Citat:
Ursprungligen postat av
Jollikokko
Stämmer
Jag tycker att det säger en del om en person om man är vän med Jocke, för han är den största jävla idiot jag någonsin träffat.
Är man i medelåldern eller äldre, bor i Hassela och bara känner Wille ytligt så kan jag förstå att man har bilden av honom som snäll, hjälpsam och omtyckt.
Är man yngre och har träffat honom i fler miljöer, situationer och sinnestillstånd så har man en annan bild...
Personligen så tycker jag att han är en ryggradslös fegis som pratar bakom ryggen om folk men aldrig kan stå för det "face to face". Han blir uppkäftig när man är full och fått mycket stryk för det, sen efteråt så ljuger han om det och säger att han har blivit misshandlad helt oprovocerat. Han är alkoholist och pundare men pratar skit om andra som har samma problem. Han betalar inte sina skulder vilket också har satt honom i problem, sen så ljuger han om det också och spelar ett offer som blivit utsatt för utpressning. Han är kompis med polisen (golare) och åklagar (enligt han själv) men hänger med kriminella. Han är en hycklare som inte lever som han lär.