Citat:
Ursprungligen postat av TB-303
Vilket bekräftar vad jag skrev innan. Man ger Rudolf ett dåligt namn, och hoppas senare att folk ska avfärda hans rapport utan att ha läst en sida.
För femtielfte gången! Rudolfs sockdocksteater är ett hån mot alla som ens har slitit med en uppsats. Förstår du vad ordet "hån" betyder? H-Å-N? Seriösa forskare sliter som negerslavar för att få notapparaten i ordning. De angriper ständigt sina egna argument för att hitta svagheter i dom. Har de en argumentationskedja så måste *alla* länkar i den vara *lika starka*. Doktorander är sömnlösa inför disputationen trots att de har studerat ämnet så ingående i så många år att de
grokkar det. Och så kommer Rudolf glassandes och uppfinner massa låtsaskompisar för att ge tyngd åt sina arbeten. Är det konstigt att han med all rätta ses som en paria av seriösa forskare och alla andra som ser forskning som något viktigt, inklusive undertecknad? Och även om Rudolf hade skrivit om ett helt annat ämne så hade hans lögner avslöjats förr eller senare. Det räcker med att en person frågar sig varför man aldrig har hört talats om de framstående personerna förr och bestämmer sig för att gå till botten med det.
Citat:
Jag håller med om att man inte ska ge sig själv titlar. Det kommer givetvis vara en last för honom, men om folk granskar hans arbete extra nogrannt pga det, gör det mig inget. Det är innehållet som är det viktiga.
Uppenbarligen så trodde de inte på sin egen forskning. Så då nyttjade de en variant av reklamtricket där en man i vit rock säger att han inte är en läkare, utan bara spelar en, för att sedan lovprisa den senaste mirakelmedicinen. Det är auktoritetsargumentet. (Jag har inte rätt för att mina argument är överlägsna, utan för att jag är den jag är.) Men om de nu är så enkelt för en ickeingenjör att spela brallorna av hela etablissemanget, varför påstå sig vara ingenjör? Varför inte framhäva sin underdogsposition? Etablissemang har haft fel förr. Ett exempel är kvinnorna i Wien på 1800-talet som visste att kvinnor som förlösts av läkarstuderande hade en otroligt högre dödlighet i barnsängsfeber. Alltså försökte de föda de dagar då barnmorskorna tjänstgjorde.
Hade Leuchter eller Rudolf skött den historieskrivningen så hade de förmodligen påstått att alla Wiens kvinnor var superproffessorer, eller något. Hur skulle de annars haft rätt hela tiden? I den här världen så kan underdogsen faktiskt vinna. I revisionisternas värld så är det omöjligt, deras anhängare är okunniga och lättroade - alltså leker de med titlar och pseudonymer.
I rättvisans namn så skall det sägas att jag är inte är speciellt imponerad av titlar. När forskare sitter i teve och raljerar över hur dumma folk var som trodde på en viss sak för en 10-15 år sedan när det i själva verket var andra forskare, inte svenssons, som trodde på det så rodnar jag. Men däremot så har jag en oerhörd respekt inför andras prestationer. Och då menar jag PRESTATIONER. Jag skulle aldrig påstå att jag har tävlat i triathlon, tjänstgjort i marinkåren eller vore en professor om jag inte vore det. Och det är inte för att triathleterna, marinkårssoldaterna eller professorerna skulle bli arga - utan för att andra *ärliga* människor skulle se mig som en lögnhals.
Citat:
Det är ju hur han är som person som lett till hans akademiska gärningar, eller? Han är lat, fuskare, pinsam och kanske mytoman?
Huvet på spiken! Men det är fortfarande inte personangrepp. Jag är väldigt intresserad av vad det är som får Däniken och Rudolf att ticka.
MVH
/Herr Lindholm