2024-02-18, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av segment1
Nån som vet med säkerhet vad killen gjorde mot henne ?
20 februari lär det komma fram, då väcks åtal.

Kvinnans advokat och åklagaren har kontaktats av lokalpressen i tisdags 13/2.
"Åklagaren Edvard Breitholtz, som inte heller han vill gå in närmare på händelseförloppet.
Petter Mörk, som företräder kvinnan, vill inte ge några kommentarer.
– Jag kan inte uttala mig i det här ärendet. Jag är förhindrad advokatetiskt att göra det, säger han."
Citera
2024-02-18, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helochren2
20 februari lär det komma fram, då väcks åtal.

Kvinnans advokat och åklagaren har kontaktats av lokalpressen i tisdags 13/2.
"Åklagaren Edvard Breitholtz, som inte heller han vill gå in närmare på händelseförloppet.
Petter Mörk, som företräder kvinnan, vill inte ge några kommentarer.
– Jag kan inte uttala mig i det här ärendet. Jag är förhindrad advokatetiskt att göra det, säger han."

Hoppas att någon begär ut FUP då
Citera
2024-02-18, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebronx
Hoppas att någon begär ut FUP då
Ja någon som är i Umeå borde kunna ordna det.
Citera
2024-02-19, 11:43
Medlem
Citat:
Ja någon som är i Umeå borde kunna ordna det.

Det låter osannolikt att åtal skulle komma inom en månad från händelsen?
Citera
2024-02-19, 12:21
Medlem
TheMongoKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macccan87
Nja, det kan gå rätt snabbt om det inte är så avancerat samt om han sitter frihetsberövad.
Citera
2024-02-19, 13:59
Medlem
Citat:
okej. Skrev bara citerat vad som meddelats i lokalpressen vk.se. Imorgon väcks åtal enligt dem.
Citera
2024-02-19, 14:20
Medlem
Citat:
okej. Skrev bara citerat vad som meddelats i lokalpressen vk.se. Imorgon väcks åtal enligt dem.
Ja bevisen kanske är ganska få men samtidigt glasklara så att det går fort att skriva ihop.
Citera
2024-02-20, 19:00
Medlem
Citat:
Ja bevisen kanske är ganska få men samtidigt glasklara så att det går fort att skriva ihop.

Åtal väckt?
Citera
2024-02-20, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMongoKid
Nja, det kan gå rätt snabbt om det inte är så avancerat samt om han sitter frihetsberövad.

Om utredningen skrivs ihop på några veckor så kommer den definitivt att gynna gärningsmannen.
Svar på prover, analys och förhör som är robusta nog att leda till åtal och rättegång med fällande dom tar nog avsevärt längre tid. (NFC i Linköping har väl fortfarande besvärande långa väntetider för inkomna ärenden )

Någon som info för att begära ut häktningsframställan?
Citera
2024-02-21, 08:30
Medlem
Bakom betalvägg på.deras lokaltidning vk.se finns ny artikeln men den säger inget. Åklagaren oom skadeläget:

– Jag kan inte berätta någonting om den tyvärr. Det är frustrerande även för mig att inte kunna vara lite mer öppen kring det här ärendet. Men jag bedömer att det fortfarande är så pass känsligt att jag inte vill gå in på vad vi vet kring vad som hänt. Jag hoppas att det ska kunna förändras inom de närmsta två veckorna. Då hoppas jag kunna vara lite mer öppen och berätta lite mer vad det är som hänt.
Åklagaren vill inte säga om kvinnan kunnat höras. De är på grund av hennes skador Åklagaren är förtegen. Att inte påverka vittnen
Mannen är omhäktad till 3 mars enligt artikeln.
FUP? Någon?
Citera
2024-02-21, 08:51
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Bakom betalvägg på.deras lokaltidning vk.se finns ny artikeln men den säger inget. Åklagaren oom skadeläget:

– Jag kan inte berätta någonting om den tyvärr. Det är frustrerande även för mig att inte kunna vara lite mer öppen kring det här ärendet. Men jag bedömer att det fortfarande är så pass känsligt att jag inte vill gå in på vad vi vet kring vad som hänt. Jag hoppas att det ska kunna förändras inom de närmsta två veckorna. Då hoppas jag kunna vara lite mer öppen och berätta lite mer vad det är som hänt.
Åklagaren vill inte säga om kvinnan kunnat höras. De är på grund av hennes skador Åklagaren är förtegen. Att inte påverka vittnen
Mannen är omhäktad till 3 mars enligt artikeln.
FUP? Någon?
FUP(förundersökningsprotokoll) blir offentligt när förundersökningen är klar. Dvs efter att åtal har väckts. Som sker om några månader.
Citera
2024-02-21, 09:22
Medlem
Citat:

Du skrev uppenbarligen inte direkt jätteciterat.

Tjejen är inte livshotande skadad med kommer få bestående men resten av livet. Tänker inte gå in närmare på exakta skador även om jag vet. Extremiteter sas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in