• 4
  • 5
2025-07-13, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Vet du om det finns något annat alternativ som fungerar lika bra som ublock och går att använda med Chrome?

Använder jag samma tillägg i Brave som jag har i Chrome så funkar inte vissa videos på Youtube. Vet inte vad det beror på, men med Brave så krävs login på vissa videos men med Chrome går de att se ändå. Kanske har fel config i Brave?
I Brave behövs inga extra adblockers, den inbyggda räcker, har man fler kan det bli konflikter.
Citera
2025-10-18, 22:52
Medlem
Thelightbluebirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
I Brave behövs inga extra adblockers, den inbyggda räcker, har man fler kan det bli konflikter.

Testade Brave precis (1.83.112) och både Tv4 och Flashback forumet visar Reklam. Dock YT verkar det fritt.
Har f.ö. bara en ren installation av Brave. Inga mer tillägg. Så något har du väl gjort?
Citera
2025-10-18, 23:55
Medlem
Martin24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelightbluebird
Testade Brave precis (1.83.112) och både Tv4 och Flashback forumet visar Reklam. Dock YT verkar det fritt.
Har f.ö. bara en ren installation av Brave. Inga mer tillägg. Så något har du väl gjort?

Använd Brave med uBlock Origin, skippa den inbyggda blockern. Den inbyggda är bra, men UO har alltid varit ännu bättre.

Kod:
brave://settings/extensions/v2

https://brave.com/blog/brave-shields-manifest-v3/
Citat:
Will MV2 extensions still work in Brave?

Yes, for now. We recognize the importance of supporting existing Manifest V2 extensions. We have force-enabled Manifest V2 support in the Brave browser, ensuring that you can continue to use your favorite extensions without interruption. In June 2025, Google plans to remove all remaining Manifest V2 items from the Chrome Web Store. While Brave has no extension store, we have a robust process for customizing (or “patching”) atop the open-source Chromium engine. This will allow us to offer limited MV2 support even after it’s fully removed from the upstream Chromium codebase.

Which MV2 extensions will work in Brave?

As of now, the MV2 extensions we plan to explicitly support are AdGuard AdBlocker, NoScript, uBlock Origin, and uMatrix. This feature will be best-effort: we might have to modify support based on either Google’s plans or what extension authors ultimately decide to do. If extensions become stale or obsolete, we may remove support for them rather than offer our users an out-of-date (potentially even unsafe) experience.
Citera
2025-10-19, 00:18
Medlem
Thelightbluebirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martin24
Använd Brave med uBlock Origin, skippa den inbyggda blockern. Den inbyggda är bra, men UO har alltid varit ännu bättre.

Kod:
brave://settings/extensions/v2

https://brave.com/blog/brave-shields-manifest-v3/

Har uO på FF och det funkade inte först. Nu verkar reklamen på flashback vara borta i alla fall.

Kan testa lägga till den i Brave. Måste jag slå av Bravs inbyggda då?

EDIT: Testa precis Tv4 play på FF med uO men fick reklam.
Senast redigerad av Thelightbluebird 2025-10-19 kl. 00:39.
Citera
2025-10-19, 01:58
Medlem
Citat:
Har uO på FF och det funkade inte först. Nu verkar reklamen på flashback vara borta i alla fall.

Stör du dej på reklamen till höger på FB???
Citera
2025-10-19, 03:55
Medlem
Martin24s avatar
Citat:

Det är inget krav att stänga av den inbyggda, men jag gör alltid det för säkerhets skull då det kan skapa problem att använda två adblockers samtidigt.

Får du reklam på TV4 Play med UO i Brave?
Citera
2025-10-19, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Inte nu längre
Citera
2025-10-19, 09:55
Medlem
Citat:
Du missade att jag enbart använder Brave till Youtube, eller?
Citera
2025-10-19, 10:56
Medlem
Thelightbluebirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA

Har ingen reklam till höger på FB. Bara höst upp. Och den är tillbaka igen. Något om viktminskning...
Citera
2025-10-19, 11:01
Medlem
Thelightbluebirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martin24
Får du reklam på TV4 Play med UO i Brave?

Ja >> https://i.ibb.co/ymBH10dz/Screenshot...9-10-59-03.png

Edit: Glömde lägga till uO i Brave (facepalm). Men fick ställa in den till "steg 2" (Basic) den stod på 3. Nu gick den faktiskt förbi reklamen. Får se hur länge det håller. Men tack för hjälpen.
Senast redigerad av Thelightbluebird 2025-10-19 kl. 11:22.
Citera
2025-10-19, 11:03
Medlem
Thelightbluebirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Du missade att jag enbart använder Brave till Youtube, eller?

Ja, jag gjorde det. Ber tusen gånger om ursäkt
Man undrar ju va Tv4 gör som YT inte klarar av.
Citera
2025-10-20, 23:57
Medlem
Citat:
Har ingen reklam till höger på FB. Bara höst upp. Och den är tillbaka igen. Något om viktminskning...
När jag ser nu, så ser jag ingen reklam alls här på FB i kväll. :-)
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in