2024-02-08, 08:14
Medlem
att folk fran bade moderaterna och SAP gar att finna bland frimurarna visar val att organisationen inte haller en specifik parti bunden agenda ?
Kanske samma politiska obundenhet gar att finna hos svenska frimurarnas kvinnliga motsvarighet - Maria orden, tror jag de kallas.
Citera
2024-02-08, 09:24
Vad frimurare är inblandade i för skit kommer vi inte få reda på förrän Säpo gör en razzia på Blasieholmen. Men det kommer aldrig att ske.
Citera
2024-02-08, 12:54
Medlem
Storstark68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
Och?

Aha...du vill tydligen att en freaksekt ska styra vad som får skrivas i media om vissa politiker etc som ingår i sekten! Du borde jävlar få nobelpriset i stupiditet.
Citera
2024-02-08, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
Aha...du vill tydligen att en freaksekt ska styra vad som får skrivas i media om vissa politiker etc som ingår i sekten! Du borde jävlar få nobelpriset i stupiditet.

De styr inte, lika lite som exempelvis judarna.
Citera
2024-02-08, 15:39
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Frimurarordern tillåter bara män som medlemmar.

Om man som sossarna menar att jämställdhet innebär varannan herrarnas så är det inkompatibelt med frimurarnas kvinnodiskriminering.
De måste ju utföra något de vet att kvinnor inte accepterar.
Eller helt enkelt vill ha sin manliga hörna och vill ha den utan oss kvinnor.
Citera
2024-02-08, 15:45
Moderator
Siegfrids avatar
Politik: inrikes --> NWO, Illuminati, frimurare och ordensväsende
/Moderator
Citera
2024-02-08, 23:29
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
De måste ju utföra något de vet att kvinnor inte accepterar.
Eller helt enkelt vill ha sin manliga hörna och vill ha den utan oss kvinnor.
När katten är borta så dansar råttorna på bordet?

Om män önskar umgänge utan kvinnors närvaro så finns dessa slutna ordenssällskap. Sedan kan man spekulera i vad som pågår där och som man har jag potentiell vetskap, men genom tysthets- och gentlemannalöften är jag förhindrad att yppa något.

Frimurarordern är inte ett hemligt sällskap, men det är ett sällskap med hemligheter.

Ledsen tjejen, men något smaskigt skvaller om vad Frimurarna gör på sina möten kommer du aldrig att få höra.
Citera
2024-02-08, 23:33
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
När katten är borta så dansar råttorna på bordet?

Om män önskar umgänge utan kvinnors närvaro så finns dessa slutna ordenssällskap. Sedan kan man spekulera i vad som pågår där och som man har jag potentiell vetskap, men genom tysthets- och gentlemannalöften är jag förhindrad att yppa något.

Frimurarordern är inte ett hemligt sällskap, men det är ett sällskap med hemligheter.

Ledsen tjejen, men något smaskigt skvaller om vad Frimurarna gör på sina möten kommer du aldrig att få höra.

Frimurarna har inga hemligheter, men riterna är hemliga.
Uppgraderingar kostar.
Citera
2024-02-11, 11:56
Medlem
Talmannen är ju frimurare
Citera
2024-02-11, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drakeniskogen
"De slutna manliga ordenssällskapen märks inte bara av i Moderaterna, utan även hos Socialdemokraterna.

Två tunga S-politiker befinner sig långt upp i Frimurarnas hierarki.

– Det är inte förenligt med det vi socialdemokrater står för. Vi är ett feministiskt parti, säger Monika Lindberg (S), ordförande för S i Härnösand."

Vad säger ni hur många politiker är egentligen frimurare och styr kommuner bakom stängda dörrar?

Eller är detta skitsnack och man kraftigt överdriver vad ett gäng gubbar i en förening har för relevans?

Länk:
https://www.tidningenangermanland.se...aste-frimurare
Undrar om jag som man kan bli medlem i de där s-kvinnorna?
Citera
2024-02-11, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Har du undersökt exempelvis hur många kommuntoppar som är med i Frimurarorden?
Det står dig fritt att gå in och läsa i matrikeln

Inga sossetoppar i min loge men moderator och sverigedemokrater
Citera
2024-02-11, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Nej, jag vet inte hur det är generellt, men blev förvånad en gång när jag fick höra skvaller.

Sen hörde jag ett liknande skvaller från en annan kommun.

Tänkte om någon kunde göra en undersökning.

Säger inte att denna orden är "Spectre" eller en konspiration, eller av ondo, men ...
Massa tidningar tar upp detta vart åt, som sagt gå in i matrikeln och lös om du tycker det är intressant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in