför han är villig o ses.
Har man gjort slut en gång så är det ytterst ovanligt att det funkar o prova en gång till.

Skaffa dig en bättre snubbe.
Citera
2024-02-09, 23:12
Medlem
Ex är just Ex av en anledning. Nog finner du en perfekt match bland 12 miljarder människor ? Men inte han.
Jag fan min på andra sidan Atlanten för decennier sedan. Ut och res vet ja!
Citera
2024-02-10, 08:52
Medlem
Ta inte för givet att han vill fortsätta relationen men å andra sidan finns där en chans att han vill ge det en ny chans. Men i och med det finns också en chans/risk att du får hjärtat krossat igen.
Ha trevligt på middagen men gå långsamt fram med känslor och intimitet för att ”skydda ditt hjärta” och se till att prata med varandra om vad ni menar och hur ni tänker.

Det kan ju också bara vara en middag, lite gamla minnen , vänskap, och inget mer.
Citera
2024-02-10, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OppVaskeKluten
Ex är just Ex av en anledning. Nog finner du en perfekt match bland 12 miljarder människor ? Men inte han.
Det du säger stämmer tyvärr i de flesta fall. Ja. Men ibland vill man så gärna bli ett av undantagen. Anledningarna kan ju vara många och vissa är mer lösbara än andra.
Citera
2024-02-10, 12:37
Moderator
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDawnFades
Så är det nog! Han lär ju inte ha någon ny tjej, för då hade han nog inte velat träffas. Han kan mycket väl ha saknat dig och till och med ångrat sig att han gjorde slut, men är för feg/stolt/rädd för att meddela dig det. Dessutom kanske han har träffat någon eller några tjejer sedan det blev slut och insett att gräset inte alls var grönare.

Det kan också vara så att han helt enkelt är lite ensam och uttråkad, inte har något annat för sig och bara tycker att det kunde vara trevligt att ses. Eller hoppas han på att få sätta ett skott eller två och inget annat.
...
Att han svarat visar ju något intresse vad det nu är och om han inte gör en pudel i sista stund men det tror jag inte han gör. Oj. Det var ju han som gjorde slut. Då ligger det ju ganska mycket i det och möjligtvis är bollen mest hos honom. Han kan göra en del tricks.

Citat:
Ursprungligen postat av OppVaskeKluten
Jag skulle rekommendera hemmamarknaden då den redan är full av exotiska och inhemska människor från alla världens hörn. Importera är inte lätt i byråkratins Sverige och då faller ju hypotesen. Dock två kapabla individer i jämlikhet är alltid något som kan övervinna allt. Kanske det ni två är. Cred till dig.

Citat:
Det du säger stämmer tyvärr i de flesta fall. Ja. Men ibland vill man så gärna bli ett av undantagen. Anledningarna kan ju vara många och vissa är mer lösbara än andra.
Ja, liten chans men går ej om det varit mycket dåligt i relationen eller att inget ändrats. Möjligtvis har ju något ändrats på 6 månader men inte mycket tror jag men på ett sätt att acceptera är en grej som drar en framåt och kommunikation. Så att få det du möjligtvis vill är ju första steget och du har tagit det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in