2024-02-06, 22:43
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Strykjrn museet i Malmkping.

Ett lustigt litet museum med enorma mngder strykjrn.
Dessutom ett utomordentligt kunnig gare som verkligen kunde allt om sina strykjrn.

Vl vrt ett besk.
Citera
2024-02-06, 22:55
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Strykjrn museet i Malmkping.

Ett lustigt litet museum med enorma mngder strykjrn.
Dessutom ett utomordentligt kunnig gare som verkligen kunde allt om sina strykjrn.

Vl vrt ett besk.

Jag ska villigt medge att jag aldrig hrt talas om detta museum, men efter att ha skt/bildskt s mste jag medge att jag r lite imponerad ver att det alls finns ett sdant.
I min vrld lite som att ha ett museum fr exempelvis vispar.
Citera
2024-02-06, 23:08
Medlem
Dofternas avatar
Jormas erotikmuseum i Bagarmossen?
https://sverigesradio.se/avsnitt/1298012

"Knshr frn sjuttio olika kvinnor, uppblsbara barbaras, porrtidningar, nakenbilder och dildos. I Jorma Toivonens erotiska samling av sexprylar finns det mesta."
Citera
2024-02-06, 23:11
Medlem
Fr runt 25 r sedan s trffade jag p en man p min lokala pub. Jag knde igen honom som en av dem som renoverade vra fasader i omrdet. Vi pratade fram och tillbaka men efter ett tag s kom han in p sitt stora intresse; citronpressar som han samlade p.

Runt 10 r senare s var han faktiskt med p Antikrundan, de gjorde ett hemma-hos-reportage hos honom. Han hade inrett en vning p villan till ett museum av bara citronpressar.

Man kan tycka det r tntigt o.s.v men citonpressarna gav honom en ytterligare dimension av lycka. Osker p om det kan rknas som ett museum.
Citera
2024-02-06, 23:12
Medlem
Mannaminne, hga kusten.

Iof ett rtt intressant stlle, s kanske inte passar in som svar p frgan.
Senast redigerad av Otto--75 2024-02-06 kl. 23:13. Anledning: Snabblste TS
Citera
2024-02-06, 23:53
Medlem
Mus-olles museum. Verkar mest best av gamla askar, lump osv. Fascinerande gubbe dock, ett slags original som inte syns s mycket nufrtiden..
Citera
2024-02-06, 23:57
Medlem
n' Haralds Fjrilsmuseum p Hucksjsen. Gedigen samling fjrilar och andra insekter. Men platsen! En boning mitt ute i skogen.Brcke kommun, stra Jmtland. n' Harald som skapade samlingen r borta sen lnge men tror familjen hller ppet ibland.
Citera
2024-02-07, 00:01
Medlem
Zoologiska museet i nge. En konservator som skapat ett mycket speciellt museum med uppstoppade djur. Vl vrt ett besk.
Citera
2024-02-07, 00:02
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Hjorteds Mopedmuseum. Mest fr att frestndaren ser ut som Eremiten i Skrot-Nisse vilket fr sgas vara en bedrift. Jag skulle frsts glatt g dit nd.

https://vt.se/bli-prenumerant/artike...bd-0kr-dp_week
Inget fel med det, jttefina moppar, trevlig gare!
Citat:
Ursprungligen postat av Otto--75
Mannaminne, hga kusten.

Iof ett rtt intressant stlle, s kanske inte passar in som svar p frgan.
Mannaminne r i en klass fr sig sjlv, gr inte att jmfra, k dit!

Mitt frslag r myggmuseet i Gllivare!

https://www.svd.se/a/cc55221d-d150-3...-saknar-myggor
Citera
2024-02-07, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfhildr
https://www.dinosaurier.nu/om-museet...fo-om-museet//

Dinoauriemuseet i Ume. De r kreationister och tycker dinosaurier r lite roligt. Kul museum med helt sjuka beskrivningar. Helt underbart galet.

Haha vad tusan?! Vem eller vilka str bakom detta? Hittar inget organisationsnummer eller namn p person.

Knns verkligen som de lever i en kristen bubbla dr endast de minsann frstr hur man ska tnka, och alla andra bara sprider meningslshet omkring sig trots att allt har mening, och man ska kunna diskutera om allt (men ngot sger mig att det absolut inte skulle g att diskutera ngot med dem). Och s pongterade i brjan av infotexten att man kan hyra lokalen fr drogfritt barnkalas/fest. Fr alla andra mnniskor r ju s syndiga och vanligtvis brukar folk ringa upp lokaler och frga om de fr ha ett drog-barnkalas dr.

N inget fr mig, men lite lustigt att g in p hemsidan iaf. Tack fr det!

Tycker de flesta museum r trkiga och och mitt bidrag till kufigaste museum r nog ett phittat: Sveriges strsta och kufigaste museum. Tnk om man smllde upp en stor lokal p en ker ngonstans i Sverige, med typ 100 olika rum/dellokaler. Sen kunde alla som har ngon samling f hyra in sig dr, och s kunde man resa dit och g runt en hel weekend och kolla p strykjrn, golfbollar, citronpressar, gldlampor frn 50-talet, skosnren eller vad nu folk samlar p. Prata med kuferna bakom som frklarar hur man ser att myran i fossilen r en hone eller hane, hur man renoverar en spinnrock eller ngot annat man aldrig undrat ver.
Citera
2024-02-07, 00:10
Medlem
Lill-Anns avatar
Nu var detta sex r sedan - 2018 - och vet inte hur det ser ut idag.

Sjukhusmuseet p Bors sjukhus. Lg en trappa ned i en kllare. Gamla underskningsinstrument lg p hyllor och sg skrckinjagande ut. Det var mrkt och skumt i lokalen och luktade skunk.

Olika skyltdockor var utplacerade och skulle bra upp olika munderingar. De sg ut som lik.

Skrckkammare.

Hujedamej.🙀
Citera
2024-02-07, 00:11
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Skert vrt ett besk, men minst r det ju knappast d det snarare r gigantiskt i jmfrelse med Hasse & Tage-museet som jag nmnt tidigare i trden.
Jo du har rtt; jag tnkte just det nr jag avlmnat min replik d jag sjlv varit dr p H&T.
Men det ser strre ut p bild n vad det r och r man ointresserad tar det vl bara tv minuter att g igenom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in