• 1
  • 2
2024-03-19, 08:50
Medlem
Fortsätter att kämpa för en lösning av det här problemet.

bat script som kör fint, innehåller kommandon 'pause' ('press any key to continue) och 'choice' (ange Y/N).

Jag äger inte scriptet och får inte lov att ändra i den.
Den kör utan några som helst issues från cmd prompten.

Orsaken till 'pause' är att man ska hinna ockulär besikta utskriften innan scriptet går vidare (omfattande utskrift som går förlorad annars) och 'choice' (15 st) för de många olika möjliga scenarion.

Det enda jag vill är att fortsatt köra scriptet från prompten som idag, men SAMTIDIGT fånga output till en .log fil.

Ovannämnda metoder fungerar för en script utan 'choice' och utan 'pause' (läs i tråden varför).
Vid 'pause' står scriptet och hänger utan att prompta 'press any key to continue'
Vid 'choice' promptar den inte för Y/N och om man gissar och anger Y/N, registreras valet inte i loggen.

Den omfattande output går förlorad efter körningen.

Idag gör jag en mp4 recording som medger att UTAN ATT PÅVERKA SCRIPTET får jag output på skärmen och samtidigt sparas utskriften i en mp4 fil.

Jag vill istället för mp4 redirecta outputen till en .log fil samtidigt som jag ser utskriften på skärmen som idag. Och att ALLT fångas inklusive det som promptas och det som användaren uppger (Y/N). Dvs ALLT som jag ser på skärmen.

Kudos till den som föreslår en lösning som funkar som jag beskriver.
Senast redigerad av leck.mich.am.arsch 2024-03-19 kl. 08:55.
Citera
2024-03-19, 11:12
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leck.mich.am.arsch
Fortsätter att kämpa för en lösning av det här problemet.

bat script som kör fint, innehåller kommandon 'pause' ('press any key to continue) och 'choice' (ange Y/N).

Jag äger inte scriptet och får inte lov att ändra i den.
Den kör utan några som helst issues från cmd prompten.

Orsaken till 'pause' är att man ska hinna ockulär besikta utskriften innan scriptet går vidare (omfattande utskrift som går förlorad annars) och 'choice' (15 st) för de många olika möjliga scenarion.

Det enda jag vill är att fortsatt köra scriptet från prompten som idag, men SAMTIDIGT fånga output till en .log fil.

Ovannämnda metoder fungerar för en script utan 'choice' och utan 'pause' (läs i tråden varför).
Vid 'pause' står scriptet och hänger utan att prompta 'press any key to continue'
Vid 'choice' promptar den inte för Y/N och om man gissar och anger Y/N, registreras valet inte i loggen.

Den omfattande output går förlorad efter körningen.

Idag gör jag en mp4 recording som medger att UTAN ATT PÅVERKA SCRIPTET får jag output på skärmen och samtidigt sparas utskriften i en mp4 fil.

Jag vill istället för mp4 redirecta outputen till en .log fil samtidigt som jag ser utskriften på skärmen som idag. Och att ALLT fångas inklusive det som promptas och det som användaren uppger (Y/N). Dvs ALLT som jag ser på skärmen.

Kudos till den som föreslår en lösning som funkar som jag beskriver.
Har du möjlighet att installera tredjepartsappar?
Testa att köra BAT-filen genom Conemu, där ska det gå att logga hela sessionen (både input och output som jag förstår det). Dock ej testat själv.
Citera
2024-03-19, 22:30
Medlem
Nyfiken. Vad gör skriptet?
Har dock inget svar på dina frågor.
Citera
2024-03-20, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Har du möjlighet att installera tredjepartsappar?
Testa att köra BAT-filen genom Conemu, där ska det gå att logga hela sessionen (både input och output som jag förstår det). Dock ej testat själv.

Kudos! Fungerar helt efter mina förväntningar. Gör exakt det jag önskade!
Sicka vibbar! Helt underbar. Utan att alls pilla på scriptet. *fyrverkeri*
Tackar o. bockar för ditt förslag.
Rekommenderas!

PS: Det är de små guldkornen som är de stora guldkornen... skriver ALLT i logfilen även user given!
Citera
2024-03-20, 11:48
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leck.mich.am.arsch
Kudos! Fungerar helt efter mina förväntningar. Gör exakt det jag önskade!
Sicka vibbar! Helt underbar. Utan att alls pilla på scriptet. *fyrverkeri*
Tackar o. bockar för ditt förslag.
Rekommenderas!

PS: Det är de små guldkornen som är de stora guldkornen... skriver ALLT i logfilen även user given!
Kul att kunna vara till hjälp och att det fungerade. Det var en chansning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in