2024-02-02, 13:38
Medlem
noll.con.trolls avatar
Jag älskar Mileys röst, men Flowers..... wow! Bittery bittert. Surt sa räva.

"I can buy myself FLO-wööööös" - med den rösten man har när man skäller ut någon, typ som att hon vill köpa en bukett vissna rosor med extra mycket taggar och kasta i ansiktet på sig själv 😆

"Talk to myself for HOU-ööööös, say things you don't understand."

Är det verkligen ett budskap man vill skicka ut till hela världen, när man just har blivit dumpad? "Jag kan prata med mig själv i timmar, och säga saker du inte förstår..." OK PSYCHO!

Finns det någrare bittrare låtar än såhär..? Kanske ännu mer komiska, som verkligen ger exet vatten på sin kvarn?
Senast redigerad av noll.con.troll 2024-02-02 kl. 14:04.
Citera
2024-02-02, 14:33
Medlem
Lill-Anns avatar
Backstreet Girl med Rolling Stones. Fin melodisk låt, men med deprimerande text.
Citera
2024-02-02, 14:46
Medlem
Dziwnes avatar
Edie Brickell & New Bohemians - Circle

I quit
I give up
Nothing's good enough for anybody else
It seems, and
I quit
I give up
Nothing's good enough for anybody else
It seems
Citera
2024-02-02, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noll.con.troll
Jag älskar Mileys röst, men Flowers..... wow! Bittery bittert. Surt sa räva.

"I can buy myself FLO-wööööös" - med den rösten man har när man skäller ut någon, typ som att hon vill köpa en bukett vissna rosor med extra mycket taggar och kasta i ansiktet på sig själv 😆

"Talk to myself for HOU-ööööös, say things you don't understand."

Är det verkligen ett budskap man vill skicka ut till hela världen, när man just har blivit dumpad? "Jag kan prata med mig själv i timmar, och säga saker du inte förstår..." OK PSYCHO!

Finns det någrare bittrare låtar än såhär..? Kanske ännu mer komiska, som verkligen ger exet vatten på sin kvarn?

Wow. Sweet summer child, det där är inte ens i mitten av bittraste sånger som finns i världen.
Lyssna lite country och metal och kom tillbaka sen.
Citera
2024-02-02, 15:37
Medlem
Jordgubbes avatar
Är inte Alanis Morissette's You Oughta Know lite bitter också med "And I'm here to remind you Of the mess you left when you went away. It's not fair to deny me // I hate to bug you in the middle of dinner. It was a slap in the face how quickly I was replaced". Samma tema, vem är bittrast?
Citera
2024-02-02, 15:44
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimmbo2
Wow. Sweet summer child, det där är inte ens i mitten av bittraste sånger som finns i världen.
Lyssna lite country och metal och kom tillbaka sen.

Men det är tonen..... om man spyr ur sig ordet "flowers" så att det låter som ett hundskall eller en rostig skyffel som skrapas mot asfalt, då är man fan bitter.
Citera
2024-02-02, 15:47
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Är inte Alanis Morissette's You Oughta Know lite bitter också med "And I'm here to remind you Of the mess you left when you went away. It's not fair to deny me // I hate to bug you in the middle of dinner. It was a slap in the face how quickly I was replaced". Samma tema, vem är bittrast?

Jo men vet du var skillnaden är. Alanis har ett ARGUMENT: "det var ett slag i ansiktet hur snabbt du bytte ut mig". Hon har liksom nåt att säga, mitt i middan.

Miley säger typ såhär: "Jag ville verkligen inte att det skulle ta slut, även om jag möjligen kände det på mig, och nu..... WOFF WOFF WOFF etc"
Citera
2024-02-02, 16:11
Medlem
Trakessons avatar
Den där tjatsexlåten ”Gimme a little kiss” med Michael Landon ansågs käck och klämmig när den kom, men får nog anses ganska sliskig och lite bitter idag.
Citera
2024-02-02, 16:16
Medlem
Mjälls avatar
Jävla fånig grej att göra musik om. En promille bättre än "En annan du" eller vad den heter.

Här är en bitter dänga:

https://youtube.com/watch?v=Ywr5uxTmHq8

Eller varför inte Iggys bästa låt

https://youtube.com/watch?v=mLgG62ntjIc
Senast redigerad av Mjäll 2024-02-02 kl. 16:29.
Citera
2024-02-02, 17:04
Medlem
Mileys låt är en ändring av "when i was your man" av Bruno Mars som hennes ex spelade för henne efter dom brutit upp.

I should have bought you flowers blev i can buy myself flowers t.ex.
Citera
2024-02-02, 18:08
Medlem
Sqrbankens avatar
Som svar på rubrik och imo, ja - Nirvanas Big Long Now.

https://youtu.be/6PL3HVCreWM?si=BAIVRrNpUdz04F0a
Citera
2024-02-02, 18:41
Medlem
RedXs avatar
”Deliverance” med Opeth är bättre.

Ganska snarlik genre så enkelt att jämföra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in