Citat:
Ursprungligen postat av
Kolgrill-ftw
Att inte fler svenskar blir vansinniga över detta är ett under.
Och att inte SD och regeringen sparkat ut klimathypokondrikerna från Vattenfall är ett svek av enorma proportioner.
Att inte fler svenskar blir vansinniga har jag också svårt att leva mig in i. Man tycker att folk borde vara klarvakna vid det här laget. Däremot uppfattar jag inte SD:s och regeringens hantering av Vattenfalls ledning som ett svek, eftersom de spelar med öppna kort. SD är och har alltid varit ett sionistiskt parti och Sveriges statsminister och alla statsråd i Sveriges regering är sionister. Hela Sveriges riksdag styrs av och tjänar den till Israel knutna världsmaktordningen, som har hittat på klimatbedrägeriet, som ett sätt att ta kontroll över världens alla resurser och invånare. Vattenfall är ett sionistiskt bolag och Israelvännen Jackson har under många år lånat sitt kändisvarumärke till den sionistiska världsmaktordningens politiska kampanjer. Det, jämte hans afrikanska ras, är anledningen till att Vattenfall valde ut honom i sin propagandafilm. Ingen inblandad är "klimathypokondriker". SD, Vattenfall, regeringen och Jackson står alla på samma sida.
Den sionistiska världsmaktordningens genomgående metod är "nudging", ren och skär sovjetisk behaviorism. Man straffar och belönar pöbelns beteende om vartannat för att uppnå den samhällseffekt man vill ha. Nedstängningen av kärnkraftsverken ledde till skenande elpriser, vilket tvingade folk att minska sin elkonsumtion. Den kommande effektavgiften kommer att tvinga folk att omfördela sin minskade elkonsumtion och anpassa sina liv därefter. Den höjda elnätsavgiften, däremot, kan folk bara påverka genom att sänka elkonsumtionen ytterligare, för att sänka den totala kostnaden för el. Det leder till sämre livskvalitet på alla sätt. Samtidigt tar statligt ägda Vattenfall av folks skattepengar både för att finansiera ineffektiva och miljöförstörande elkraftverk och för att nu bygga nya kärnkraftverk. I båda fallen är ägarna del av den sionistiska världsmaktordningen. De i längden ohållbara kostnaderna för elkonsumtionen kommer att göra folks redan försämrade och begränsade liv än sämre, än mer begränsade, än fattigare.