Citat:
Ursprungligen postat av
Alfhildr
https://www.dinosaurier.nu/om-museet...fo-om-museet//
Dinoauriemuseet i Ume. De r kreationister och tycker dinosaurier r lite roligt. Kul museum med helt sjuka beskrivningar. Helt underbart galet.
Haha vad tusan?! Vem eller vilka str bakom detta? Hittar inget organisationsnummer eller namn p person.
Knns verkligen som de lever i en kristen bubbla dr endast de minsann frstr hur man ska tnka, och alla andra bara sprider meningslshet omkring sig trots att allt har mening, och man ska kunna diskutera om allt (men ngot sger mig att det absolut inte skulle g att diskutera ngot med dem). Och s pongterade i brjan av infotexten att man kan hyra lokalen fr
drogfritt barnkalas/fest. Fr alla andra mnniskor r ju s syndiga och vanligtvis brukar folk ringa upp lokaler och frga om de fr ha ett drog-barnkalas dr.
N inget fr mig, men lite lustigt att g in p hemsidan iaf. Tack fr det!
Tycker de flesta museum r trkiga och och mitt bidrag till kufigaste museum r nog ett phittat: Sveriges strsta och kufigaste museum. Tnk om man smllde upp en stor lokal p en ker ngonstans i Sverige, med typ 100 olika rum/dellokaler. Sen kunde alla som har ngon samling f hyra in sig dr, och s kunde man resa dit och g runt en hel weekend och kolla p strykjrn, golfbollar, citronpressar, gldlampor frn 50-talet, skosnren eller vad nu folk samlar p. Prata med kuferna bakom som frklarar hur man ser att myran i fossilen r en hone eller hane, hur man renoverar en spinnrock eller ngot annat man aldrig undrat ver.