2024-02-09, 11:17
Medlem
sfrges avatar
Var han tvungen att gå ut på balkongen för att runka? Hade han hållit sig inomhus och suttit och runkat till porr framför datorn så hade han krupit under radarn.
Då hade han fått fortsätta sitt prästerliga ämbete.
Citera
2024-02-09, 11:58
Avstängd
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyfaan
De abrahamitiska religionerna visar än en gång sitt ansikte, pedofili. Lita aldrig på religiösa i maktposition, präster, mullor, rabbiner. Låt aldrig dina barn vara nära mänsklighetens avskräd.

Citat:
Ursprungligen postat av Bertilkarlos
Präster e mer aktiv idag

Det är snarare så att pedofiler nästlar sig in överallt där barn finns. Och barn finns som bekant på dagis, idrotten, och även i religiösa institutioner.

Jag skulle inte skuldbelägga kristendomen, judendomen utan skulden ligger helt och hållet på pedofilerna som infiltrerar institutionerna, för i bibeln är det grovt otillåtet och en dödssynd men i islam däremot där våldtas barn och man till och med gifter sig med småbarn än idag och det är sanktionerat av koranen.
Senast redigerad av Muslimfitta 2024-02-09 kl. 12:27.
Citera
2024-02-09, 13:04
Medlem
Kan vem som helst bli präst eller kalla sig präst. Rätt sjukt sak att göra om man har grannar.
Att man också är präst skada förtroendet rejält.
Det är inte första gången präster håller på även om det säkert är sällsynt förutom när det gäller katolska präster, deras pedofil böjningar har jag noll förtroende för.

Har inga problem med folk som runkar i det fria men så ska dom vara säkra på vara ensamma. Även om barn inte dör av det så vill man inte se en gubbe runkar.
Citera
2024-02-09, 13:19
Medlem
Farliga-Farans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Kan vem som helst bli präst eller kalla sig präst. Rätt sjukt sak att göra om man har grannar.
Att man också är präst skada förtroendet rejält.
Det är inte första gången präster håller på även om det säkert är sällsynt förutom när det gäller katolska präster, deras pedofil böjningar har jag noll förtroende för.

Har inga problem med folk som runkar i det fria men så ska dom vara säkra på vara ensamma. Även om barn inte dör av det så vill man inte se en gubbe runkar.

Självklart kan du inte bara kalla dig präst och iom det vara präst.

Har du noll förtroende för deras pedofilböjningar?!
Citera
2024-02-09, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Det är snarare så att pedofiler nästlar sig in överallt där barn finns. Och barn finns som bekant på dagis, idrotten, och även i religiösa institutioner.

Jag skulle inte skuldbelägga kristendomen, judendomen utan skulden ligger helt och hållet på pedofilerna som infiltrerar institutionerna, för i bibeln är det grovt otillåtet och en dödssynd men i islam däremot där våldtas barn och man till och med gifter sig med småbarn än idag och det är sanktionerat av koranen.
Undra hur många gånger han har runkat när folk har biktar sig . Han säkert varit där o låtsas vara präst med kuken ute .
Citera
2024-02-09, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta

De religiösa ansvariga är ofta alltför naiva och godkänner olämpliga personer att bli präster! Dessa blir dessutom per automatik chefer så småningom, vilket inte andra anställda inom samfunden kan bli! Detta oavsett lämplighet eller ej!
Mycket märkligt att han fått fortsätta med sitt jobb trots tidigare domar!
Var jobbar denne "präst" idag? Är han ute i det fria? Ägnar han sig åt politik? Att göra det han gjort inför barn för tanken till pedofili!
Citera
2024-02-09, 15:14
Medlem
Präst yrket är inte vad det en gång var.
De har ramlat ned i pyramiden
Citera
2024-02-09, 15:54
Medlem
SwampDoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Präst yrket är inte vad det en gång var.
De har ramlat ned i pyramiden

Jag gissar att det i alla tider har sökt sig tokstollar till predikstolen.
Citera
2024-02-09, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farliga-Faran
Självklart kan du inte bara kalla dig präst och iom det vara präst.

Har du noll förtroende för deras pedofilböjningar?!

Inte alltid så självklart när man kan jobba ex inom vårdyrken utan nödvändigtvis ha utbildning och var det inte någon invandrare som kallade sig jurist nyligen och hade blåst en massa folk, men att det inte var olagligt att kalla sig och jobba som jurist.

Ja, det är väl en självklarhet med tanke på hur mycket skandaler just Katolska präster har som pedofiler som verkar ha pågått i flera hundra år.
Menar du att du har förtroende för katolska präster?
Citera
2024-02-09, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karl-Lennart
Kändisprästen Ingo Söderlund, tidigare fotbollspräst och ordförande för Camp Sweden, har dömts för sexuellt ofredande mot barn. Det framgår av en dom från Uddevalla tingsrätt.

Lite knepigt med de låga beloppen på dagsböter. Kanske ljög om lönen. Finns väl inte en präst som har under 70 kkr i månaden.

Han borde bli av med kragen så fort domkapitlet bara kan rycka den.

En googling ger svaret att medellönen för präster är runt 45 000 och ingångslön på 27 000.
Citera
2024-02-09, 22:14
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sqwertyuionm
Jag ville bara gå ut på balkongen och ta mig en runk, ska han ha sagt till ett av vittnena.

Som om det vore en sån där grej man gör till vardags. LOL!
Citera
2024-02-09, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Där satt den! Pedofile gillade C politiker som utbildar sej till präst, vad har vi hört det förut? Vad säger biblen om att knulla barn? Att muhammaderna syssla med sånt skit. Men hederliga Kristna?

Wow. Är du en produkt av den nutida svenska skolan, eller hur kommer det sig att du är halvanalfabet? Jag förstår att det är svårt att fatta vad som händer i omvärlden med det språket! Beklagligt!

OnT: ficklampans roll i det hela är verkligen det mest spännande i storyn. Har hittills inte haft lyckan att se någon använda ficklampa vid runkning. Användes den för att skapa ljuseffekter? För att lysa upp scenen? För att dra uppmärksamheten till sig? Eller var det en Fleshlight... 😁?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in